Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

eireann schreef: 23 aug 2019, 17:03Ik kon de foto gelijk weer mee terug naar huis nemen
Dat is wel extra fijn! Even een fotograaf met een goeie reputatie zien te vinden, dus. :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pien »

Ravelijne schreef: 23 aug 2019, 16:11 Cool. Weet je nog waar je het toen had gedaan?
Oef. Nee, sorry. Ik zou kijken wat er in de buurt is bij je en dan inderdaad langs gaan als de reputatie goed is
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Voleuse »

Ik heb een vraagje aan Roomba bezitters (@chell :P).

Ik heb namelijk een cheapo neproomba gekocht. Ik had wel voor iets duurders kunnen gaan, maar de reviews waren erg goed. Nu heb ik m en het valt toch een klein beetje tegen (hij is erg cute, dat wel) en ik vraag me dus af of dit gewoon de normale struggles zijn van robotstofzuigers in het algemeen, of dat ik m toch beter terug kan sturen en voor een duurder model moet gaan.

Hij heeft dus twee plastic borsteltjes die de dingen naar binnen vegen. Maar haren die in het tapijt vast zitten, die krijgt hij er daar nooit mee uit natuurlijk. Het is meer een wandelende kruimeldief. Het reservoir is ook best wel klein (het legen is wel makkelijk). Maar het stomste vind ik dat hij zo ge-babysit moet worden. Kan ook zijn dat mijn huis er niet goed op ingericht is, maar elke keer als hij een snoer raakt of net ongelukkig scheef met een wieltje van het tapijt zit dan is het van bliepbliepbliep ik snap t niet meer. Ik had in gedachten dat ik hem een beetje zelfstandig kon laten draaien maar op deze manier schiet t nou niet echt op.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door chell »

Wij hebben een "echte" Roomba (iRobot) en zijn daar nog altijd heel blij mee. De onze is wel in staat om als ie zich klem rijdt op een snoer of iets anders zichzelf er weer vanaf te werken, maar het helpt wel om je huis er enigszins op aan te passen als je echt elke keer op dezelfde plek een vastloper hebt. Zo hadden wij onder één van de radiatoren wat liggen omdat ie daar steeds klem zat.

Tapijt heb ik niet, dus ik weet niet hoe dat gaat. Wij hebben er toentertijd wel bewust eentje gekozen voor honden- en kattenhaar. Werkt ook goed met mensenharen.
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Jezebel »

Wij hebben ook een 'echte' Roomba, en die maakt ook het tapijt goed schoon (het is geen speciale huisdierversie). Wij hebben één plek waar hij standaard op vastloopt, maar daar zetten we iets voor als hij aan gaat. Verder is het even opletten of er geen kleine dingen op de grond liggen die hij kan opzuigen (denk aan veters, of in het geval van kinderen klein speelgoed). Dat soort dingen worden opgezogen. Maar als je dan toch zoiets uit het stofbakje moet redden is dat ook weer geen groot probleem, want daar kun je heel goed bij.
Met andere woorden: als je er het geld voor hebt, zou ik deze terugsturen en voor een iets duurdere variant zonder frustraties gaan.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Deleted User 178

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 178 »

Hoe bewaren jullie rollen cadeaupapier? Wat ik ook probeer, het past nergens normaal in en wordt dus altijd een zooitje!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pien »

In een brede lade. Op het werk ligt het bovenop op een kast
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Het ligt bij ons op een brede plank in een kastje. Ik heb de plank schuingezet: pinnetjes aan de voorkant één gaatje hoger, zodat het niet van de plank afrolt.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JJV »

Ik had t voor de renovatie in een wasmand staan samen met een zooi posters.
Laatste tijd hooguit 1 rol tegelijkertijd op voorraad en die balanceert op mn oude tekenmap.

( keer 3 rollen tegelijk gekocht in een doos, die doos was prima op een kast te bewaren)
~\v/~
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door pluis »

Ik knip n lege keukenrol open en doe die om de rol pakpapier heen. En dan ergens rechtop wegzetten achterin een kast.
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door skaoot »

Ik heb een of andere dikke oude kartonnen koker gehalveerd en die dienen als cadeaupapierrollenhouder op zolder. Het is irritant spul om te bewaren inderdaad
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

pluis schreef: 21 okt 2019, 16:30 Ik knip n lege keukenrol open en doe die om de rol pakpapier heen.
Oh, da's wel een handige tip! Ook niet onhandig als je ze neerlegt, denk ik zo...
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door isara »

Grappig, toevallig net laatst een een goede manier voor gevonden. Had nog een soort glazen vaas ergens, best wel stevig, ongeveer 30 cm hoog, daar staat alles rechtop in, in een hoek naast m’n kast.
Deleted User 178

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Deleted User 178 »

Ik ga eens prutsen met jullie input. Thnx!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door chell »

Ik heb een ladekastje met lades die breed genoeg zijn
Plaats reactie