Het Grote Tuin Topic.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Wow, 15 strekkende meter klinkt ook best veel. Wat ga je in je moestuin zetten? :)

Tip (helaas alleen voor NL) bij de Hornbach verkopen ze momenteel kruidenplantjes voor 1,99 en het zijn echt flinke plotten met grote planten waar je meteen van kunt oogsten. En ook wat leuke 'andere' dingetjes: paarse salie, aardbeimelde, gembermunt, de tikkie ongewonere dingen. Ik heb twee flinke struiken majoraan gekocht, zodat ik een paar flinke handenvol tegelijk door de pastasaus kan gooien. :)

De plantjes van Cinderella doen het ook goed en mijn eigen voorgezaaide dingetjes worden ook flink groot. Ik twijfel of ik ze niet alvast in de tuin zal zetten, met het zachte weer. In principe mag dat pas vanaf half mei (eind mei, voor sommige dignen), omdat er op papier nog kans op nachtvorst is en je dan in één klap alles kwijt kan zijn. Maar het weer is zo zacht... Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat we nu nog ineens een koude periode krijgen. Maar het is vast niet onmogelijk. Wat denken/doen jullie?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door kitten »

Wat ik doe? Nog steeds alleen maar jaloers meelezen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Hèhè. :D Er staat ook 'denk', alleen mening geven mag ook. ;)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door kitten »

Ok, ik denk: Goh, lijkt me best leuk! Heerschers vader heeft ook een moestuin. En daar rabarber uit plukken en koken, ja was best geslaagd. Maar ik heb er geen tijdddddd voor! :panic: En ja, ik weet dat het niet veel tijd hoeft te kosten blabla, maar ik doe al echt teveel...
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door JJV »

'onze' rabarber staat gewoon in een grote ton/pot op t balkon.
vorig jaar niks van kunnen oogsten.. maar dit jaar ziet t er veelbelovend uit.
(komt gewoon weer op.. zelfs t zielige stronkje dat we vorig jaar dachten te zien verzuipen)
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door kitten »

Ik ontspoor je topic. Ik denk dat je echt al wel kunt uitgaan van een lente. En dus eerder starten. Las laatst nog in de krant dat alles een maand eerder groen en groeiende is dan normaal.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door JJV »

..en zie ik een wanhopig stengeltje rabarber t erg moeilijk hebben op t balkon....

iets te vroeg gejuicht
~\v/~
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door juffie »

Hier in het fruit is alles eind mei, begin juni nog weleens bevroren dus nachtvorst kan zeker nog. Ook nu het zo zacht is.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

@kitten Eh, als het allemaal aanslaat komt er uiteindelijk vanzelf overflow van het type 'weet je zeker dat je niet nog een courgette wil hebben? Ik heb er meerrrrr dan genoeg.' ;)

Qua nachtvorst-dilemma: Ik blijf idd twijfelen. Misschien moet ik gewoon een paar op proef buiten zetten en een aantal als back-up binnenhouden. Risicospreiding. :D
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Ik heb het gras gemaaid (dat ongeveer knie hoog stond)
**Self Rescuing Princess**
Nala

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Nala »

Ravelijne, ik heb alles buiten gezet, bij gebrek aan overlevingskans binnen (groeide de pot uit hier). Voor de zekerheid nog wel wat zaad achter de hand gehouden, just in case er nog vorst overheen wil wandelen, maar vooralsnog gaat het goed.

De rabarber staat hier vrolijk een halve meter boven de grond, bijna een meter in omtrek van zijn vrijheid te proeven. Vorig jaar stond hij erg in de schaduw van een rij buxussen zielig te zijn. Wij hebben de hele tuin omgespit en er moestuin aangelegd, maar die rabarber heeft het overleefd en komt gewoon weer vrolijk op. Onverwoestbaar als je het mij vraagt. :mrgreen:

Wie heeft er een pot lieveheersbeestjes over voor me? Het stikt van de bladluis in mijn roos en nadat het herebeest mijn frambozenstruik leeg had is hij gevlogen... :nopompom:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Ik zie dat het hier komende week nog wat koeler kan worden. Ik wacht een weekje en dan denk ik dat ik er maar voor ga. :)

Ik had van de week een lieveheersbeestje wat op mijn tas mee naar huis gelift was, maar die is gesneuveld toen de tas omviel. Je kunt ze wel bestellen.
Nala

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Nala »

Dat is een heel goed idee, dank je wel Ravelijne, ik ga een zakje larven bestellen (in de hoop dat ze niet allemaal wegvliegen als ze kevertjes worden).
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Ravelijne »

Laat weten of het bevalt! Ik ben heel benieuwd of het werkt. :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Het Grote Tuin Topic.

Bericht door Daantje »

Ik zag gistermiddat dat mijn aardbeienplantje de winter heeft overleefd! :biggrin: Helaas lijkt de afwatering van mijn balkon de afgelopen maand het opgegeven te hebben. Ineens blijft regenwater staan. Nog even kijken wat daar aan te doen valt. Was toch wel van plan dit jaar mijn balkon te gaan gebruiken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie