Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

faery

Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door faery »

Dat stond (staat?) op mijn kink to-do-lijst, omdat het me op verneder- en sletterigheids-gebied ontzettend leek te triggeren. Dus recent had ik een date met iemand via een seksgerichte datingsite met iemand die ik fysiek niet direct aantrekkelijk vond (mentaal wel zo ongeveer trouwens).

En het was heet. Ontzettend heet. Sowieso is het ontzettend fout en sleazy om bij een man die je niet kent in de auto te stappen (wel op een openbare plek afgesproken, en ik had een soort van safetycall ding, al had ik dat beter kunnen regelen), naar mijn huis te rijden, en binnen 5 minuten naakt in m'n bed te liggen. De man in kwestie kon 'm helaas niet lang genoeg hard houden met een condoom om om het tot neuken te laten komen (al is ie wel klaargekomen), maar de hele ervaring was voor herhaling vatbaar.

Maar: kan dit, ethisch gezien, in jullie ogen door de beugel? De man in kwestie weet natuurlijk niet waarom ik hem had uitgekozen, en dat ga ik 'm ook echt niet vertellen (ik heb, heel lullig, zijn bootycall na een week genegeerd, en hij trok toen zelf al de conclusie dat ik geen interesse meer had). En zijn er meer mensen die dit zouden willen? En om wat voor redenen dan?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door Ravelijne »

Oeh, de fantasie ken ik wel, maar het is er voor mij een waarvan ik voel dat het niet naar de realiteit vertaalt. In mijn fantasie luistert het trouwens ook al heel nauw.

Wat betreft ethiek, goeie vraag... Aan de ene kant denk ik bij mezelf, is het anders om iemand sexy te vinden vanwege (voor jou) 'negatieve' uiterlijke kenmerken dan vanwege (net zo subjectieve) 'positieve' uiterlijke kenmerken, als je verder net zo eerlijk en attent met mensen om gaat? Aan de andere kant willen we allemaal over het algemeen graag positief gewaardeerd worden door de ander en zou ik het ook wel ontzettend kwetsend vinden als ik er achter kwam dat iemand me sexy vond want in-hun-ogen-lelijk.

Kweenie. In principe denk ik dat je voor een eenmalige encounter niet precies uit de doeken hoeft te doen wat je geil aan iemand vindt. Maar het lijkt wel ingewikkelder dan als je iemand op een ander oppervlakkig kenmerk uitkiest.
Wever

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door Wever »

faery schreef:Maar: kan dit, ethisch gezien, in jullie ogen door de beugel? De man in kwestie weet natuurlijk niet waarom ik hem had uitgekozen, en dat ga ik 'm ook echt niet vertellen.
Heel simpel: nee. Absoluut niet.

Draai of keer het hoe je wil, maar je hebt die vent gebruikt. O, het zou goed kunnen dat 'ie effectief gewoon een one night stand wilde, maar je zal er maar achter komen dat die ene vrouw waarmee je een date had op zoek was naar een lelijke man.
't doet me ook denken aan een cartoon van s1ngle over downdaten*. Een waarbij die ene vrouw aan de andere vraagt of dat downdaten dat ze aan het doen was nog wat geworden is. En die met een donderwolkgezicht iets gromt als "nee. Het is uit tussen ons. Hij was ook aan het downdaten :evil: ".
...want geef toe: moest een man iets zeggen als "nou, ik ben op zoek naar een lelijke vrouw om lekkere seks mee te hebben" zou 'ie nooit kans maken. Integendeel: het zou linea recta in "retour afzender" afgezeken worden. En moest hij die eerlijkheid verzwijgen onder lieve woordjes (nu ja: lieve leugentjes) zou dat de zaak eigenlijk nog erger maken als dat achteraf uitkwam. Dat zou ethisch nooit door de beugel kunnen.

Dusss...tja. Begrijp me niet verkeerd, faery. Ik vind 't moedig dat je dit eerlijk aangeeft. Maar dat neemt niet weg dat mijn antwoord een duidelijk 'nee' is waar het ethiek betreft.



*nota: downdaten is eigenlijk daten onder je sociale klasse. Niettemin lijkt het hier wel van toepassing.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door eireann »

Zolang je het voor jezelf houdt vind ik het best ethisch verantwoord. Op dat moment was zijn uiterlijk wat hem aantrekkelijk voor je maakte toch?

't enige dat ik niet netjes vind is niks meer laten horen. Kleine moeite een 'bedankt, dit was het'. Maar dat wist je zelf ook al.
**Self Rescuing Princess**
Pluu

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door Pluu »

Het lijkt me vooral zaak om héééél zorgvuldig te zijn dat de ander er nooit achter komt. Ik zou me zelf wel echt enorm gekwetst voelen als ik zoiets ooit achteraf zou horen. Als ik bijvoorbeeld achteraf op fet. zou lezen in een spelverslag hoe de ander echt over mij dacht. :shock:

De daad zelf lijkt me niet onethisch. In ieder geval niet als je het via een seksdate-site of een parenclub regelt.. daar kun je een beetje verwachten dat mensen seks willen om de seks, en niet om de persoon. De één zoekt misschien een gratis beurt, de ander iemand met een bepaalde haarkleur... of een gangbang met willekeurige deelnemers... of omdat je het een keer met een neger wilt proberen.. Het hangt er een beetje vanaf hoe je het brengt, als je het als een date brengt en de ander bewust het gevoel geeft dat het super goed aan het gaan is en dat je hem sexy vindt dan is het natuurlijk lullig. Maar als vooraf duidelijk is dat het puur een seksdate is en dat je de situatie met een vreemde sexy vindt, en niet perse hém... dan hoef je er volgens mij niet bij te vertellen dat je specifiek een lélijke vreemde zocht.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door perman »

Kan het ethisch gezien? Ik denk het wel, eigenlijk.
Het hangt er misschien een beetje vanaf hoe het contact verlopen is, maar het was een seksgerichte datingsite, dus eenmalige contacten liggen dan naar mijn idee wel redelijk in de lijn der verwachting. En dan lijkt het mij dat je niet heel erg moet gaan graven en discussiëren naar het diepere waarom je graag wat met elkaar zou willen, maar alleen van het moment gebruik wil maken.
.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door perman »

Wat pluu zegt, dus...
.
faery

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door faery »

eireann schreef: 't enige dat ik niet netjes vind is niks meer laten horen. Kleine moeite een 'bedankt, dit was het'. Maar dat wist je zelf ook al.
Yup. Dus ik heb net een berichtje gestuurd dat ik het druk heb gehad (wat waar is), en dat ik het bij die ene keer wil laten. Is inderdaad netter, en voel ik me beter bij.
Wever schreef:Draai of keer het hoe je wil, maar je hebt die vent gebruikt.
Ja, duh! Maar, zou het ook niet "gebruiken" zijn geweest als ik het een ontzettend lekker ding had gevonden? Ik bedoel, het was sowieso een seksdate. Eigenlijk wat Ravelijne ook zegt:
Ravelijne schreef:... is het anders om iemand sexy te vinden vanwege (voor jou) 'negatieve' uiterlijke kenmerken dan vanwege (net zo subjectieve) 'positieve' uiterlijke kenmerken, als je verder net zo eerlijk en attent met mensen om gaat?
Ik heb overigens niet gelogen. Ik heb niet gezegd dat ik hem lekker vond, ook niet in het contact ervoor. Ik heb er gewoon niks over gezegd. Ja, dat ik "het" lekker vond, maar dat vond ik ook!
Laatst gewijzigd door faery op 06 nov 2014, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door Voleuse »

Ik herken de fantasie wel :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door thaliya »

Ik herken de fantasie ook zeker! Maar zou er denk ik niet snel iets mee doen. In mijn fantasie is dit soort seks ook gedwongen / in opdracht van mijn D, het gaat dus niet alleen om de lelijkheid van de partner. Netjes dat je hem nog even iets hebt laten weten! Of het ethisch is, vast niet. Maar is dat zo belangrijk? Zolang hij er niet achter komt of je hem voorliegt niet denk ik.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
faery

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door faery »

thaliya schreef:In mijn fantasie is dit soort seks ook gedwongen / in opdracht van mijn D, het gaat dus niet alleen om de lelijkheid van de partner.
Ha! Bij mij ook! Dit was echter voor mij een veilig "opstapje" naar de "volledigere" uitvoering, ofzo (als dat er ooit van gaat komen).
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door JJV »

ehm
ik heb t in t verleden meegemaakt dat iemand t recht in mn gezicht zei dat ze me een mercy-fuck gegeven had...
was dat erg..
leuk was anders
maar de fuck zelf was wel èrg leuk. dat maakte voor mij veel goed.
(dame in kwestie nam t ook meteen terug overigens en weet t aan de drank, stond bovendien ook bekend als sadiste)

Geen idee of deze meneer t ook zo zou opvatten,
maar kan me goed indenken dat ie ook geen idee had wat m overkwam
en dat ie t allang goed vindt

ethiek is soms erg academisch van aard
~\v/~
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door Crownless »

Gebruiken is ook best subjectief Wever. Als je het in het extreme doortrekt is elke one night stand of spontane speelde iemand gebruiken. Is dat erg? Nee, denk ik niet. Ik gebruik de buschauffeur ook. En dat vindt hij niet erg. Sterker nog, als niemand daar gebruik van maakt verliest die persoon zijn baan.

Mensen ruilen constant dingen. Is dat gebruiken? Misschien. Ik denk dat ik mijn man ook gebruik in dat opzicht. Ik krijg liefde, affectie, genegenheid. Een veilig gevoel omdat hij voor me zorgt als ik ziek ben. Ik doe boodschappen, hij kookt. En ik geef hem dingen terug. Ik blij, hij blij, resultaat gelukkig stel.

Misbruiken is iets anders. Dan neem je iets wat de ander niet wou geven. Zou de man faery geen seks geven als hij wist dat zij juist aangetrokken was tot zijn lelijkheid? Geen idee. Ik zou er zelf niet zo van gecharmeerd zijn.

Maar wat niet weet wat niet deert. En de man vond het schijnbaar voor herhaling vatbaar. En faery heeft hem niet in het gezicht uitgelachen met 'haha. Echt niet dat ik nog eens met jouw lelijke vissenkop het bed in duik.' Wat dat betreft was het uiteindelijk een nette: 'nee, het was fijn maar voor mij hoeft het niet nog eens.'

Eind goed, al goed. Toch?

Ik proef vooral de gedachte dat je als persoon alleen seks mag hebben met een ander als er sprake is van een soort affectie ofzo. 'Hè bah, je had seks met hem puur voor jezelf. Je hebt hem gebruikt.'
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door Mack »

Affectie en aantrekkelijkheid kan ook op zo veel niveaus liggen. Als je iemand niet super mooi vind maar wel heel leuk/spannend/lief, dan is die persoon alleen fysiek niet zo aantrekkelijk, en voor de rest wel.
Ik denk dat ik een playboy-bunny met een arrogant ijshart eerder zou afwijzen dan die toffe meid die-dan-niet-mijn-schoonheidsideaal-is.
Tenzij die playboy-bunny dan weer in een non-consensual-sub positie te blackmailen is... Maar dat is eerder een "dark fantasy". :P
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Boefje

Re: Seks met een lelijke man/vrouw: herkenbaarheid en ethiek

Bericht door Boefje »

Ik zou in dit geval zeggen: wat gij niet wilt dat u geschiedt...
M.a.w. Als je het zelf niet leuk vindt als iemand alleen maar seks met je wilt omdat ie geilt op grote tieten en jij hebt ze (ik roep maar wat), dan zou het eerlijker zijn dat je de objectificatie ook de ander niet aandoet.
Gesloten