Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Bitemarks »

Een tip: Zorg dat je in je koopcontract een clausule hebt voor als de aannemer of projectontwikkelaar failliet gaat.
Die bedrijven vallen om bij bosjes en je wilt niet met die problemen opgescheept worden.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door juffie »

Even een technische vraag; weet iemand of het mogelijk is om een losstaande vaatwasser en koel-vriescombi in te bouwen als inbouwapparatuur in een nieuwe keuken?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Ravelijne »

Dat werkt helaas niet. Inbouwapparatuur ziet er 'los' heel anders uit, geen normale buitenkanten maar ruimte om een paneel er op te zetten. Losse apparaten passe niet ingebouwd in een kast. Het is (helaas) ook iets waar je niet al te veel op wil besparen, want je zit er voor de komende X jaar aan vast en achteraf vervangen is met een inbouwkeuken ook een behoorlijk gedoe.

Inbouwapparatuur tweedehands is ook een gedoe, omdat ze allemaal andere maten hebben en zo. Zelfde met kastinrichtingen (dat is soms bij een leverancier met een nieuwe keuken al gedoe).

Tip, ik had in mijn vorige (inbouw) keuken een koelkast met nul-graden-la. Dat was zo'n geweldig ding, omdat groente en vlees (inclusief bladsla en andere kwetsbare dingen) superlang goed blijven. Minder boodschappen doen en minder weggooien. Maar die was wel weer duurder dan eentje zonder en de besparing haal je er pas later en op langere termijn uit...
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door juffie »

Ik dacht dat je de bovenkant enzo van de vaatwasser kon afhalen zodat het wel past. Jammer als het niet lukt inderdaad, maar geen wereldramp.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door eireann »

Hier is een kastje uit de keuken gehaald en daar de vaatwasser er in, maar je ziet dan ook wel gewoon de vaatwasser en niet een keukendeurtje. Een keuken gaat lang mee, dan moeten de vaatwasser en de koelkast vervangen worden voor de keuken en dan is het misschien wel lastig.

Ik zou denk ik voor nieuw en ingebouwd gaan.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Ravelijne »

Paneel er afhalen werkt wel om 2 apparaten bovenop elkaar te zetten (wasmachine en droger, bijvoorbeeld), dan bestel je een speciaal koppelstuk wat je dan gebruikt ipv de bovenkant. Maar echte inbouwapparatuur is echt helemaal 'kaal'.

Zoiets dus:
inbouwvaatwasser.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door leonietje »

Bij een vaatwasser kan de bovenkant er nog wel af maar is te breed om in te bouwen. Koelkast ook niet dpen want dan kan de warmte niet goed weg. Inbouwmaten zijn wel grotendeels hetzelfde. Er zijn wel 2mogelijkheden van plaatsen heeft met scharnieren enzo te maken maar ik weet ff niet meer hoe je die technieken noemt. (yay al bijna een jaar uit die branch weg :) )
colet

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door colet »

Ik vind het zo leuk voor jllie! En spannend!
Voor mij is het zo lang geleden....en kleine dingen hebben anderen ook al genoemd, dus ik lees gewoon af en toe mee.

+1 voor extra stopcontacten op zolder (ik heb er hier ook maar één en dus meters aan verlengsnoer liggen)
+1 voor Veeniging Eigen Huis. Wij hadde in ons koophuis een aanbouw laten maken en de dakbedekking was niet goed. Veel gedoe met de dakbedekker en aannemer die naar elkaar bleven wijzen. Eigen Huis erbij gehaald en dan voel je je ook sterker. Dusuiteindelijk opgelost.
Overigens....als je de mogelijkheid hebt....aanbouw meteen laten doen is vaak goedkoper dan later een aannemer inschakelen.
En doordat ze het meteen bij de bouw doen, kunnen ze zaken beter wegwerken, overgangen mooier maken enz.
Plus de chaos en troep, je denkt je voor te bereiden op alles, maar het viel mij echt nog tegen.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door juffie »

Daarnet een gesprek gehad met de kopersbegeleider van de bouwer over het meer en minderwerk. Daar krijgen we volgende week een offerte van en dan weten we over welke bedragen we praten... En aar kunnen we dan weer mee naar de hypotheekmevrouw.

Nu in de ikea weer inspiratie opdoen en gerichter naar de keuken kijken.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Ravelijne »

Tip, als je bij Ikea een keuken uit gaat zoeken, ga dan met het ontwerp ook langs een 'gewone' keukenboer. Mijn eerste keuken was een zelfgeplaatste Ikea keuken en de tweede was eentje van Tulp. Het scheelt niet altijd zoveel als je denkt, afhankelijk van wat je kiest.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door juffie »

We zijn gister bij 2 keukenboeren geweest, gemiddeld enkele duizenden euro's duurder... ;-)
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door Ravelijne »

Okay, dan is dat verouderd advies (of we hadden geluk met de verkoper, of zo). :D Ik vond er wel een enorm kwaliteitsverschil tussen, maar dat kan ook inmiddels weer veranderd zijn.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door juffie »

Nou weet je, we gaan nu waarschijnlijk voor een goedkopere keuken zodat we meer kunnen investeren in de bouw en constructie, dan kunnen we over een aantal jaren altijd nog een duurdere keuken plaatsen.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door eireann »

Goed plan juffie, constructie kan je niet over doen tenslotte
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Koophuis; tips and tricks, do's and don'ts

Bericht door juffie »

Precies. :) en dan liever nu dus bijvoorbeeld die uitbouw of een lichtkoepel op zolder.
MILF :grin_ani:
Plaats reactie