OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Xay

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Xay »

Oh! Je hebt het over een P&R dagkaartje in de tram en niet over een gewone ov-chipkaart! :oops: Dat had ik helemaal niet begrepen.

Op de website over parkeren in Amsterdam staat dat je dat kaartje twee keer kan gebruiken: voor een heenweg en voor een terugweg. Ik verwacht eigenlijk wel dat je in je heenweg, binnen een half uur, een keertje kan overstappen (voor het geval je gelijk vanuit je P&R een ander gedeelte van de stad zou willen bezoeken bijvoorbeeld, zou raar zijn als je dat dan verplicht moet gaan lopen omdat toevallig die tramlijn er niet langs gaat). Maar dit zou je voor de zekerheid nog kunnen vragen bij het loket waar je je chipkaartje ophaalt.
Gebruik dan hetzelfde kaartje weer voor de terugweg naar de P&R en pas dan krijg je korting bij de P&R. (Als je de gebruikte chipkaart niet weer inlevert met je parkeerbon moet je het normale parkeertarief betalen). Het kaartje is 96 uur geldig dus dat moet de volgende dag nog gewoon kunnen.

Trouwens, waarom zou je 'savonds als je naar je logeeradres gaat, weer een kaartje kopen? Je schrijft dat het op loopafstand is? Of snap ik dat verkeerd (ik ken al die afkortingen die je gebruikt niet).
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Sabrina »

Je kunt met de P&R gewoon overstappen inderdaad, en je hoeft 't kaartje niet in te leveren hoor, in mijn ervaring. Wij gaan altijd via P+R Bijlmer ArenA, en we gooien de OV-kaartjes gewoon in de prullenbak.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door chell »

Ja, overstappen kan wel idd, maar wel binnen een bepaalde tijd dus. Anders zou je de hele dag vrolijk door kunnen reizen op je P+R kaartje :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

@Sabrina: de keren dat ik dit systeem met Heerscher gebruikte, meosten we de OV kaartjes wel weer inleveren, dus liever het zekere voor het onzekere.

@Xay: ik had nog niet duidelijk verteld dat het over een P&R kaartje ging. 's Avonds vanaf de premeet naar mijn logeeradres is volgens Google maps een half uur lopen. Ik denk dat ik daar 's avonds laat in mijn uppie niet op zit te wachten, hartje Amsterdam. De volgende ochtend is de daadwerkelijke meet in het COC en dat is wél heel makkelijk te lopen! :)
Xay

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Xay »

Een half uur lopen in de avond, door Amsterdam? No way, dan beter inderdaad een kaartje kopen! :yes:
Heel veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door Peter^ »

De website van OV-chipkaart is sterk verbeterd. Ook goede ervaringen met dame van de telefonische klantenservice. Ik had een vraag en zij heeft mij stap voor stap door diverse schermen geleid. Enige minpuntje het gesprekstarief van 10 cent per minuut.
Geniet van de positieve momenten.
faery

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door faery »

:D Gisteren vergeten uit te checken. En aangezien dat om een ritje Elst-Nijmegen ging (wat nog geen 2 euro kost) toch maar even de klantenservice gebeld. Ze maken de teveel afgeschreven 8 euro nogwat nu gewoon over naar mijn bankrekening! Erg positief :)
dbj

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door dbj »

Heb bij de NS een VDU-abbo en kreeg daarvoor een VDU-kaart met pasfoto (==> OV-chipcard).
Onlangs mijn abbo laten verlengen en betaald. Dan moet je naar een NS-kaartautomatiek om het "product" (zó heet dat in NS-termen) op je OV-chipcard te laden.

Ik keek vandaag toch nog maar even of mijn nieuwe abbo ook daadwerkelijk geactiveerd is.
Wat schetst mijn verbazing:
mijn VDU-abbo is geldig tot 31-12-2029
mijn OV-chipcard is geldig tot 13-01-2016

Foutje?
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door felicia »

Nee, geen foutje, elke chipkaart is maar 5 jaar geldig wegens 'storingsgevoeligheid'. Ik denk dat je tegen die tijd het 'product' over kunt laten zetten op een nieuwe OV-chipkaart.
Gebruikersavatar
JerryM
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 okt 2009, 07:51

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door JerryM »

kijk naar het VDU abbo...
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
lotus {P}

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door lotus {P} »

het abbo is idd zo lang geldig, maar daar moet je nog wel elk jaar voor betalen. Ze hebben daar gewoon een standaard looptijd op gezet. Mijn zorgpas bv was ook geldig tot 2018, terwijl ik toch echt dit jaar weer een nieuwe kreeg (geldig tot 2019 ofzo)
dbj

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door dbj »

Volgens mijn simpele redenatie heb ik betaald voor verlenging met één jaar. Dus moet de einddatum gelijk zijn aan de einddatum van betaalde abbonementsperiode. Bij controle moet de conducteur zien of abbo geldig is.
Tot heden klopte dat inderdaad ook, maar met de recentste verlenging kennelijk niet meer...
lotus {P}

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door lotus {P} »

dat heb je ook, je abbo is ook maar 1 jaar geldig, de kaart zelf alleen langer. Ik weet dat dat krom klinkt, maar dat is nou eenmaal zo
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door kitten »

Ik wil vanmiddag naar Amsterdam. Is het OV verstandig, met dit weer? Of zijn de problemen op het spoor echt dusdanig groot dat ik dan gegarandeerd tegen problemen aan ga lopen?
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door eireann »

Er rijden minder treinen, en sommige iets kortere routes, maar de eindhoven/alkmaar trein rijdt tot aan Centraal, zolang er geen sneeuw op de planning staat zou ik het wel aandurven. Maar garanties heb je niet...
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie