Fetlife wordt invite-only

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Peter^ »

Ik zag zoiets voorbijkomen, is dit een idee voor de agenda?
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Voleuse »

Maar waarom kan het niet gewoon op slot?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door juffie »

Frodo schreef:
juffie schreef:We zouden ervoor kunnen kiezen om een archief te maken waar je alleen in kunt als je ook NU lid bent. Ik weet dat dat op Samarium ook ooit eens is gedaan.
Dan sluit je de boel juist weer af voor nieuwkomers. Op dit moment is het hele forum (behalve de X-files) zichtbaar voor elke bezoeker, of ie nou lid is of niet. Het probleem is juist dat mensen wel lid worden maar vervolgens niets posten en persoonlijk denk ik dat die eh... antieke discussies daar niet aan bijdragen. Nieuwelingen moeten zich, ondanks de lage drempel, tóch aan moeten komen met 'n andere kijk op een onderwerp wat híer al jaren geleden afgesloten is. En dat doe je als groentje gewoon niet zo snel.

Om onderwerpen om nostalgische redenen te laten staan vind ik dan weer een ander argument. Ja, ik snap het natuurlijk wel, maar buiten de direct betrokkenen (en dat zijn meestal de TO's) zijn die topics voor veel anderen - en met name nieuwe bezoekers - niet ZO interessant. En juist om die nieuwe bezoekers gaat het nu.


F.
Hoezo sluit je dan af? Je kunt daar toch de boel op slot neerzetten? Als archief, om terug te lezen? En dan in het openbare deel zeg maar ruimte geven aan nieuwe topics?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door juffie »

Ja dat wat Voleuse dus zegt. Ik snap echt niet waarom het weggegooid moet worden!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door JerryM »

Archief maken en op slot zetten en alleen voor huidige gebruikers toegankelijk maken heeft voor nieuwe gebruikers hetzelfde effect als topics verwijderen, maar als voordeel voor huidige gebruikers dat ze terug kunnen lezen en evt kunnen copy/pasten of copy/pasten en contrasteren met hoe er nu tegenaan gekeken wordt.
In het archief zou dan niet meer gepost kunnen worden.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Bitemarks »

Als afgesloten topics ook niet met de zoekfunctie te vinden zijn, bevorder je ook het maken van nieuwe topics.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door JerryM »

Als ze in het current-members-only archief staan zouden ze alleen maar voor de current members als resultaat naar boven komen, net als x-files resultaten nu.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door kitten »

Wacht even. De huidige software geeft waardeloze, corrupte backups en we moeten echt over naar een nieuwe versie. Volgens mij zijn die twee niet echt verenigbaar...

Dan zie ik inderdaad ook die oplossing waar iedereen blijer van wordt: dit forum "verstoppen". Alleen huidige leden kunnen erin, en dan alleen teruglezen, niet meer schrijven.

En in het zicht een splinternieuw forum, leeg, nieuwe software etc. :)
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Frodo »

Dus de boel in een archief zetten, net als de X-files verbergen en alle huidige leden daar lid van maken?

Zie ik wel zitten eigenlijk. Soort van schaduw-forum dus. Zal wel een KLUIF worden om alle onderwerpen te verkassen trouwens...

En de houdbaarheidsdatum in dat geval? Topic verkassen na 1 jaar stilte? Of korter?



F.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door juffie »

Eerst eens beginnen met idd een jaar ofzo?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Frodo »

kitten schreef:En in het zicht een splinternieuw forum, leeg, nieuwe software etc. :)
Als in helemaal leeg? Kan ook natuurlijk: We zetten er gewoon 'n forum bij en gooien het oude na een transitieperiode gewoon op slot. Technisch gezien zou het voor mij de makkelijkste oplossing zijn. Installeren is een centje van een fluit, alle verouderde aanpassingen zijn er uit en de goegemeente kan aan de slag met het verzinnen van nieuwe topics :)

We houden de indeling zoals ie was en plaatsen onder de laatste posts (in topics die wel actief zijn) in het oude forum linkjes naar de nieuwe versie zodat daar gewoon verder gekletst kan worden. Is iedereen daar eenmaal aan gewend dan schuift het nieuwe forum naar de voorpagina en kan alleen de oude garde naar de ouwe zooi - want die wordt voor insiders only.


Is dat wat?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door eireann »

Das best een plan :)
**Self Rescuing Princess**
lotus {P}

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door lotus {P} »

Klinkt wel als een goed plan, maar ik ben niet zo bij dat ik alle nadelen zo kan zien. Da's misschien meer voor de techneuten en de mensen die vaker op het forum komen en posten
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door Mack »

Frodo schreef:... Inmiddels heeft "Invite only" er wel voor gezorgd dat mensen elders hun heil gaan zoeken en ook hier stijgt het aantal bezoekers na een lange tijd van stilstand. Het loopt niet meteen storm, maar toch. Dan is het toch wel de overweging waard om de boel eens grondig te moderniseren. Niet omdat ik de concurrentie met FetLife aan wil gaan (beide sites vullen elkaar alleen maar aan volgens mij) maar om nieuwelingen een extra deur naar "het wereldje" te geven (en de optie om via leden van WS alsnog FetLife in te kunnen)...
F.
Alleen al die optie maakt WS op dit moment extra waardevol voor newbies.

Wat betreft opschonen van topics; ik ben voor, maar misschien dat er een paar OT onderdelen (zoals het receptentopic) wel langer mogen bestaan.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: Fetlife wordt invite-only

Bericht door JerryM »

Kunnen we het wel rustig aan doen met het omgooien en het niet allemaal in een lang weekend beslissen?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie