Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Ik heb hier het eerste babywasje in de trommel gegooid. Vooral gekregen spul.

Wel grappig trouwens dat iedereen een andere soort nesteldrang heeft. Dat in winkels wat Sabrina beschrijft heb ik dus helemaal niet gehad. Haat aan de Prenatal zelfs, ik heb iets tegen die winkel. Morgen gaan we naar Yara om wat spullen over te nemen en daarna ga ik dus nog één keer (al zal het waarschijnlijk babypark worden, die zit bij m'n ouders in de buurt) om de laatste dingen te halen. Voordeel van naar een andere winkel gaan is ook dat ik kan checken of mijn hormonale allergie tegen babywinkels in het algemeen of tegen de Prenatal in het bijzonder is.

En ik heb verlof! Raar idee! Vanochtend veel te lang in bed gelegen en nog wat spullen uitgezocht en opgeruimd. Straks naar de fysio en vanmiddag doe ik lekker weer niet zo veel.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Ja, vliegt echt voor m'n gevoel! Wel redelijk. Sinds m'n afstuderen een gigantische energiedip, maar die had ik wel aan zien komen. Ik moet vooral wat voorzichtiger worden met dingen plannen, want ik wil in m'n enthousiasme nog wel eens te veel doen, en dan laten lijf en baby toch prima merken dat dat een slecht idee was. Maar vooral heel erg genieten :D baby is lekker druk, dus kan toch soort van contact maken al, da's wel erg tof. En bezig zijn met babykamer is wel heel fijn, helemaal in de babybubble. Dus ja, geen klagen nu!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

lunaaa schreef:Ik heb hier het eerste babywasje in de trommel gegooid. Vooral gekregen spul.

Wel grappig trouwens dat iedereen een andere soort nesteldrang heeft. Dat in winkels wat Sabrina beschrijft heb ik dus helemaal niet gehad. Haat aan de Prenatal zelfs, ik heb iets tegen die winkel. Morgen gaan we naar Yara om wat spullen over te nemen en daarna ga ik dus nog één keer (al zal het waarschijnlijk babypark worden, die zit bij m'n ouders in de buurt) om de laatste dingen te halen. Voordeel van naar een andere winkel gaan is ook dat ik kan checken of mijn hormonale allergie tegen babywinkels in het algemeen of tegen de Prenatal in het bijzonder is.

En ik heb verlof! Raar idee! Vanochtend veel te lang in bed gelegen en nog wat spullen uitgezocht en opgeruimd. Straks naar de fysio en vanmiddag doe ik lekker weer niet zo veel.
Hahaha, die allergie voor de Prenatal snap ik wel hoor, ik probeer ook veel dingen bij andere winkels te kopen. Maar werktitel is hier babydraakje en ze hebben een hele lijn met allemaal spullen met een draak erop, dus dan is het noodzakelijk kwaad. :mrgreen: Babydump vond ik trouwens dan weer geen fijne winkel, heel onoverzichtelijk. Maar qua prijs weer beter te doen. Babypark wil ik nog naartoe, ben benieuwd hoe die is!

En yay voor verlof! Hoe voel jij je nu? Middagje niets doen klinkt echt als een heel goed plan, haha.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door lunaaa »

Gaat wel goed. Ben nu best moe, vanwege de laatste werkweek met veel overdracht enzo. Maar op wat (milde) bekkenklachten na heb ik weinig last van de zwangerschap. Het enige waar ik een moord voor zou doen is een nacht doorslapen, maar ik denk dat ik daar de komende jaren gewoon maar niet op moet rekenen. Dan valt het mee als het een keer wel gebeurt. :mrgreen:

Babydump wil ik vanwege de foute associaties bij die naam dan al niet eens naar toe. Die lijn met dat draakje is inderdaad wel heel erg leuk bij Prenatal, kocht daar wel eens kraamcadeautjes van. Voor mezelf nog niks van gekocht.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Baby kletspraat

Bericht door Crownless »

Yara schreef: Wat een grote jongen is jullie knul Crownless! R was vorige week met 19 weken 7395 gram en 66 cm. :) De dochter van een vriendin die nu bijna een half jaar is 6.4kg overigens. Wel heel bijzonder die grote verschillen. Wat was zijn geboortegewicht? Was hij ook toen al zo groot?
Hij was al groot bij geboorte, hij woog 3995 gram en was 53 cm. Maar zijn ouders zijn ook lang.
Vind zelf zijn gewicht wel killing :| twee weken geleden had ik ik zo'n last van mijn rug dat ik Knul niet goed kon laten boeren, zo sneu :(
En ik heb spierpijn die niet herstelt wegens slaaptekort. Ik heb het idee dat Knul zo snel groeit dat mijn lijf niet went aan het gewicht waar ik steeds mee werk.
Maar hoera voor alle kleuren kleertjes die ineens beschikbaar zijn! Vanaf maat 62 komen er meer kleuren dan 50 tinten wit, en pastel blauw en roze. Heel fijn!

Ik ben fan van de babydump (al klinkt jet inderdaad heel erg als 'dump hier uw baby', die grap maak ik al jaren). En ik sponsor de Chinese economie via AliExpress. Al zijn Chinese rompertjes meer vierkant dan de Nederlandse. Maar mijn luiertas, kolfapparaat, xl hydrofieldoeken (muslin squares), mutsjes en sokjes komen daar allemaal vandaan.
En marktplaats. Veel kleertjes ook gekregen her en der. Maar toch, wat ik hem het meeste aantrek heb ik zelf gekocht. Dat ik toch liever gekleurde rompertjes heb. Of liever met lange mouwen. Sowieso, ik had vooral maat 50 en 56 gekregen. En de echt leuke dingen houden mensen toch zelf.

Ik ben fan van de C en A voor babykleertjes. En de Lidl had laatst ook leuk spul.

Hoe gaat het nu met kolven Yara?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Redelijk. R heeft net wel een lange voeding aan de borst gedronken (weer lagen even op bed en geen zin om naar beneden te lopen voor fles), dus dat is fijn. Ik vind nu vooral moeilijk om die overstap weer terug te gaan maken en dan niet weer terug naar kort en vak drinken te gaan ingewikkeld (wacht nog op antwoord lactatiekundige daarover).

Ik heb overigens ontzettend veel tweedehands kleding. Verder gaat hier nu bijna alles weg dus lunaaa mag morgen uitzoeken. Ik heb namelijk veel en veel te veel dankzij tweedehands pakketten en toch ook iets nieuws willen enzo (na morgen weet ik wat ik voor een andere zwangere over heb ;) ) En inderdaad in 68 en groter veel leukere kleuren inderdaad. Zo maar eens nog Door de kast gaan en dingen klaarzetten alvast. ;)

Gebruik je een draagdoek voor knul? Misschien voor een boertje laten niet zo zinnig, maar wel met wiegen of troosten. Ik vind dat echt veel minder zwaar als op mijn arm tillen.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Baby kletspraat

Bericht door juffie »

Sabrina schreef:Babypark wil ik nog naartoe, ben benieuwd hoe die is!
.
Ben je een keer geweest hoor, met mij een trip trap kopen. ;) Laaaang geleden!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Baby kletspraat

Bericht door miss_meeko »

Geniet ervan alle zwangere en new born mama's! Het lijkt nu alweer zo'n tijd geleden dat we alles moesten gaan halen en alles moesten voorbereiden en hij is pas 19 maandjes :)
Nu langzaamaan eens gaan kijken wat voor peuterbed we willen aanschaffen en de rest van de babyspullen verkopen. Eerste gedeelte al een tijd terug verkocht/weggegeven.

Mocht er hier trouwens nog iemand interesse hebben in een bijna nieuwe medela swing (amper een maandje beperkt gebruikt) dan mag je zeker een berichtje doen met wat je ervoor wilt geven ;)
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Gek idee hè meeko! Herken ik wel ook met C. Die is alweer bijna 3 en een jongetje wat hele behartigen vertelt en echt groot wordt. Zo'n andere fase weer.

Hier dus vanmiddag de eerste dingen die we niet meer gebruiken de deur uit. Gek idee ook een dan is R nog niet eens 5 maanden.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

juffie schreef:
Sabrina schreef:Babypark wil ik nog naartoe, ben benieuwd hoe die is!
.
Ben je een keer geweest hoor, met mij een trip trap kopen. ;) Laaaang geleden!
Oh! Nu je het zegt, da's waar ook! Maar toen keek ik door een iets andere bril. :D

En @Yara: Ik houd me zeker aanbevolen als je dingen over hebt! Het is idd uitzoeken, wat Crownless ook zei, de leukste dingen houden mensen vaak toch zelf, maar ik ben ook wel weer blij met alle bits and pieces die we her en der oppikken. Zeker ook waar het andere spullen dan kleren betreft, trouwens. Het is sowieso fijn om te zien dat onze babykamer al zo ver is, voelt echt alsof het al bijna klaar is voor de komst van de kleine (al zijn we daar natuurlijk veel te vroeg mee).

Ik geniet wel echt van elke nacht dat ik redelijk fatsoenlijk slaap. Baby is ontzettend actief de laatste tijd, dus ik houd er rekening mee dat het niet lang meer gaat duren voor ik ook wakker gehouden ga worden door schoppende baby. Maar ik kan ook gewoon niet wachten tot de kleine er is. :inluv:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Baby kletspraat

Bericht door Daantje »

Daantje, jij hier, je beseft dat het hier over baby's gaat?

Ja, het is mij; Daantje. En nee, ik ben niet zwanger.

Even een zwangerschapsetiquettevraag: iemand die ik ken is een poosje zwanger en heeft openlijk te kennen gegeven dat ze niet wil dat zomaar iedereen aan haar buik zit. Ik had daar wel een WTF-momentje bij.

Je zit toch niet zomaar aan iemands buik, ongeacht of iemand zwanger is of niet? Ik ben ook best nieuwsgierig naar hoe het voelt, maar het komt niet eens in me op om te vragen of ik even mag voelen, laat staan om dat zonder vragen te doen. En dat is niet alleen omdat ik altijd ijskoude handen heb, maar omdat ik vind dat zoiets heel persoonlijks is en als een zwanger persson het wil delen, dat ze me wel uitnodigen. Of ben ik teveel opgevoed met consent en is dit hoe niet-kinky mensen daarmee omgaan?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Baby kletspraat

Bericht door Sabrina »

Wisselend. Ik ken de verhalen meer en heb het zelf ook een paar keer meegemaakt, al zijn de meeste mensen in mijn omgeving gelukkig zo relaxed dat ze het niet zomaar doen. Maar ook ik had in het begin een WTF toen ik hoorde (en vervolgens merkte) dat er mensen zijn die denken dat het ineens ok is om zonder te vragen aan iemands buik te zitten.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Ik sluit me aan bij Sabrina!

Ik ga aan je denken voor dingen die weg kunnen! Toevallig interesse in wasbare luiers voor de eerste maanden? Die wilde lunaaa niet. ;) Of een boxpakje met het draakje van prenatal er op waardoor lunaaa meldde dat ze dat daardoor wat voor jou vond.
De leukste dingen zijn sowieso wel weg, zeker de kleurtjes en meer jongens dingen. Geen idee of je een jongetje of meisje verwacht maar dat maakt wel uit ook.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Baby kletspraat

Bericht door Jezebel »

@ Daantje
Ook hier wel verhalen gehoord, en zo'n zelfde wtf moment daarbij gehad. Maar zelf heb ik het maar een keer gehad (of twee keer als je mijn schoonmoeder meerekent, maar dat ligt toch ietsje anders vind ik), en dan niet eens door een echt vreemde. Misschien is het een stukje uitstraling? Ik word bijvoorbeeld in het ov ook zelden tot nooit aangesproken voor een praatje, maar mijn man vrijwel altijd.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Baby kletspraat

Bericht door eireann »

Ik overweeg nog of ik voor wasbare luiers ga of voor wegwerp :)
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie