Je eerste speelfeest

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door chell »

Oh dat klinkt wel leuk zeg!

Mijn eerste speelfeest was bij de VSSM in Breda. In 1999....
Ik weet niet precies wat voor locatie het was, wel herinner ik me dat echt alles oranje was. Ik ging daar met mijn toenmalige D heen en we zouden er mensen die we kenden van ICQ ontmoeten. Het was heel gezellig, maar ik was niet helemaal voorbereid op het feit dat er echt gespeeld zou worden. Er werd iemand in een sling heel erg gemept en er stond een man met een luier aan vastgeketend aan een hek. Ik durfde daar allemaal helemaal niet naar te kijken, want dat vond ik niet beleefd. Laat stáán dat we er zelf iets deden.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door thaliya »

Dat niet durven kijken inderdaad, herkenbaar!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Ravelijne »

OMG ECHT!!! Toen ik in de scene kwam was ik net te oud voor Samarium. Maar ze realiseerden zich zelf ook dat die leeftijdsgrens best een paar jaar omhoog kon, dus ze trokken de leeftijdsgrens een paar jaar omhoog het jaar dat ik die leeftijd werd. Ellipsis had in eerste instantie een leeftijdsgrens van (ik meen) 40, en een van hun eerste feesten was op of rond (you guessed it) mijn verjaardag dat ik precies die leeftijd werd. Siren's Call lijkt een leuk feestje waar once again al mijn vriendjes heen gaan. GUESS HOE OUD IK TWEE WEKEN GELEDEN BEN GEWORDEN???????!!!!!!!

Ik snap het ook niet goed. Samarium snapte ik nog een beetje, omdat jongeren wel echt lastig gevallen en vooral niet serieus genomen werden door de oudere generatie (die zelf ook nog was opgevoed met het idee dat BDSM niets voor jongeren was en dat iedereen eerst vanille ervaring moest op doen). Maar waar dit voor is, snap ik niet. Gewoon dat je oudere lijven of gezichten lelijk vindt? Als je als 35-jarige er iets om geeft of de persoon die naast jou staat te spelen 46 of 56 is (of 68), vind ik je echt een droeftoeter.

Bizar ook eigenlijk dat mensen wel feesten boycotten met een hogere prijs voor single mannen, wat misschien een slechte oplossing is, maar waar wel echt een probleem is wat ze daarmee proberen op te lossen. Terwijl echt niemand blikt of bloost van deze completely random leeftijdsgrenzen.

Maar zo bizar dat het allemaal precies getimed is op mijn verjaardag telkens. Een mens zou er paranoia van worden.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door tessie »

Wat bizar, Ravelijne!

Ik heb een keer een hele blogpost geschreven over mijn eerste speelfeestje: https://www.tesstesst.nl/artikelen/mijn ... m-feestje/
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door thaliya »

@Ravelijne: dat zuigt!

https://fetlife.com/users/9173523/posts/5271858

Is wat ze er zelf over zeiden. Ik heb niks tegen oudere mensen. Mijn laatste lange relaties waren respectievelijk 10 en 9 jaar ouder. En toch merkte ik het direct op, op Sirens call. Op KinkMe na voelde ik me (met 37...) altijd 1 van de jongsten op de paar feesten waar ik ben geweest afgelopen jaar. En nu zat ik voor mn gevoel precies in het midden, was natuurlijk ook zo.

Je hebt helemaal gelijk dat het niet tof is als je geweerd wordt door je leeftijd!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Ravelijne »

@Thaliya Apart, mijn ervaring is eerder omgekeerd. Op Next en zo was er een hele brede spreiding, en ik ben ook regelmatig op feestjes geweest waar ik eerder aan de oude kant van de spreiding zat. Heeeeeeeeeel af en toe was ik eerder aan de jonge kant. Was jij trouwens niet ook op de Heerschappij, afgelopen keer? Waren ook meer jouw leeftijd dan de mijne.

Ik ben helemaal voor jongerenfeesten, maar ik heb het idee dat de jongereninitiatieven een hele grote groep hebben opgeleverd die alleen met hun eigen 'cohort' willen omgaan. Super vervelend als je daar net boven zit. Vooral als je veel vrienden hebt die daar wel precies inzitten (of in ieder geval de jongere partner, dan).
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door chell »

De hele opzet van de eerste jongerenfeesten was dat ze tijdelijk zouden zijn, tot de scene in Nederland niet meer zo afwijzend tegenover jongeren stond. Als ik toen wist dat er bijna 20 jaar later nog steeds allerlei leeftijdsgebonden initiatieven/opvolgers waren, weet ik niet of ik er ooit aan was begonnen.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door thaliya »

Je hebt gelijk, Heerschappij had het ook niet.
Showboat, Our second life en ultimatebdsm had ik wel het gevoel bij de jongsten te horen.

Ik ben nooit naar jongeren feesten geweest of naar andere feesten met een leeftijdsgrens dus misschien dat het me daarom op Sirens Call zo opviel.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Ravelijne »

chell schreef: 12 apr 2019, 20:59 De hele opzet van de eerste jongerenfeesten was dat ze tijdelijk zouden zijn, tot de scene in Nederland niet meer zo afwijzend tegenover jongeren stond. Als ik toen wist dat er bijna 20 jaar later nog steeds allerlei leeftijdsgebonden initiatieven/opvolgers waren, weet ik niet of ik er ooit aan was begonnen.
Ik vermoed dat het meer goed dan kwaad gedaan heeft (stel je voor dat we nog steeds met zijn allen 'ga eerst maar eens vanilla seks ontdekken zeiden'). Maar dat dit is ontstaan is wel een unfortunate bijwerking.

Maar ik vind je nog steeds een held dat je dat begonnen bent, hoor!

(En echt, hè, de eerste editie van Siren's Call was OP mijn verjaardag. Ik weet nog hoe we het er over hadden toen die andere keer met Ellipsis toen op de dag dat ik het vierde. :D)
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door chell »

Mijn tweede feestje was trouwens in Bar X en daar heb ik toen wel m'n ogen uitgekeken, vooral omdat ik daar allemaal mensen ontmoette die Heel Bekend waren in de scene (afkomstig uit De Chatroom en van De Mailinglijst). En niet kijken was ook niet echt een optie, want daar werd ook gewoon nog boven gespeeld en niet alleen in de kelder.

Bizarre plek was dat toch. Dartkroeg in een woonwijk in Den Haag, waar dan op zaterdag de gordijnen dichtgingen en er BDSM-feestjes waren. Nooit weten te achterhalen waarom dat speelkeldertje daar nou onder zat.
Fantastische avonden gehad daar. Wel altijd drie dagen straf erna omdat er zo vreselijk veel gerookt werd. Funest voor je ogen.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door phedre »

was idd een leuke plek, ben er niet vaak geweest. n Kelder waar je als D nauwelijks je arm kon strekken om je zweep te laten zwaaien, want dan liep je vast tegen het plafond :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Daantje »

Ik weet niet eens meer wat mijn eerste speelfeestje geweest is. Dat kan de vssm in de smurfengrot zijn geweest, de Showboat of nog Samarium op het Confusiusplein. Geen idee meer hoe dat die eerste keren was.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door tessie »

BarX vond ik echt super leuk :D Ben daar zoooo vaak geweest :D
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door leonietje »

Mijn eerste feestje was het verjaardagsfeestje van chippie in de werfkelder in utrecht. Ook niet gespeeld toen maar wel enorm mn ogen uitgekeken. En helemaal overdonderd van wat daar allemaal gebeurde.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door miss_meeko »

Mijn eerste feestje was het listfeest op het confuciusplein. Ik was 18 of het 19 en kreeg al vrij snel te horen dat ik beter naar het JF kon gaan. Sindsdien daarheen geweest en altijd een leuke tijd gehad, eigenlijk bijna altijd wel gespeeld op die feesten. Ik vond het erg leuk dat de zitgelegenheid en de speelvloer daar zo dicht op elkaar zaten. Het maakte het laagdrempeliger om te kijken zonder dat ik mij een gluurder voelde en het gaf ook meteen stof tot praten "oh, dat lijkt mij ook tof, heb jij dat weleens gedaan etc." Het was een klein feestje met dacht ik tot 35 man dus daarmee voor een niet zo sociaal iemand als ik ben ook redelijk te overzien.
Plaats reactie