Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Je hebt gelijk Hera, elk moment van de dag gebeuren er verdrietige dingen die voor de betrokkenen net zo groot zijn, maar die niet bekend zijn.

Waarom ik dit indrukwekkend vind is omdat er zo'n groot bereik aan het verdriet zit.

Binnen mijn cirkel van vrienden hebben meerdere mensen direct en indirect te maken met verdriet wat door 1 ding is veroorzaakt. Dat maakt dat het voor mij zwaarder voelt.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door juffie »

Vind het nu ook zo'n 'mooi voorbeeld' hoe het werkt met netwerken van mensen. Er zijn 200 mensen van de totale bevolking betrokken bij de crash en bijna iedereen van de 17 miljoen inwoners heeft wel een bekende in de eerste of tweede graad.

Ooit las ik eens dat alle wereldburger binnen 6 connecties met elkaar verbonden zijn. Nu zie je dat in praktijk geïllustreerd. Helaas.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

En die 6th degree is met de post, voor het internet, 10 jaar geleden was het al 4,5 en.nu waarschijnlijk nog.minder
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door juffie »

Oh! Achterhaald dus allang.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Bericht door eireann »

Ik heb net voor het eerst ever een condoleance register getekend. Een mooie vergaderkamer op kantoor, een windlicht, boeket bloemen, mooie pen, glaasjes water en een doos tissues.

Was blij dat er niemand anders in de ruimte was, voelde wat vreemd. Het lijkt me fijn voor collega's om een volgeschreven boek te zien. En als knuffels van onbekenden op het internet van iemand die ik niet ken mij steun geven, dan helpen mijn goed bedoelde woorden misschien wel iemand van de nabestaanden, even? Die nabestaanden zijn een man, vrouw en kind, een heel gezin in 1 keer kwijt.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik vind vandaag heel indrukwekkend.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Peter^ »

Wat 'mooi' dat je dat gedaan hebt anne.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re:

Bericht door Daantje »

Tot vanmorgen heeft dit hele incident me emotioneel weinig gedaan. Maar vanmorgen luisterde ik naar de radio onderweg naar werk. Giel op 3fm. Had ik de hele ochtend al aanstaan. En op het moment dat er werd verteld dat de vliegtuigen zouden gaan vertrekken om de slachtoffers naar huis te brengen schoot ik vol. Op het werk naar radio 1 geluisterd met verslag. Wat mij altijd bij zal blijven is het beeld op NOS live stream. Van het moment dat de vliegtuigen aankwamen op eindhoven. Het aanvliegen van het eerste Nederlandse toestel, met daar achter de schim van het Australische staat in mij.geheugen gegrift. Zo ergens naast de beelden van het tweede vliegtuig dathet WTC in vloog. Dat heb ik ook live op tv gezien. Het is iets onwerkelijks. Bedenken dat in die vliegtuigen de resten liggn van 40 mensen die onderweg waren naar vakantie of een congres.
eireann schreef:En die 6th degree is met de post, voor het internet, 10 jaar geleden wars het al 4,5 en.nu waarschijnlijk nog.minder
Als is dat onderzoek destijds niet helemaal zuiver. Alleen de kaarten die aankwamen zijn meegeteld. Maar inderdaad met internet zal het heel goed in een paar stappen kunnen. Ik blijk via mijn werk dus maar een stap verwijderd te zijn van drie gezinnen die in de mh17 zaten
!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wereldnieuws

Bericht door cinderella »

Indrukwekkend dat zelfs BBC World News nu nog met dit nieuws opent. Tijdens het vervoer van Eindhoven naar Hilversum nog live op CNN meegekeken.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Dit topic verdient ook wel weer een up.

Wat een narigheid in Parijs :( Ga je boodschappen doen, wordt je gegijzeld en doodgemaakt. Ga je naar je werk, kom je niet meer thuis.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door phedre »

en nu, een uurtje na de ontknoping van e twee gijzelingen in parijs, weer een nieuwe!! t blijft maar door gaan :(
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Volgens de Telegraaf waarschijnlijk geen terreurdaad maar een mis gelopen overval. Ook erg, maar hopelijk is de terreur nu klaar.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Wereldnieuws

Bericht door juffie »

Ik mijd het nieuws nu gewoon een beetje. Ik heb er een knoop in mijn maag van, het houdt gewoon niet op, zoveel ellende op de wereld. IS, Boko Haram, Parijs...

Het is zo gruwelijk allemaal. Ik ben bang.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

Ik snap je angst, maar het is eigenlijk zo dat het nieuws over dit soort ellende ons sneller en beter bereikt.
Objectief gezien is de wereld, en zeker Nederland juist veiliger geworden. Maar lui zoals Wilders cashen juist opdat onderbuik gevoel en proberen dat met slimme retoriek aan te wakkeren. Meh...
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Dat veiliger merk ik wel, maar de tegenstellingen en vooroordelen zijn wel groter aan het worden. Dat incashen van Wilders e.d., daar wordt ik bang van. :(
Plaats reactie