De wondere wereld der fotografie

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

De wondere wereld der fotografie

Bericht door Peter^ »

Als variatie op de andere soorten apparatuur en techniek: fotografie.

Mijn spiegelreflexcamera Canon EOS 350D heeft problemen met de scherpstelling. Ik kan hem opsturen ter reparatie, maar dat kan zo'n 200 euro kosten. De fotohandelaar heeft een suggestie om voor 300 euro een nieuwe body aan te schaffen: de 12OOD. Heeft iemand ervaring met dit toestel of tips waar op te letten? Of alternatieven?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
perman
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009, 17:43

Re: De wondere wereld der fotografie

Bericht door perman »

Als het probleem met zekerheid in de body zit en dat ook de reparatieprijs zal zijn lijkt het me geen slecht advies.
De 1200D is een camera die bijna 10 jaar nieuwer is dan de 350D en in die periode is de techniek er aardig wat op vooruit gegaan, dus om een body van die leeftijd te laten repareren voor een prijs waarvoor je bijna een 10 jaar nieuwere body hebt... (Hij ligt al voor 259,- in bepaalde winkels)

Het enige wat me zo te binnen schiet: ten opzicht van de 350D betekent een 1200D nieuw accu's (als je nu extra accu's hebt natuurlijk) maar vooral nieuwe memory kaartjes. (De 350D heeft CF, de 1200D SD kaartjes nodig)
.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der fotografie

Bericht door Ravelijne »

Heb je al een beslissing gemaakt, Peter?
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De wondere wereld der fotografie

Bericht door Peter^ »

Inmiddels besloten en de 1200D aangeschaft, moest inderdaad nog bij: accu, geheugenkaart, geheugenkaart lezer, werd zo wel wat duurder. Maar bevalt goed, meer mogelijkheden. En vanaf statief filmpjes maken is toch beter dan met mobiele telefoon uit de hand. Bedankt voor het meedenken.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: De wondere wereld der fotografie

Bericht door Ravelijne »

Fijn dat je er blij mee bent. :)
Plaats reactie