introvert/extravert?

Ben je introvert of extravert?

introvert
28
43%
extravert
13
20%
iets van beide
24
37%
 
Totaal aantal stemmen: 65

Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

introvert/extravert?

Bericht door kitten »

Ik vraag me af wat de verdeling een beetje is op WS. :)
Link naar wiki.

In welke term herken jij je het meest?
Gebruikersavatar
Toran
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 aug 2009, 09:31

Re: introvert/extravert?

Bericht door Toran »

Iets van beide, maar voornamelijk fijn introvert :)
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: introvert/extravert?

Bericht door tessie »

Ik heb eigenlijk geen idee.... Suf...
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: introvert/extravert?

Bericht door skaoot »

gestemd op introvert, maar merk wel dat ik steeds meer extraverte neigingen krijg. maar uiteindelijke aard van het beestje is introvert.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: introvert/extravert?

Bericht door shareen_G »

Ik ben vooral introvert.

In grote groepen voel ik me zelden op mijn gemak. Zeker als de meeste mensen ook nog eens onbekende zijn.
Geef mij maar een boek, een haakwerkje of een leuk tv-programma en dan vermaak ik me ook prima.

Ik zie dat er nog iemand introvert heeft gestemd. Ik vermoed dat dit kitten zelf is geweest (als dat niet het geval is, sorry), maar vind haar helemaal niet introvert.
Waar een wil is, is een weg
Guardian_s

Re: introvert/extravert?

Bericht door Guardian_s »

Beetje van beiden, voel me zo op mijn gemak tussen vreemden, maar kan me ook prima alleen vermaken.
Kan 5 kwartier in een uur kletsen, maar ook ik een boek verdwijnen.
Eigen inschatting extravert:introvert = 70:30
Gilraen^

Re: introvert/extravert?

Bericht door Gilraen^ »

Ik denk 50-50. Ik heb van nature uit beide beetje. Ik heb wel gemerkt dat mijn energieniveau heel fel meespeelt.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: introvert/extravert?

Bericht door Daantje »

Duidelijk introvert. Ik kan enorm genieten van goed gezelschap, en me er enorm veel beter van voelen. Het kost me wel een boel energie en afhankelijk van mijn bui een beetje of heel veel voorafgaande stress.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Lucifer Morningstar

Re: introvert/extravert?

Bericht door Lucifer Morningstar »

Ik ben introvert. Groepen mensen kunnen best wel leuk zijn, maar met mate omdat het nogal veel energie kost. Op mezelf zijn kan ik prima, alleen moet ik daarin niet doorslaan. Langzaamaan vind ik die balans wel.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: introvert/extravert?

Bericht door kitten »

@shareen: ik had nog niet gestemd, maar ik vind mezelf uitgesproken extravert. Ik kan best stil een kat uit de boom kijken in nieuwe gezelschappen, maar als ik mensen eenmaal ken, sta ik graag in de belangstelling. Groepen toespreken en dergelijke, vind ik ook geen straf. En meest kenmerkend: ik hou van feestjes met grote groepen mensen. Zoals zaterdag bij phee's, mij levert dat energie op terwijl het anderen juist energie kost.

@tessie: Google vindt al snel een aantal korte testjes. Die geven je misschien een idee.
Wever

Re: introvert/extravert?

Bericht door Wever »

Ik vind 't grappig dat de enige extravert-stemmer het hier niet meldt. :P

Anyhow...vroeger zou ik zonder twijfel voor 'intravert' gestemd hebben, maar dat is inmiddels voor een groot gedeelte veranderd. Voorheen was ik alleen spraakzaam in groepen en voelde ik me er zelden thuis. Nu merk ik op eenzame avonden dat ik toch liever wat mensen om me heen zou willen.

Qua verdeling zit ik nog wel meer in de richting van introvertie, maar eerder een 60-40 verhouding dan een 80-20 (of zelfs meer? Is moeilijk terugkijken). Dus: iets van beiden. :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: introvert/extravert?

Bericht door kitten »

Naja, inmiddels heb ik dus wel gestemd eh. :P
Bregje}t{

Re: introvert/extravert?

Bericht door Bregje}t{ »

Hier duidelijk extravert, maar das denk ik niet echt een verassing :)
ruby-vita

Re: introvert/extravert?

Bericht door ruby-vita »

Ik zie de tweedeling tussen introvert en extravert, niet zo goed. Ben je extravert als je graag naar feestjes gaat, of graag in de belangstelling staat? Dat kan ook met hele andere factoren te maken hebben. Het kan te maken hebben met een hoge sociale factor, of misschien met het feit dat iemand prikkels van buitenaf nodig heeft om zich prettig te voelen , bijvoorbeeld.

Volgens mij kun je extravert zijn zonder van grote groepen te houden, of zonder heel out going te zijn.

Extraversie zie ik eerder als een eigenschap die te maken heeft met hoe makkelijk je in staat bent contact te leggen met mensen, en open staan voor anderen. Dat kan ook op kleine schaal plaatsvinden. Hoe makkelijk deel je dingen over jezelf?

Ik vind mijzelf beiden. Ik maak makkelijk contact met mensen, maar deel niet snel iets persoonlijks. Ik praat makkelijk en ben best open, maar laat niet snel iemand toe.

Kortom, iets van beiden :-)
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: introvert/extravert?

Bericht door Jezebel »

Ook hier een introverteling (is dat een woord?) :)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gesloten