Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door kitten »

Onze beurt! :panic:

Dacrael, leonietje en ik hebben vorige week een huis bezichtigd, wat al 2 jaar te koop stond. En al die tijd volgde ik het op funda, want het leek groot genoeg, met 6 slaapkamers. Eigenlijk was het plan om hem nu dan eindelijk te bekijken, zodat we hem uit ons hoofd zouden kunnen zetten.

Het was geen liefde op het eerste gezicht. Bijna elke ruimte was oud, donker, moest wat aan gebeuren. Monsterklus! Maar we konden ook geen van drieën hard nee zeggen. Het bleek ook al 5 jaar te koop te staan ipv 2! En in die tijd was het al een ton in prijs gedaald! En de volgende dag begon ik in ieder geval langzaam enthousiast te worden. Want ja, bijna elke kamer moest nieuwe vloerbedekking, muren verven en sommige zelfs iets nieuws op het plafond, maar er hoefden geen grote verbouwingen. Keuken en badkamers (meervoud!) waren eenvoudig, maar prima.

Voor de hypotheek zijn geen polyamoureuze capriolen nodig, want de mannen kunnen dit huis samen betalen. De inkomens van leonietje en mij zijn niet eens nodig.

Onze makelaar/hypotheekadviseur gaat nu uitzoeken wat we kunnen qua samenlevingscontract en verzekeringen met meer dan twee belanghebbenden en of Heerscher zijn dak-gadget kan krijgen (zonnepanelen). En dan gaat volgende week weer een bezichtiging plaatsvinden, nu met Heerscher en Dacrael erbij en de makelaar. Dan blijven leonietje en ik achter, want wij hebben niet zo'n goede pokerface. :clown:

We gaan van tevoren nog wel met zijn vieren kennismaken met de makelaarmevrouw, want die hadden we nog niet ontmoet. De mevrouw van de hypotheekafdeling vind ons wel een leuk project, maar de makelaarmevrouw klonk over de telefoon wat ongemakkelijk met de situatie. En onze ervaring is dat kennismaken daar veel verschil in kan maken. :)

Spannend!!! :panic:

Ps, iemand nog op zoek naar een schattige, betaalbare, kleine tussenwoning nabij centrum Tilburg? :biggrin:
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door skaoot »

Spannend! Ben heel benieuwd hoe het verder gaat :D
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door eireann »

Leuk leuk leuk! En je trekt gewoon een blik ws-ers open voor dat klussen!
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 178

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Deleted User 178 »

Oh leuk!
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door miss_meeko »

Spannend! Hoop dat jullie eruit komen. Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je geen zeven slaapkamers nodig? Of delen er 2 kids 1 slaapkamer of heeft een van de volwassenen geen eigen slaapkamer?

Wel lastig dat jij en Leonie niet mee kunnen de volgende keer. Zou zoiets echt moeilijk vinden om dan niet mee te kunnen ookal zou het beter zijn. Maar als het uiteindelijk jullie droomhuis wordt dan zie je het nog heel vaak en goed gelukkig :)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door phedre »

spannend! heel veel succes :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door leonietje »

3 volwassen slaapkamers zijn genoeg. En we hebben straks een grote werkkamer voor laptops computers en huiswerk. Dus de slaapkamers zijn ook gewoon genoeg als slaapkamer. Voor de onderhandeling is het gewoon slimmer als wij niet meegaan. Ik vind het geen ramp.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Voleuse »

Spannend zeg kitten!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door kitten »

Nee, ik vond het ook geen ramp. We hebben het al gezien, dat scheelt. :) En het worden nu slaapkamers per "koppel". Monogame stellen hebben toch ook meestal maar 1 slaapkamer? ;) En de kids dus elk een eigen kamer.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door miss_meeko »

Ja, dat is waar. In mijn hoofd zat vooral het gevoel van allemaal een eigen plekje om terug te trekken. Maar per koppel is natuurlijk ook goed te doen. Was ook niet als kritiek bedoeld hoor, gewoon interesse.
Tigerlily

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Tigerlily »

Ohhh wat gaaf! veel succes met dit project!
Ik hoop dat het gaat lukken.
Qua klussers heb je een heel blik ws'ers die vast wel willen helpen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door kitten »

Werd niet als kritiek opgevat! :) Maar ik snap de gedachtengang! In dit huis hebben we 1,5 woonkamer, eetkamer, ruim kantoor en we gaan (als, als, als, dromen, hopen!) op de overloop van de zolder en loungeruimte maken voor de kids, dus genoeg ruimte om rust op te zoeken als daar behoefte aan is. :biggrin:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door kitten »

Oh en dat blik gaan we nodig hebben!!
Gebruikersavatar
Dreamer74
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:28

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Dreamer74 »

Gaaf Kitten ! Succes !! Enne.. Als het zover is kom ik helpen met klussen :)
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door lunaaa »

Wat een spannende ontwikkelingen! Ben benieuwd!
Plaats reactie