OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Voleuse »

buiten de spits om valt het wel mee, en kom je (weliswaar langzaam) wel waar je wezen moet. In de spits is het een gekkenhuis wat ik niemand zou aanraden, dus ik weet niet wanneer je terug moet, maar doe het na de spits :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

Dat gaf de doorslag. :) Ik moet morgenochtend ook nog terug. Auto it is!
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Peter^ »

Gisteren met de auto 2,5 uur gedaan over ritje Utrecht-Eindhoven. Mijn reisgenoot wilde het risico niet nemen om met de trein niet meer terug te kunnen.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

Waarom zo lang dan? Ik ben iig zonder moeite (met de auto) gearriveerd. :)
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Peter^ »

Ze wilde de files ontwijken en heeft een omweg gemaakt langs allerlei wegwerkzaamheden en andere files. Reisafstand 140 km.
Geniet van de positieve momenten.
Sayaatje

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Sayaatje »

leuk, krijg vandaag twee brieven binnen van de DUO: datum op de brief zegt van de 10e en de 14e. Of ik even VOOR morgen mn reisproduct stop wil zetten.. :| Lekker op tijd
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

Ok, so let me get this straight...

Ik bestel een OV chipkaart op naam, met mijn flitsende foto erop, mijn naam erop, the works.
Daarna maak ik online een account aan met het pasnummer, mijn naam en adres etc etc.
Daarna koop ik online een reissaldo voor mijn kaart met mijn naam en foto, en die bestel ik met mijn gloednieuwe account mét kaartnummer.

En dan moet ik op zoek gaan naar een automaat om dit te OP TE HALEN!?!? :shock: Like, WTF! Als ik online mijn kaartnummer invul, dan kunnen ze dat toch zeker ook gewoon op afstand opwaarderen!? :shock:

Bizar! Nu heb ik dus nóg geen saldo op mijn kaart staan!

Mijn hemel, wat omslachtig allemaal! :nooo:
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door pluis »

Volgens mij moeten ze ter verificatie de magneetstrip van je kaart lezen. Om te voorkomen dat mensen voor de lol andermans gevens intoetsen en dus anderen met kosten opzadelen (diens chipkaart wordt dan tenslotte opgewaardeerd zonder dat ze het weten), moet je ook de chipkaart in bezit hebben.

Zou dus wel "remote" kunnen als je een kaartlezertje thuis had, maar die bestaan niet.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

Maar ik betaal toch met mijn iDeal? Als iemand anders me met een reisproduct wil "opzadelen" wil ik ze geen strobreed in de weg leggen hoor! :clown:
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door pluis »

Ik denk dat de OV-bedrijven hun veiligheid niet alleen aan die van IDeal willen ophangen. Plus, je zult maar ergens een tikfoutje maken in je kaartnummer. Oeps :S
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door JJV »

Hoorde ik nou vanmorgen dat de passagiers van die aanrijding zich moeten melden om hun kaart uit techecken ook?
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

Neeeee, dat kán gewoon niet waar zijn...
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door JJV »

Hoorde t bij 3 fm vanmorgen. zal er thuis even een google aan wagen.

giel heeft wel vaker grappen...
~\v/~
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door JJV »

http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... ualiteiten" onclick="window.open(this.href);return false; is van naa dat ik t hoorde
(ik hoorde giel er iets over zeggen zo rond half acht oid. )

deze tekst is best vriendelijk:
Aanrijding Amsterdam


Zaterdagavond heeft ten westen van Amsterdam Centraal een aanrijding plaatsgevonden tussen twee treinen. Hierbij is een dodelijk slachtoffer gevallen en zijn reizigers gewond geraakt.
President-Directeur Bert Meerstadt is diep geschokt door het overlijden van één van onze reizigers: "Na het treinongeluk is één van de slachtoffers aan haar verwondingen overleden. Dit is een zwarte dag. Namens alle NS-medewerkers gaan ons medeleven en onze condoleances uit naar de nabestaanden van het slachtoffer, en wens ik hen heel veel sterkte bij dit vreselijke verlies. Onze aandacht en medeleven gaan ook uit naar de gewonden, hun familie en direct betrokkenen."

Was u op enige manier betrokken bij de aanrijding in Amsterdam, neem dan contact met ons op. Wij horen graag of en hoe wij u persoonlijk en passend kunnen helpen. Wij hebben daarvoor het (gratis) telefoonnummer 0800- 66 77 888 geopend waar het NS Special Care Team klaar zit.

De treinen rondom Amsterdam rijden inmiddels weer volgens de normale dienstregeling.
wie weet heb ik t wel verkeerd gehoord hoor.. .. of maakte giel er zn eigen grapje van. vandaar dat mn eerste post vragend was gesteld, hoopte dat meer mensen t gehoord hadden
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Daantje »

In de krant stond ook iets van die strekking. Maar men is niet verplicht zich te melden, het mag. NS heeft gezegd coulant te zijn voor mensen die door het ongeluk niet hebben kunnen uitchecken. Zodat ze niet de volle borg van € 10,- of € 20,- kwijt zijn.

@Kitten: het idee achter de chipkaart is best leuk en aardig maar de details en uitwerking zijn om te huilen en alleen maar ter meerdere eer en glorie van de harde plasser van de directeur van TLS (het bedrijf dat de kaarten en infrastructuur beheert). Zelfs de vervoersmaatschappijen zijn boos op TLS. Ik zit ook maar met mijn vingertjes gekruisd dat mijn belastingaangifte niet wordt gecontroleerd. Ik kan mijn reiskosten namelijk niet verantwoorden. Voor mijn vorige kaart had ik al wel aangegeven dat ik mijn gegevens in mocht zien. Voor mijn nieuwe heb ik dat niet opnieuw gedaan. Die gegevens worden sowieso opgeslagen, maar jij moet TLS vóóraf toestemming geven om jou die gegevens te laten inzien.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie