slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Vind ik ook ja! *zet grote pot koffie*

Hier vooral werkdingen en kinderen die elkaar steeds met griep/verkoudheid aansteken. Dus ik voel me ook lekker :clown:

Wel ondertussen op zoek naar recepten om te bedenken wat ik voor kerst maak. Maar dat is ook lastig met mijn tafelgezelschap.

Heeft iedereen zin in kerst of is het een verplicht nummer?
Ik vind kerst eigenlijk heel leuk. Alleen vind ik het erg jammer dat het elk jaar stress is en je 2 dagen ramvol verplichtingen zit en ik me rot haast.
Voordeel van dit jaar is wel dat ik vrij ben met de kerst.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Kerst is een verplicht nummer waar ik me zo weinig mogelijk van aantrek. Eerste kerstdag een familiediner waar ik niet onderuit kom, tweede kerstdag heb ik nog geen plannen. Ik voorzie iets met onderuit op de bank en Netflix of wat studeren, dat beviel me vorig jaar uitstekend.

Ik snap ook niet zo goed waarom iedereen die kerstdagen altijd zo ramvol met verplichtingen probeert te proppen. Het geeft vaak alleen maar stress, een hoop mensen hebben er überhaupt geen zin in om zo van hot naar her te vliegen maar doen het alleen maar 'omdat het hoort'. Er zijn nog 353 ander dagen per jaar waar met familie samen kan zijn, dan doe je het ook niet. Waarom met kerst dan ineens wel?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Ik vind kerst heel leuk en wij hebben geen verplichtingen. Mijn ouders komen eerste Kerstdag en ik kook heel uitgebreid, maar dat is allemaal omdat we het leuk vinden. Tweede kerstdag zijn we met z'n tweeën.

Ik ben al begonnen met mijn kerstdiner, zodat ik op eerste kerstdag zo min mogelijk hoef te doen en geen stress heb.

Mijn schoonouders zijn altijd in Duitsland naar oma, normaal gaat mijn vriend daar ook heen. Ik ging nooit mee omdat ik altijd Serious Request heb tot en met kerstavond. Dit jaar ga ik niet de hele week, maar omdat R. geen vrij heeft en ik direct na kerst ook weer moet werken, niet naar Duitsland dus. Ook Duitsland is absoluut geen verplichting, maar gewoon een fijne familietraditie.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Ik probeer juist zo min mogelijk verplichte dingen met kerst te doen. Maar ouders en schoonouders zijn wel een vaststaande verplichting. Plus normaal gesproken werk erbij en een verjaardag.
En rekening houdend met middagdutje. Dat maakt het uitdagend. Dit jaar ziet er gelukkig relaxter uit dan andere jaren
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Mijn oom die in Zwitserland woont komt naar Nederland voor kerst, dus dat is wel leuk. Moet zeggen dat ik niet heeeeel erg zin heb in het kerstdinergebeuren, er zit een tante bij aan die kan van de familie die ik niet kan uitstaan :P.
Oud en nieuw kijk ik dan wel weer naar uit :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Oud en nieuw vind ik dus weer super stom. Daar heb ik echt helemaal niks mee.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door phedre »

ik heb helemaal niks met de feestdagen, heb ook bij mijn meiden aangegeven dat ze niet verplicht langs hoeven komen omdat t kerst is, maar dat ik liever heb dat ze dan n andere dag komen als ze wel volop tijd hebben en t zelf ook graag willen. Dit jaar gaan komt jongste kerstavond met haar vriend, blijven dan slapen en gaan we eerste kerstdag met zn allen brunchen bij oudste dochter en vriend. En verder nog helemaal geen plannen en zie ik op t moment zelf wel of ik nog zin heb om weg te gaan of volk over huis te krijgen. Heb wel n uitnodiging staan voor n nieuwjaarsparty, maar als er iets is wat ik moeilijk vind om in mn uppie te doen, is t naar een nieuwjaarsparty gaan en dan om 12 uur iedereen elkaar gelukkig nieuwjaar zien wensen en er alleen tussen te staan, dus ik denk dat ik die aan me voorbij laat gaan en gewoon lekker naar bed ga als ik moe ben. t Wordt echt wel vanzelf 1 januari.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Wij hebben nog helemaal niets bijzonders voor de feestdagen. Met kerst gaan we waarschijnlijk kijken hoe goed we een winterslaap kunnen imiteren en met oud en nieuw ben ik aan het bijkomen van de operatie.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Ja, jullie December staat dit jaar wel in het teken van medische zaken en herstel. Heb je wel een boom(pje), of dat ook niet?

Wij gaan tweede kerstdag naar familie van Zarath voor een traditioneel veel-gangen diner. Het is wel traditie maar voelt voor mij niet als verplichting. Eerste kerstdag doen we altijd zelf al (wat minder uitgebreid) iets lekkers maken, meestal met zijn tweeën of soms met vrienden die ook geen andere plannen hebben.

Ik hoop dat mijn aliexpress cadeautjes op tijd binnenkomen. Op 5 december zelf kwam er eentje binnen dus die kon ik nog gauw inpakken voor Sinterklaas, maar sindsdien geen pakjes meer gekregen. Als die pas half januari of later aan gaan komen moet ik nog even iets improviseren voor onder de boom... Voor de familie moeten we nog shoppen, dus dat wordt toch de stad nog in.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Boompjes? Die staan voor ons prima in het bos. Scheelt ook weer naalden opruimen.
Nee, wij zijn heel erg niet-traditioneel daarin.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door tessie »

Wij zijn lekker thuis met kerst. Eerste kerstdag komen m'n schoonouders en m'n moeder. En mijn moeder blijft slapen, voor de pyjama party 2e kerstdag :D Dan gaan we gewoon lekker kerstfilms kijken en een spelletje doen. En mss als we toch nog kleren aantrekken een stukje wandelen ofzo. En lekkere dingetjes eten. Ik heb er wel zin in eigenlijk :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Om oud en nieuw geef ik weer wel. Ondanks dat het awkward is om als single dat aftel-en-zoen-moment mee te maken, zorg ik dat ik altijd in goed gezelschap ben. Bij voorkeur vrienden of chosen family.

Ondertussen lijkt het erop alsof Oma-D hier meeleest en haar hand heeft gespeeld wat betreft kerst. Krijg net bericht dat het slecht met haar gaat en er wordt gewacht op de huisarts. Het zou zo kunnen zijn dat het familiediner eerste kerstdag een rouwdiner wordt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Ah, dat is verdrietig nieuws, @Daantje.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Oh wat naar Daantje!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

@Mack Even tussendoor: ik dacht dat zoiets misschien wel wat voor jullie zou zijn. ;)
Plaats reactie