Pagina 41 van 47

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 23 apr 2012, 19:20
door kitten
Bizar. Je hebt toch altijd inzagerecht in je eigen dossiers? Waarom deze dan niet?

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 23 apr 2012, 19:31
door Daantje
Om onbegrijpelijke redenen... je hebt wel inzage in je eigen dossier. Maar alleen vanaf het moment dat je daar jezelf toestemming voor geeft. Als ik nu op die chip-website aangeef dat ik mijn transacties terug wil kijken. Dan kan dat alleen voor reizen die ik na dat moment maak. Dat kan dan bijvoorbeeld niet voor het ritje naar mijn werk van vanmorgen.

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 23 apr 2012, 19:45
door Voleuse
"Nee, je mag niet je dossier inkijken want je hebt zelf nog niet gezegd dat het mag" :confused:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 23 apr 2012, 20:58
door JJV
fixertje schreef:In de krant stond ook iets van die strekking. Maar men is niet verplicht zich te melden, het mag. NS heeft gezegd coulant te zijn voor mensen die door het ongeluk niet hebben kunnen uitchecken. Zodat ze niet de volle borg van € 10,- of € 20,- kwijt zijn.
.
vind ze op zich toch wel al 'coulant' over rare incheck fouten..
(donderdag gratis ritje gehad door haarlem omdat de paslezers defect waren)

ehnn eh..
offtopic qua ov
maar over ranzig gesproken:
Verkeersdode moet mislukte reanimatie betalen

MAINZ - Een verongelukte Duitser moet betalen, omdat reddingswerkers tevergeefs hebben geprobeerd hem te reanimeren.

De moeder van de 28-jarige verkeersdode vond in zijn brievenbus een rekening van 187,80 euro.

Het Rode Kruis heeft maandag bevestigd dat het de pijnlijke factuur heeft verstuurd. Volgens een woordvoerder konden de hulpdiensten op de plek van het fatale ongeluk geen verzekeringspas van de man vinden. Daardoor konden ze de kosten niet declareren. De reddingsdienst heeft de nabestaanden van de man excuses aangeboden.

Het slachtoffer was op eerste paasdag om het leven gekomen. Hij zat in een auto die bij de stad Mainz van de weg raakte en tegen een rij bomen knalde. Ook drie andere inzittenden kwamen om.
link

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 09 mei 2012, 09:40
door kitten
Bus stuk. Dus om nog op tijd te komen ben ik in de auto gesprongen. Duur parkeren op Den Bosch, maar goed. Moet maar. Ik haal 1 trein later en als ik dan opschiet, kom ik nog op tijd. Maar ik had dus ook niet kunnen uitchecken!

Kom ik op Den Bosch aan, mag ik niet inchecken! Ik dacht, dat is omdat ik niet ben uitgecheckt. Nee, zegt de servicebaliemevrouw. Ik moest nog mijn klasse op mijn kaart laden. :shock: dat kon de eh... Weetikveel, een ándere servicebalie. En nee, dat zou ik inderdaad niet redden voor 9:23. Dus recalcitrant loop ik naar de trein. Dan maar zwart! Ik ga geen godsvermogen betalen om alsnog te laat te komen! En wat spot mijn oog? Een ouderwetsche kaartjesautomaat!

Dus ik zit nu in de trein met een papieren kaartje en een OV-chip waarvan ik de 1e en enige reis ga laten terugboeken...

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 09 mei 2012, 10:19
door Voleuse
Ja, als je met de NS wil reizen moet je 10 euro op je kaart hebben staan.Maet 9.99 is je saldo 'te laag'. Idioot he!!

Edit: oh wacht, het ligt aan je klasse. Nog raarder :confused:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 09 mei 2012, 11:33
door kitten
Ja, het saldo was genoeg. Maar als ze willen weten in welke klasse ik wil reizen, waarom vragen ze dat dan niet wanneer ik de kaart aanvraag of oplaad. Ik vond het heel vreemd...

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 09 mei 2012, 11:35
door eireann
Als je een OV-chipkaart aanschaft bij NS is die gelijk goed voor gebruik in Trein, bus, tram etc. Als je en OV-chipkaart aanschaft bij een bus maatschappij (en er geen NS logo op je kaart staat) moet je de kaart eerst activeren voor gebruik bij de NS. Gevalletje slecht samenwerken...

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 09 mei 2012, 12:31
door Daantje
Het schijnt, dat gerucht hoorde ik een paar weken terug, dat al dat soort gedoe verbetert en klantvriendelijker gaat worden.

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 31 mei 2012, 15:11
door Peter^
Ja, ja, ze zijn klantvriendelijker (volgens henzelf), je kunt bij ns contact leggen met een virtuele medewerker via een chatsessie:

Stel uw vraag aan onze Virtuele Medewerker
NS zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Ik zoek het fysieke postadres waar ik klacht heen kan sturen.

NS zegt:We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?
U zegt:Ik heb een klacht.

NS zegt:We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?
U zegt:Blijkbaar praat ik tegen een machine

NS zegt:Dat begreep ik even niet. Ik probeer u te begrijpen. We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?
U zegt:Ik heb een klacht

NS zegt:We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?
U zegt:Jaaaaaaa

NS zegt:Ik ben het even kwijt. Ik probeer u te begrijpen. We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat u een klacht heeft?

U zegt:ja
NS zegt:Wilt u de klacht per e-mail indienen?

U zegt:nee
NS zegt:Het spijt ons dat uw vertrouwen in NS op de proef is gesteld.
Mijn collega's zijn op dit moment telefonisch bereikbaar via 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).
Uw opmerking kunnen wij goed gebruiken om onze service te optimaliseren. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?

U zegt:Ja
NS zegt:En waar kan ik u dan precies mee van dienst zijn?

U zegt:Ik wil een postadres waar ik een klacht heen kan sturen.
NS zegt:Het spijt ons dat uw vertrouwen in NS op de proef is gesteld.
Mijn collega's zijn op dit moment telefonisch bereikbaar via 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).
Uw opmerking kunnen wij goed gebruiken om onze service te optimaliseren. Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 31 mei 2012, 15:20
door Sayaatje
Nou Peter... ik zoek simpelweg op postadres NS en ik krijg het zo naar voren:
Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht
;) 3 seconde googlen en het staat ook gewoon op de site van de NS onder: Over NS: Klantenservice.

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 31 mei 2012, 15:26
door kitten
Ja, maar het chatgesprek is evengoed bizar! :shock:

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 31 mei 2012, 15:42
door Peter^
Op de site van de ns kon ik het dus niet vinden. Bedankt voor de googletip.
Maar het was ook even bedoeld om de logische? denkwijze van de virtuele medewerker te illustreren.

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 31 mei 2012, 15:43
door Sayaatje
ik ga sowieso al niet aan de slag met dat soort dingen, het idee is leuk, maar het werkt bijna nooit.

Je hebt er waarschijnlijk gewoon langs geklikt hoor, want er stond onder het adres een linkje naar de pagina die jij bedoeld.

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Geplaatst: 31 mei 2012, 17:28
door Mack
Maar die chat is wel een goeie Turing-test. FAIL. :schater: