Fetlife wordt invite-only

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door juffie »

Ik ben er echt heel erg op tegen om topics en posts te verwijderen. Ik vind het argument 'omdat het om de zoveel tijd verdwijnt' ook echt niet legitiem, want WS is het enige forum dat ik ken waarbij dat tot een paar keer toe is voorgekomen, andere fora doen dat ook niet. Het argument: 'Nadenken voor je iets post want het staat tot de eeuwigheid online' is legitiemer. Voor gewoon ongedwongen babbelen en dat het dan meteen weer 'weg' is, is een chat veel geschikter.

Overigens kun je inderdaad altijd een verzoek doen aan ons (Fro, Anne, mij) om een topic te verplaatsen of bepaalde bijdragen te verwijderen.
We zouden kunnen overwegen een archiefbordje te maken en daar dooie topics heen te slepen om zo weer de ruimte te geven aan nieuwe discussies. Ik zoek echt nog heel vaak iets terug. Hoe dacht ik toen en toen daarover? Of als ik weet dat er een discussie over was, hoe zat het ook alweer? En hoe moest ik ook alweer touw koken, ik weet dat ik daar een keer met Guilty over gesproken heb, etc. Dan zijn er inderdaad nog een paar persoonlijke draadjes, in mijn geval een paar topics in de X-Files en het babytopic.

@dbj: De ledenlijst wordt al zeer geregeld opgeschoond, eens per half jaar ongeveer.

De reden dat het wat stil is is denk ik deels dat de discussie is verschoven naar FL, deels dat hier best wat oude rotten rondhangen die alle vragen al weleens hebben gezien en hebben gesteld (en dus minder nieuw zijn en minder vragen hebben) en in mijn persoonlijke geval: een niet-bestaand sm-leven at the moment, dus ik heb nauwelijks iets ontopic te melden. :)

@Fro; nee, alsjeblieft niet wissen. Voor mij is WS ook bijna een dagboekfunctie. Heel mijn tijd samen met Jerry staat in deze forumversie. Dus ook onze eerste stappen op speelgebied, eerste stapjes voor mij als switch. Alle vragen die ik toen had, ook ontopic, maar ook offtopic. Alsjeblieft, NIET verwijderen. Ik word echt verdrietig bij het idee alleen al.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Ravelijne »

Ik ben erg voor 2 jaar max, idd.

Okay, maar toen ik die dingen postte, X jaar terug, was het dus wel gebruikelijk dat de boel verdween. En als dat voorgoed zou veranderen, dan zou ik minder gaan posten, denk ik. Het is niet dat ik iets zeg wat ik niet wil zeggen (meestal, hopelijk). Het is dat ik niet bij alles na wil denken of ik dat over 20 jaar nog terug wil zien. Inclusief als (god verhoedde) mijn echte naam aan mijn kinkprofiel zou worden gekoppeld. Dat kleine beetje extra vergeetbaarheid is deel geweest van WS zolang als ik al op het forum zit, en ik vind dat een fijne traditie.

Als dingen echt heel handig zijn om te hebben, kun je ze altijd zelf archiveren. Tientallen webtools voor en misschien ook niet slecht om mensen aan te moedigen om echt nuttige posts op een website te zetten. Daar zijn ze ook veel vindbaarder voor meer mensen/

Kan trouwens ook hier. Frodo is ooit al eens bezig geweest met een wiki. Zou je ook de echt handige dingen in kunnen zetten. Maar ik heb vooral liever een levendiger stamkroeg, dan een stille bieb.

Als het daar inderdaad aan ligt. Ik ben ook wel benieuwd hoe jij dat ziet. Jij post volgens mij net zo min inhoudelijk over SM als ik. Heb je daar hetzelfde gevoel bij als ik, of ligt het toch aan andere dingen?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Ravelijne »

Huh, heb jij nou geëdit? Volgens mij zag ik net de tweede helft van je comment niet.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Ravelijne »

Juffie, als Fro een backup zou maken voor jou, zou dat niet wat zijn? Want ik voel me er dus juist heel ongemakkelijk bij dat al mijn oude zooi hier nog staat. Ik voel me er echt naar bij. Het is echt niet een kwestie van een paar berichtjes wissen hier en daar. Het heeft voor mij ook waarde, maar ik moet er niet aan denken dat er over vijf jaar nog mensen de X-files inkomen die weet ik veel wat van mij lezen, wat ik zelf inmiddels vergeten ben. Dat jij het wil bewaren vind ik prima, maar wat mij betreft liever niet hier. Want ik heb het ook allemaal niet gepost in de veronderstelling dat het zou blijven staan.

Verder was het vroeger juist de combinatie van oude rotten en nieuwe mensen die het forum zo tof maakten. Je kreeg echt altijd serieus antwoord en niet alleen maar theoretisch, maar juist uit ervaring. Toen waren er ook mensen die langere tijd niet speelden, maar toch werkte het on topic gedeelte. Nu loopt het altijd dood en ik snap echt niet goed waarom. Er zijn duidelijk wel nieuwe mensen met vragen en die vinden ook niet allemaal hun weg op Fet, want als er één ding is waarover geklaagd wordt, dan is het de toon van de discussies op Fet, dus...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Voleuse »

@Ravelijne is het niet een optie om heel je account en alles wat je ooit gepost heb te laten verwijderen dan? Volgensmij gebeurt dat met gebande mensen wel eens en dan hoeft niet gelijk het hele forum weg... Ik ben het met juffie eens namelijk, ik heb me hier als 19jarig groentje aangemeld en de berichten van toen lees ik graag nog terug, talloze topics backuppen is daarin ook niet echt een goede optie.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door juffie »

@Ravelijne Voor zover ik weet was het nooit een traditie om WS op te blazen, maar lag het meer aan Fro zijn onhandigheid zo nu en dan dat het helaas weer eens mis was gegaan. Het was nooit een kwestie van elke zoveel jaar gaat expres de bezem erdoor. Ik blijf erbij dat ik het de omgekeerde wereld vind om te denken dat je posts op een forum NIET blijven staan, dat is namelijk de hele functie van een forum. Een archief met elkaar opbouwen. Een uitgebreide database creëren.

We zouden ervoor kunnen kiezen om een archief te maken waar je alleen in kunt als je ook NU lid bent. Ik weet dat dat op Samarium ook ooit eens is gedaan.

En de reden dat ik nauwelijks inhoudelijk post momenteel heb ik in mijn vorige post al gezegd; ik heb een niet-bestaand kinkleven momenteel.

Ik ben het met Voleuse eens, ik kan niet alles backuppen wat ik graag zou willen bewaren, dan zou ik een 1 op 1 kopie van het hele forum moeten maken. Of Fro zou dat inderdaad voor me willen doen..
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door tessie »

Ik zou het ook jammer vinden als dingen zouden verdwijnen en ben het ook eens met dat het toch vrij normaal is dat wat je post op internet ook blijft staan. Natuurlijk verander je in de loop van de jaren, en ben je het nu mss niet meer eens met dingen die je jaren geleden gepost hebt, maar dat is toch helemaal niet zo erg?
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door thaliya »

Ik hoop ook dat alles blijft staan om dezelfde redenen als mensen al aangegeven hebben.
Mijn reden om weinig te posten is omdat ik inmiddels al een aantal jaar niet meer actief aan BDSM doe, daarom post ik ook eigenlijk nooit op FL.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door JerryM »

Ik kan me wel voorstellen dat je oude posts liever ziet gaan dan komen.
Maar zolang ik op het forum zit - bijna 7 jaar al - is er geen crash geweest. Dus dat je de laatste paar jaar nog steeds de verwachting had dat wat je tikte tijdelijk zou zijn snap ik wat minder.

Ik heb ooit met veel moeite het babytopic gedownload mbv een websitedownloader. Dat koste veel tijd en bandbreedte (open connecties, thuis en server-side). Bepaalde topics backuppen zou nog makkelijker gemaakt kunnen worden als Frodo het maximaal aantal posts per pagina zou verhogen, 50 of 100, liefst als optie.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door JerryM »

Ik heb trouwens net even gezocht en vond Weenysoft html-to-pdf-converter

In combinatie met wat google spreadsheets werk:

Code: Selecteer alles

http://wanderingspirits.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=666&start= | 0 | =A1&B1
=A1 | =B1+15 | =A2&B2
=A2 | =B2+15 | =A3&B3
etc.

paste je het aantal pagina's dat je wil in dat weeny progje's url en hit convert now, hij lijkt een tijdje niet te reageren, maar dan is ie opeens klaar en staat er van elke 15 posts een pdf klaar. Die kan je vervolgens combineren, iig in Acrobat Pro, maar misschien ook in freeware tools. Bob's your uncle.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door JerryM »

Je moet dan natuurlijk de C column kopiëren .
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Frodo »

juffie schreef:We zouden ervoor kunnen kiezen om een archief te maken waar je alleen in kunt als je ook NU lid bent. Ik weet dat dat op Samarium ook ooit eens is gedaan.
Dan sluit je de boel juist weer af voor nieuwkomers. Op dit moment is het hele forum (behalve de X-files) zichtbaar voor elke bezoeker, of ie nou lid is of niet. Het probleem is juist dat mensen wel lid worden maar vervolgens niets posten en persoonlijk denk ik dat die eh... antieke discussies daar niet aan bijdragen. Nieuwelingen moeten zich, ondanks de lage drempel, tóch aan moeten komen met 'n andere kijk op een onderwerp wat híer al jaren geleden afgesloten is. En dat doe je als groentje gewoon niet zo snel.

Om onderwerpen om nostalgische redenen te laten staan vind ik dan weer een ander argument. Ja, ik snap het natuurlijk wel, maar buiten de direct betrokkenen (en dat zijn meestal de TO's) zijn die topics voor veel anderen - en met name nieuwe bezoekers - niet ZO interessant. En juist om die nieuwe bezoekers gaat het nu.

(Waarbij ik overigens aan toevoeg dat ik de mogelijkheid om topics zelf te backuppen binnenkort even uit zal testen).


F.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Peter^ »

Ik vind het best een idee om het forum wat op te schonen. Maar vind de optie 'ouder dan....' wel erg kort door de bocht. Wellicht kan er globaal per forumonderdeel bekeken worden of de (theoretische) informatie echt niet meer actueel is. Bepaalde technieken van b.v. gebruik van speeltjes verouderd toch niet. Ik wil best eens met mijn op dit vlak oordelende blik naar de lijst van topics kijken.

M.b.t. chat: wellicht kunnen we voor het opstarten ervan eens onderzoeken wat de doelstelling van de chat is. Voor het beheren van de chat zijn ook moderatoren nodig.

M.b.t. agenda: Juist i.v.m. het minder toegankelijk zijn van fetlife voor newbies: Een agendafunctie die beter beheerbaar is als de huidige, lijkt me een goed plan. Wellicht een link naar een b.v. google agenda.Of een soort subforums met topics over de activiteiten, waarbij mensen aan kunnen geven of ze "going" of "Maybe going" zijn.
Kunnen we wellicht inventariseren (poll) welke soort activiteiten daarin komen te staan? (WS activiteiten, munches in het land, speelfeesten, fetish parties, workshops)
Geniet van de positieve momenten.
dbj

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door dbj »

Ravelijne schreef:Een andere reden is ongetwijfeld Fetlife. Maar ik ben ook best veel mensen tegengekomen die zeiden dat ze hun Fetlife account meteen weer gedelete hadden, vanwege de felle discussies en al het geschreeuw.
Er zijn een beperkt aantal groepen waarin felle discussies plaatsvinden en juist daar vind je ook de meeste schreeuwers. En die schreeuwers is ook maar een klein cluppie, maar eist wel zijn aandacht op...
Je bent trouwens helemaal niet verplicht om die discussies te lezen en te volgen. Scheelt al een heleboel irritatie.

Bij Fetlife is het idd wel waar dat wanneer je jouw account deleted, dat daarmee ook alles gedeleted wordt wat je ooit op FL gepost hebt. En dat heeft weer gevolgen voor de leesbaarheid van diverse topics in groepen, immers er zijn een aantal postings eruit verdwenen omdat iemand zijn/haar account heeft opgeheven.
Dat wil je toch niet ook hier op ws hebben?
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Frodo »

dbj schreef:Bij Fetlife is het idd wel waar dat wanneer je jouw account deleted, dat daarmee ook alles gedeleted wordt wat je ooit op FL gepost hebt. En dat heeft weer gevolgen voor de leesbaarheid van diverse topics in groepen, immers er zijn een aantal postings eruit verdwenen omdat iemand zijn/haar account heeft opgeheven.
Dat wil je toch niet ook hier op ws hebben?

Nee, daar zit wat in. Iets dergelijks is in het verleden wel gebeurd en wat er overbleef waren onbegrijpelijke discussies die kant noch wal raakten omdat 'n deel van de posts weggehaald waren.

Dan liever complete topics gewoon wissen - zodat ze op een later tijdstip weer eens door iemand anders opgestart kunnen worden. Maar da's wel 'n flinke klus...


F.
Plaats reactie