Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door Charles »

Ik heb ergens al gelezen dat Rutte nog jarenlang demissionair premier zal blijven omdat als gevolg van verdeeldheid en polarisatie het telkens niet lukt om een nieuw kabinet samen te stellen.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Wereldnieuws

Bericht door pluis »

Interessante mening heeft de persoon die dat schreef - we zullen zien of die gelijk krijgt :)
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

Nou jarenlang lijkt me sterk want dan gaat de formatie echt records breken. Ik denk eigenlijk dat het minder lang gaat duren dan de vorige keer, want er hoeven geen linksige partijen mee te doen voor een meerderheid
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

Het is België ook gelukt. 541 dagen demissionair!
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Oh ja, die weet ik nog wel. Werkte destijds in België, en mijn collega groette me iedere morgen met "Allez, hebben jullie al een regering? Nee? Wij ook niet." Duurde hier toen 3 maanden. Als ik het me goed herinner forceerden de Belgen een formatie omdat er budgetten voor de dagelijkse gang van zaken gemaakt moest worden.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door Charles »

Ondertussen is men aan het onderzoeken wie met wie zou willen samenwerken. Er vallen mij enkele zaken op: PVV wil regeren, maar geen enkele partij wil samen met de PVV in een kabinet zitten. VVD wil niet verder gaan dan slechts gedoogsteun bieden. Pieter Omzigt blijft vaag en onduideljk en dat was hij al tijdens de campagne voor de verkiezingen. En Caroline van der Plas heeft kennelijk haast en beweert dat het nu al allemaal te traag gaat...

Ow, en men zoekt naar een meerderheid die ook in de 1e Kamer een meerderheid heeft.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door phedre »

t was toch al lang bekend dat niemand met de PVV wilde regeren
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wereldnieuws

Bericht door Mack »

phedre schreef: 01 dec 2023, 22:33 t was toch al lang bekend dat niemand met de PVV wilde regeren
Niet geheel onlogisch. Ze hebben nu eenmaal niet een fantastische trackrecord en als ze al gaan regeren dan is het maar de vraag of ze genoeg kandidaatbestuurders kunnen vinden die én vakkundig genoeg zijn én een relatief schone lei hebben. Dat wordt met die uitglijder door van Strien weer pijnlijk duidelijk.

Bovendien heeft Omtzigt altijd gezegd dat voor hem de juiste wettelijkheid van regeren erg belangrijk is. En het programma van Wilders staat bol van plannen die schuren of tegenstrijdig zijn met de grondwet. Dat Wilders die "in de ijskast" wil zetten betekent dat hij er geen afstand van wil nemen. Dat botst.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door Charles »

Het programma "Even tot Hier" had vorige week een item daarover. Als Wilders alle regels, wetten, internationale afspraken etc zou gaan respecteren om kans te maken voor een plaats in het kabinet, dan bleef er van zijn verkiezingsprogramma slechts 1 onderwerp over... En dat ene onderwerp gaat over de NPO.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

Ja nou dat vind ik echt te gek eigenlijk. Die man roept maar vanalles terwijl het helemaal niet kan (tja tenzij we aan een Nexit gaan beginnen natuurlijk. Maar erg realistisch is dat ook niet)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

Ik ben geen fan van Wilders, maar Even tot hier had ook schromelijk overdreven. Er blijven echt wel meer punten overeind van zijn plannen. Helaas.
Plaats reactie