Wie? Dr Who!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door eireann »

Hoera voor moderne tv's die automatisch naar het goeie kanaal gaan op de juiste tijd!

Tijd voor deel twee!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door Ravelijne »

Kennelijk gaat dit een langere storyline worden... Ik moest wel aan Dick Turpin denken. :)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door eireann »

Dick turpin ken ik niet, maar ik vind het een toffe storyline!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door Ravelijne »

Dat was een serie over een struikrover (zelfde period costumes) die natuurlijk eigenlijk een goeie was. Erg leuke muziekje aan het begin ook, met veel paarden en capes. :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=riRZq0jEv14[/youtube]
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door eireann »

Oh! Ik heb net de aflevering van afgelopen zaterdag gezien, het is weer een dubbele aflevering en zonder spoilers te geven (en duidelijk genoeg voor wie het wel heeft gezien)... Ik hoop dat de laatste 5 minuten in de volgende aflevering niet ongedaan gemaakt worden!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door cinderella »

eireann, in september was op de dr who site het antwoord al te vinden.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door eireann »

Ik probeer spoilers altijd te vermijden, dus ik lees geen whovian sites, kijk geen previews :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door cinderella »

AndereBart was zaterdag te nieuwsgierig om niet te kijken.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door Ravelijne »

Ik had iets opgevangen, maar weet er het fijne niet van en probeer het verder te vermijden. Ik word wel zot van die cliff-hangers. Ligt het aan mij, of heeft dit seizoen er bovengemiddeld veel?!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door eireann »

Bovengemiddeld veel! Komt door al die dubbele afleveringen
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door Ravelijne »

Ja, één of twee is leuk, maar met zoveel dubbele afleveringen voelt het eigenlijk ook een beetje alsof het seizoen niet op gang komt want het duurt dubbel zo lang voor er een verhaaltje verteld is. Ben wel heel benieuwd nu! Ik hoop maar dat de uitleg en het vervolg sterk genoeg zijn om het leuk te houden!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door kitten »

Daarom kijk ik series pas als ze zijn afgelopen. Hekel aan cliffhangers!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door Ravelijne »

I know! Ik ben ook meer van het binge watching (of elke dag een aflevering). Maar Doctor Who loopt al iets van een halve eeuw. Als je wil wachten tot dat helemaal afgelopen is, moet je misschien wachten tot de heat death of the universe. Da's wel erg lang om spoilers te vermijden... ;)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door kitten »

Nee, we gaan binnenkort wel beginnen. Maar volgens mij is het net als met Star Trek, er zijn toch afgeronde series van. Voyager is ook af, terwijl Star Trek binnenkort weer nieuwe afleveringen krijgt. Zo werkt Who ook, toch?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wie? Dr Who!

Bericht door Ravelijne »

Mmmmm.... Niet helemaal. Het is echt één continue verhaal. Van 1969 (geen typefout) tot 1989 liep het eigenlijk continue door. De Doctor is dezelfde, alleen de acteurs veranderen. Ik denk niet dat het een spoiler is als ik vertel dat als de Doctor dodelijk gewond raakt, hij niet sterft maar regenereert in een nieuwe vorm. Hij heeft soort van 9 levens, alleen meer dan 9. Ik meen dat hij officieel 15 keer kan regenereren.

Er is wel een hiatus geweest van 16 jaar toen het leek alsof de serie echt voorgoed gestopt was. In 1996 was er een poging om het weer op te starten, maar het bleef bij een losse speelfilm. Toen is de serie dus in 2005 weer echt ge-reboot, maar het verhaal loopt in principe echt al die tijd al in één lijn door.

Als je nu wil gaan beginnen met kijken zou ik gewoon beginnen bij aflevering 1 van seizoen 1 van de nieuwe serie uit 2005. (Wat als je doortelt dus aflevering 1 is van seizoen 27, maar zo tellen de meeste mensen niet meer.) Dan heb je al 10 seizoenen om te kijken en (uit mijn hoofd) 5 regeneraties. :) Ik vind seizoen 1 (uit 2005) ook echt keisterk en het is één van mijn favoriete Doctors en bevat een aantal van mijn favoriete afleveringen of all time. Ik ben bijna jaloers op mensen die dat nog voor het eerst kunnen gaan zien. :)

Edit: Disclaimer, ik weet niet in hoeverre daarin ook het jeugdsentiment meespeelt. Naar ik begrijp is er een hele nieuwe generatie fans, dus het is ook 'gewoon' leuk om te kijken. Maar zeker als je het vroeger als kind gezien hebt voegen de subtiele en minder subtiele verwijzingen naar eerdere afleveringen wel veel toe. :)
Plaats reactie