Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Goed te lezen dat je in ieder geval beter wakker bent geworden!
Enne. Gezond verstand heb je, volgens mij ben je prima in staat om het veilig te houden
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Oh zeker, anders zou ik het niet doen inderdaad. Het is zo leuk wakker worden, dan doe je je ogen open en dan kijk je recht in de ogen van een lachend Rozetje <3
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Stiekem zo jaloers op. Beide kleintjes weigerden bij ons in bed te slapen. Eén groot feest wel. Naar slapen dus echt niet.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Is een cosleeper niet prettiger dan? Zeker als Rozetje binnenkort gaat rollen zou ik het best eng vinden om haar in een open bed te hebben, maar dan slaapt ze wel heerlijk dichtbij. Je kan er ook een maken van een ikea ledikant als je het voor lange tijd zou willen.

Hier geen baby's meer, maar een bijna kleuter die eindelijk goed zindelijk is en ook echt groot wordt.
R is een vrolijke eenjarige die heel druk met lopen is en sinds een week gek op boekjes. En dan bedoel ik dus ongeveer de hele dag dezelfde boekjes lezen en dramatisch huilen als je nee zegt om nog een keer hetzelfde te lezen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

De co-sleeper die ik heb vind ik zelf niet handig met uit bed komen (en begint al wat krapjes te worden), het bed staat nu aan 1 kant tegen de muur en aan de andere kant is een 'anti uit bed val rekje'. Zodra ze echt actief wordt maak ik er een grondbed van.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Dat werkt natuurlijk ook. :) overigens is een ledikant formaat voorlopig nog niet te klein, maar nog moeilijker uitstappen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Ja precies, dat vind ik zo onhandig :)

Boekjes lezen ben ik nog niet echt mee begonnen, al heb ik uren leeswerk in huis :) , vanaf wanneer begin je daar mee? Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ze heeft de bedoeling nog niet helemaal door, dus nu 'kletsen we' gewoon als babbel maar nog geen boekjes.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Bij C waren we rond 8 maanden wel behoorlijk aan het voorlezen, eerder ook al wel, maar boeide het nog niet. R vond het rond die leeftijd interessanter om andere dingen met de boekjes te gaan doen (opeten bijvoorbeeld) en vindt het nu met 14 maanden pas interessant worden. De dochter van een vriendin van me vindt het met 15 maanden nog niet boeiend.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Baby kletspraat

Bericht door Pien »

Hier gewoon stug begonnen vanaf dat ze op schoot bleven zitten. En dan ook gerust van die eerste woordjes boekjes. 6 woorden en dan klaar. Zodra ze bleven zitten steeds wat langere boekjes pakken
wandering_one

Re: Baby kletspraat

Bericht door wandering_one »

Leuk om te lezen over jullie kleintjes!

Hier ook zo rond de 6 maanden begonnen met lezen. De oudste had er gelijk interesse in en kreeg er geen genoeg van. Nu nog steeds niet. Hij is nu 3 en we lezen op zijn aandringen zo'n 10-20 boekjes per dag (lang leve de bibliotheek). Jongste had er niet zo veel interesse in en nu met 20 maanden eigenlijk nog steeds niet zo.
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Boekjes van 6 woorden oid zijn het meest boeiend nu volgens R.

Zijn grote favoriet zijn overigens iets meer woorden, maar ik lees liever C voor met leuke verhalen. Als het aan R ligt lees Ik momenteel ongeveer 20 keer per dag hetzelfde boekje voor en echte verhaaltjes heeft hij de helft van de tijd geen geduld voor. Ik moet in de bieb inderdaad even wat meer van die simpele boekjes halen voor hem.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Eerste kerst met Rozetje is snotterend, warm en huilend op de bank. Arm droppie voelt zich niet lekker. Mama heeft inmiddels hoofdpijn :) Gelukkig slaapt ze wel goed
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Baby kletspraat

Bericht door Heidi »

Ahh hier precies hetzelfde met lachebekkie
Mama Heidi heeeeeeel hard gewerkt vandaag/vanavond en Lachebekkie snotterend ziekig bij haar opa en oma
Beterschap!
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Mijn baby is "opeens" al een jaar. Hij is van stevige boeddha baby veranderd naar een lange dreumes met al 8 tandjes en kruipen op turbo stand (maar wel om het hoekje wachten of je wel achter hem aan komt). En een heel aanstekelijke lach. En echte knuffels. En echte "ik wil NU opgepakt worden".

En een eigen wil. Heel duidelijk. Met meteen een jammerhuil. Of daadwerkelijk gekrijs als hij zijn zin niet krijgt. De laatste dagen huilt hij als ik hem in bed leg. Want dan wil hij niet slapen, of niet alleen zijn, of weet ik veel. En dan vind ik naar bed brengen niet leuk. Want dan heb ik weer het idee dat ik iets verkeerd doe.

Het is wel fijn te merken dat hij graag bij me is. Hij heeft altijd een big smile als ie me ziet. En ik ben benieuwd hoe hij de wereld ziet en wat hij erover te zeggen heeft en wat hij wil gaan doen en welke muziek hij leuk gaat vinden en of hij van mannen of vrouwen gaat houden, of allebei. En of hij wil gaan sporten. Wat zijn lievelingsboek wordt. Of hij ooit ei wel lekker gaat vinden. Er is nog zoveel te ontdekken!

Hij is opeens al 1. How did that happen?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Het is een heerlijk mannetje!
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie