Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door seleena »

Spannend en leuk voor jullie! :)

Bouwdepot betalen is sowieso. Je begint klein maar hoe meer er gebouwd wordt, hoe meer je steeds gaat betalen.
Dus hou rekening met op den duur dubbele 'huishuur' bij je maandelijkse lasten.
Als je 2 inkomens hebt is dat te overbruggen maar bij enkel inkomen best zwaar.

Nooit de maximale hypotheek lening nemen, is aanlokkelijk om te doen want dan zou je meer kunnen verbouwen maar je hypotheek is dan ook veel zwaarder en dan kan je in een soort van financieel wurggreep komen te zitten.

Nadenken of jullie een levensverzekering willen nemen dat als 1 van jullie komt te overlijden het huis wordt afbetaald. Is wel een dure verzekering! Irritante medische vragenlijst en afhankelijk hoe je gezondheid is wordt de hoogte van je premie bepaalt. Maar altijd verstandig om te nemen.
Voor de rest zijn er al heel veel 'must-do' dingen genoemd tot nu toe. :yes:

Suc6!
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Gebruikersavatar
seleena
Berichten: 0
Lid geworden op: 25 aug 2009, 15:48

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door seleena »

Ik weet niet of de NHG al genoemd is, zeker doen!
Het heeft ons (vorige relatie) geholpen om niet met een restschuld te zitten van 15000 euro.
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Oppergodin_Hera

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Oppergodin_Hera »

richt de kamers in naar jullie smaak op papier. Vooral de keuken en woonkamer zijn lichtpunten erg belangrijk. Het is zo zonde als het lichtpunt 1,5 meter de andere kant opzit en je een draadje over het plafond moet trekken.
Kijk tot hoe hoog bijv de badkamer en toilet getegeld worden. Ik kan mij voorstellen dat qua schoonmaken het prettiger is dat het tot aan het plafond getegeld is.
Sayaatje

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Sayaatje »

Let wel op de bijkomende kosten, als je iets net anders wilt hebben dan standaard geleverd wordt of juist iets extra's kan dat behoorlijk meer kosten. Vereniging Eigen Huis is ook een goede. En vergeet niet dat je een taxatie nodig hebt, aangezien het nieuwbouw is, en een opleveringskeuring(ofzoiets).
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Ravelijne »

@Juffie Herkenbaar hoor, al die overwegingen en de redenen waarom toch (of 'dan maar') kopen. Ik snap ook goed dat je het gaat doen. Maar voor wat het waard was, voor ons was de (markt)situatie destijds als verse kopers ook goed, dat an sich bood in ons geval iig niet echt bescherming. Anyway, het blijft altijd een gok. :)

Wat betreft stoken in de winter, let op dat je met een goed geïsoleerde woning je soms ook vreselijk moet stoken: als de woning te goed geïsoleerd is, is de luchtvochtigheid binnen heel hoog en vochtige lucht is veel moeilijker te verwarmen dan droge lucht. Maar dat is wel weer goed te verhelpen door voldoende te luchten. :)
Gilraen^

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Gilraen^ »

Ik weet niks van nl natuurlijk, maar in belgie is levensverzekering verplicht! Je kan wel aangeven voor hoeveel procent in overleg.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door puppie »

Hier is een levensverzekering ook verplicht. In elk geval bij een aantal hypotheekvormen.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door puppie »

Met een nieuwbouwhuis is het meestal wel zo dat je begint met betalen zodra de eerste paal de grond in gaat, dus hou rekening met een hele tijd dubbele lasten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Ravelijne »

Ik weet nog dat wij naar arbeidsongeschiktheidsverzekering gekeken hadden en dat op dat moment iig de uitkeringsvoorwaarden zo beperkt waren, dat we het niet eens gedaan hebben (terwijl het ons wel een goed idee had geleken). Is alweer een tijd geleden en er is veel verandert, maar dat is iets wat ik me nog herinner als een verrassing. Levensverzekering hadden we wel.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door juffie »

We gaan morgen allemaal horen hoe het zit. We nemen veel mee van jullie input, thanx iig!!!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door puppie »

Wij hebben ook geen arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Die premie vond ik echt belachelijk hoog.
Overlijdensrisico hebben wij dan wel, maar niet voor de hele hypotheek.
Oppergodin_Hera

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Oppergodin_Hera »

@puppie, ik ga ongeveer 20 euro per maand betalen, maarja alleenstaande moeder. Als er iets gebeurd, ik moet mijn hypotheek wel betalen...Er is geen back-up. Dus voor mijn gevoel geen andere optie
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door eireann »

Ik denk dat ik bestaande bouw makkelijker zou vinden om te kopen. Al dat gedoe met bouwdepots en dubbele lasten enzo. Maar ja, niet altijd te kiezen natuurlijk.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Crownless »

Een bouwdepot is een speciaal stukje hypotheek wat je afsluit om verbouwingen aan je huis te financieren. Dus bouwdepots is niet alleen voor nieuwbouw, maar juist ook voor een opknaphuisje enzo.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door juffie »

Is een van jullie lid van Vereniging Eigen Huis? Ik zie op de site dat als een lid een lid aanmeldt, het bestaande lid een tijdschrift cadeau krijgt. Wie o wie wil dat?
http://www.eigenhuis.nl/webwinkel/lid-w ... werft-lid/" onclick="window.open(this.href);return false;
MILF :grin_ani:
Plaats reactie