BAM - bewust alleenstaand moeder.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Pluu

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Pluu »

eireann schreef:http://www.oudermatch.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Ouders die voor ouders oppassen :)
Ik sta daar ingeschreven, maar in mijn omgeving heeft het me tot nu toe niets opgeleverd. Ik heb het idee dat veel mensen zich inschrijven en er daarna nooit meer kijken, als je een berichtje stuurt krijg je vaak niet eens antwoord. En je moet betaald lid worden om zelf een berichtje te kunnen versturen, dat heb ik dus gedaan maar helaas geen leuke contacten aan over gehouden.

Ik heb nu wel contact met de buurvrouw, die heeft 2 zoontjes, eentje iets ouder dan Kotertje, de andere pas geboren. Daar ben ik al een paar keer op de koffie geweest en zij heeft een keertje een uurtje op Kotertje gepast tijdens een uurtje sporten. Misschien wordt dat contact wat. Maar ik zou haar weer niet snel een hele avond voor next laten oppassen: bij een feest maken we er nachtwerk van, dat kun je niet aan een buurvrouw vragen tenzij je er echt bevriend mee bent en weet dat ze het graag voor je over hebt, of tenzij je ervoor betaalt. Misschien later, als Kotertje ouder is en daar een nachtje kan logeren, als het contact tegen die tijd is uitgegroeid tot gemakkelijk over en weer de kinders droppen. Maar eerst maar zien of dat gebeurt, tot nu toe zitten we niet wekelijks bij elkaar op de koffie.

Mijn ervaring is dat je tegen sociale contacten aan moet lopen en er mazzel mee moet hebben, er actief naar zoeken levert mij tot nu toe weinig op.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Jammer dat je er geen contact aan over hebt gehouden pluu! Er staan ook oppassen en gastouders op die site, t is een optie om te bekijken iig. En met nu aan m'n netwerk beginnen bedoel ik ook even bij de buurvrouw koffie drinken en eens wat met iemand van de musical gaan drinken in de stad. Niet met als idee dat ik ze dan mooi als oppas kan inzetten :) Ik vind het sowieso leuk om meer contacten te krijgen hier, maar mocht het een vriendschap worden, is het toch een vriendschap = netwerk.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Vanavond laatste pil van de strip, daar was ik weer mee begonnen toen DB twijfelde maar het nog niet uit was. Ik ga volgende week niet aan nieuwe beginnen. Evt. Sex voor plezier moet dan toch met condooms met een nieuw iemand. 'ontpillen' geloof ik niet zo in (je kan immers al zwanger raken als je hrm vergeet) maar het lijkt me fijner en gezonder om er nu dan bewust mee te stoppen.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door kitten »

Lijkt mij ook. Je leert je cyclus dan ook kennen en zo.
colet

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door colet »

Ik kan vergelijken, want heb een groot deel als stel een kind gehad, daarna gescheiden en geen co-ouderschap gehad, maar hij had de meiden om het weekend een dag. En eigenlijk vooral alleen opgevoed. En gezorgd.
Ik ga niets nieuws zeggen: ik vind het in mijn eentje opvoeden een mega-klus!

Ik denk dat een netwerk en hoop kan opvangen, maar niet alles. Ik kan wat negatieve punten opnoemen, die je wellicht zelf ook al hebt bedacht. De positieve zijn er natuurlijk ook!
Op de momenten dat je zelf erg moe bent, of ziek, dan moet je overeind blijven, want je kunt niet denken...oh nog een paar uurtjes dan is X thuis en kan ik naar bed.
Ook als het kind ziek is, kun je niet even doorschuiven qua inzet en zorg.
Stel je bent boos, dan moet je toch ook nog je kind naar bed brengen en voorlezen en alles.
Hmmm, laat ik het anders samenvatten. Ik heb gemerkt dat het voor mij fijn zou zijn geweest als ik af en toe iets had kunnen doorschuiven. Het continu er moeten zijn kostte mij best wel energie.
Bij co-ouderschap oid heb je nog dagen waarop je wellicht bij kunt tanken, even jezelf kunt zijn enz. Ik weet dat de andere ouder ook 'lastig' kan zijn, geloof mij...ik had een écht lastige andere ouder, maar dan nog was die ene zondag best wel eens fijn!

Dan eventuele problemen...tja, misschien is bespreken met anderen uit netwerk genoeg, maar ik sluit mij aan bij juffie. Dat blijft anders dan een betrokken ouder of het zou een close persoon uit netwerk moeten zijn.
Hoe lief ik alle adviezen ook vindt, het meedenken op afstand en alles, toch sta ik er alleen voor en lig ik er wakker van. Hoe jullie ook meedenken, wakker liggen of niet kunnen eten van de zorgen....dat doe ik alleen.

Oh en hoe belangrjk zijn de momenten samen met je kind! Waar ik vaak hoor....fijn even een momentje samen, leuk voor jullie! Dan denk ik....joehoe! Ik ben altijd al samen! Alle pretparken, musea en dergelijke....die heb ik alleen met mijn meiden bezocht. Soms is dat fijn, zeker weten, maar soms ook erg alleen!

Lieve Anne en anderen die erover denken, zorg idd voor genoeg mensen om je heen, dat is wel een goed advies.
Voor mij geldt dat het niet mijn eigen keus was en dat als ik het vantevoren had geweten.... Ik vond (en vind) het een mega-klus, vooral omdat ik mij vaak alleen voel en bv dagenlang geen volwassene spreek. Dus netwerk om je heen? Echt doen!
Sleep ze mee naar de dierentuin, een middagje in opblaasbadje in de tuin, ga thee drinken zonder kinderen indien mogelijk, bel iemand op bij de eerste stapjes, het nieuwe rapport of allereerste vriendje.

En er was pakweg 2 jaar terug een serie op televisie (nederland 2) waaronder een aflevering van een moeder alleen die naast de homo-ouders woonde en samen een kind hadden.

Rest mij nog te zeggen dat ik ondanks negatieve zinnen, wel kan zeggen dat mijn meiden alles met mij delen en we een superhechte band hebben.
Oh en waa ik dan ook aan denk....maar dat s wellicht meer door hun verleden, dat zij wel een vader missen!
Hoe ik ook doe, sjouw naar "álweer het Archeon", probeer zoveel mogelijk te bieden, ze missen een vader.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Ravelijne »

kitten schreef:
puppie schreef:Ik bedoelde meer dat Ruby, jijzelf en Anne het liefst allemaal naar dat feestje gaan Kitten. Dan heb je ook niks aan elkaar als oppas ;)
Waarom niet? We zijn nu ook zelden alle drie tegelijkertijd op kind-ongeschikte feestjes. En nogmaals, dat is voor een stel niet anders. Als Anne wel een partner heeft, zal die ook mee willen naar dat feestje. Oppas nodig hebben is voor alleenstaanden en koppels hetzelfde.
Niet helemaal hetzelfde: je wil misschien liever samen gaan, maar je kunt besluiten dat dan maar één van de twee gaat terwijl de ander op de kids past. Of als het in de buurt is, dat je om beurten gaat. Heb ik wel eens meegemaakt op verjaardagen, dan kwam eerst de ene helft van het stel en daarna de andere. Dan ben je er toch even uit zonder kids erbij en het is makkelijker om je netwerk te onderhouden. Zelfde met even boodschappen doen als de kids ziek zijn (of juist niet, als je zelf ziek bent), dat soort dingen. Als ik mijn moeder vergelijk met andere gezinnen, denk ik dat juist die dingetjes wel optellen over tijd. Hoeveel last je er van hebt, zal wel afhangen van je situatie en van alle andere factoren zoals idd je netwerk en zo.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door juffie »

Jup, eens met Ravelijne. Zo doen wij dat ook idd.
MILF :grin_ani:
Janice

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Janice »

eireann schreef:Wat moeilijk voor je janice, dat je door je lichaam de keuze niet meer zelf mag maken :(
Zou je nog een keer een pleegkind willen? of is je lichaam daar ook een obstakel? (klinkt dat bot? bedoel ik niet bot! weet even geen andere uitdrukking)
Als ik een partner heb zou dat zeker wel kunnen, of je kan een groter kind in huis nemen.Voorlopig zou ik lichamelijk niet bij ze door de verplichte rondes heen komen helaas. Ik kan het en heb ervaring en heb ook veel met probleemkinderen en- jongeren gewerkt, maar je moet flinke selecties door. Dus met partner wil ik de sprong alsnog wagen.

Neehoor lieverd het klinkt reeel, jij kan toch niet zien hoeveel ik nog kan? :D
Guilty

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Guilty »

Ter Leringh ende Vermaeck: Na je 35e geen reden tot babypaniek
Janice

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Janice »

na je 40ste wel emer risico op open ruggetje en syndroom van Down
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door kitten »

Ik moet zeggen dat ik met 36 niet bepaald langer heb hoeven wachten dan met 23. :lol:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Ravelijne »

Open ruggetje is toch gelinked aan foliumzuur, niet aan leeftijd? Syndroom van Down valt ook mee, op 45 jarige leeftijd nog steeds 87% kans dat alles goed is (lees ik net in het erg sterke artikel-linkje van Guilty). Dat is een paar procent hoger dan als je 10 jaar jonger bent, maar nog steeds laag.
Janice

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Janice »

ook , het is zowel e Foliumzuur die t verkleint, maar de oudere leeftijd die extra risico geeft. ja Down is een grotere risico als je ouder wordt, maar niet zo gigantisch gelukkig. De screening is er,omdat het verhoogd risico is, maar in verhouding gebeurt het niet zo vaak, terwijl er wel steeds meer mensen op latere leeftijd pas kidneren krijgen.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Zo, ik ga maar eens een kopje thee zetten en aan wat leeswerk beginnen.
Gister via twitter met Sara Coster gemaild (wat leuk dat die zo vlot terugschrijft) en nog wat tips gekregen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door kitten »

Ah, Sara Coster, die had ik ook gelezen. Die bedoelde ik!
Plaats reactie