Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Ravelijne »

Ik had het bijna in het YNAB topic gezet, maar toch te off topic. Ik wil namelijk een spaardoel aanmaken om een keer bij vrienden van ons op bezoek te gaan die een B&B in Frankrijk hebben gekocht. Gaat er voorlopig niet van komen, want eerst moet ik weer sparen voor de eerstvolgende autokeuring en zo, maar ik wil het er vast inzetten, zodat het niet verdwijnt.

Ik probeer online erachter te komen hoe duur het is met de trein, maar alle websites met internationale treinreizen tussen BE & FR (o.a. NMBS en nog een paar die google maps aangaf) geven geen prijzen aan. Moet je persé gaan bellen, of zijn er voor treinreizen ook van die handige prijsvergelijk websites?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Voleuse »

treinreiswinkel.nl gebruik ik altijd. Maar ik weet niet of er perse sprake is van prijsvergelijken, meestal is er gewoon 1 lijn die je kan nemen en daar moet je t mee doen (correct me if I'm wrong hoor). Prijs is vooral afhankelijk van hoe vroeg je bent met boeken geloof ik.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door JJV »

Treinreiswinkel berekent ook kosten.
Mn huisgenootje zweert er bij, want zij berekenen alles en regelen alles... Maar zijn niet per definitie goedkoper dan zelf alles boeken en regelen.

Ken de Franse spoorwegen niet, in Engeland konden prijzen verschillen als je eerder op de dag ging of eerder boekte etc etc. Zijn vast sites voor.
~\v/~
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door juffie »

Ravelijne schreef: 22 jul 2019, 17:24 Ik had het bijna in het YNAB topic gezet, maar toch te off topic. Ik wil namelijk een spaardoel aanmaken om een keer bij vrienden van ons op bezoek te gaan die een B&B in Frankrijk hebben gekocht.
Chateau Meiland!?!?
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Ravelijne »

Dank, mensen!

@juffie Nope, nooit van gehoord nog, zelfs! Is dat iets leuks?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door JJV »

https://www.nu.nl/achterklap/5967478/fa ... dgoed.html

Zal de Vlaamse media niet bereikt hebben.
~\v/~
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Ravelijne »

Geen idee, want het is maar de vraag of de Vlaamse media mij bereikt. ;)
Deleted User 1996

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Deleted User 1996 »

Ravelijne, zet deze website jou op het juiste spoor?
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Ravelijne »

@Charles Haha, wellicht wel! Die site ga ik een dezer dagen eens op mijn gemak bekijken. Dank je wel!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Ravelijne »

@Charles Haha, wellicht wel! Die site ga ik een dezer dagen eens op mijn gemak bekijken. Dank je wel!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Ravelijne »

Nog een vraag, maar nu wel meteen concreet: komende zaterdag heb ik een afspraak in de binnenstad van Amsterdam. Maar dan is ook de Canal Pride. Wat ik niet doorhad toen ik de afspraak maakte. Heeft iemand tips voor parkeren? Ik moet tussen de Overtoom en het Leidseplein zijn, halverwege de middag. De laatste keer dat ik een P&R buiten de stad pakte ergens, vond ik het enorm gedoe om op tijd te zijn en een hassle met de OV chipkaart die ik bijna nooit gebruik en zo. Erna moet ik weer meteen door om op tijd op een verjaardag te zijn in een andere stad, dus als het dan een uur kost om weer bij de parkeerplaats terug te komen, is het ook niet zo handig. Om met de Canal Pride met de auto de binnenstad in te gaan, lijkt me ook iet zo'n tof idee. Iemand nog goeie tips?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door JJV »

Zit een qparking bij kinkerstraat, das 2 straten van leidseplein en overtoom. Dus mogelijk te lopen voor je
linkje

Geen idee hoe duur of druk die zal zijn.
Waarschijnlijk wel van westkant de stad in.

Eerste tip zou p+r sloterdijk zijn.
Of je auto parkeren bij klein plaatsje en van daaraf t ov
~\v/~
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door chell »

Je zou naar een Parkbee garage kunnen kijken. Die zijn veel goedkoper dan de commerciële garages. Ik zie er iig eentje op de Overtoom. Je hebt er wel de Parkmobile app voor nodig.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Mack »

Parkbee werkt goed als je ook ParkMobile hebt.
Maar de laatste keer heb ik de P+R in Noord gebruikt omdat die meteen bij het nieuwe metrostation zit.

Maar inderdaad, een OVchip kaart is een noodzaak (sowieso in A'dam)
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Deleted User 1996

Re: Reizen en alles wat daarbij komt kijken.

Bericht door Deleted User 1996 »

Met de auto Amsterdam in, dat wil je eigenlijk helemaal niet. It's absoluut een afrader.
Mijn oplossing is een alternatief: neem een (vouw)fiets mee in de auto. Heb ik zelf ook geregeld gedaan toen ik nog auto reed.
Zelf bezit ik een vouwfiets --omdat ie dan gratis mee mag in de trein-- en heb daar profijt van. Geen gedoe met de ov-kaart en ook geen gezoek naar de juiste bus- of tramlijn.
Plaats reactie