Je eerste speelfeest

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Je eerste speelfeest

Bericht door Pien »

Gisteravond laat op de app nog een kort gesprekje over speelfeestjes, dat ik er (nog) niet aan toe ben, het nog eng vind, lief en ik überhaupt nog niet echt over speelfeestjes gesproken hebben (en trouwens alles op een laag pitje staat nadat ik thuis kwam te zitten en nu werk al mijn energie nog opslurpt)

Maar, hoe was jullie eerste speelfeest? Wat voor feest was het? Was het wat je van tevoren gedacht had?
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door puppie »

Oef, ons eerste speelfeest was alweer heel wat jaartjes geleden. Een feest van Next als ik het me goed herinner.
Niet dat we gespeeld hebben overigens :lol:
Het was wel gezellig met alle mensen die we kenden van WS en Next :-)
wandering_one

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door wandering_one »

Hier ook een feest van Next, in 2009 geloof ik. Hele mooie herinneringen aan. Leuke mensen ontmoet en genoten van kijken naar spel van anderen. Zelf niet gespeeld toen maar ik had wel even genoeg aan alle indrukken. :)

Wat maakt dat het je eng lijkt?
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Pien »

Al die mensen hahaha. Het lijkt me eng om me (want waarschijnlijk sub ik) zo openbaar zo kwetsbaar op te stellen. Het is intiem/persoonlijk en (bij mij) best gericht op seks/genot. Volgens mijn hoofd hoor je dat niet in het openbaar te doen (yay opvoeding die nogal krampachtig over seks was). Oh en wat als lief het helemaal niks vind en ik nooooooooit meer weg wil? (Of andersom)
En wat ga ik zien, wat ga ik dan allemaal nog meer willen en aaaargh moeders doen dat niet (ik weet het... onzin)

En zo kan mijn hoofd nog wel even doorgaan op verschillende onderwerpen
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Ravelijne »

Mijn eerste speelfeestje was mijn eerste speelervaring. Ik had op een openbaar feestje afgesproken omdat dat me prettiger/veiliger leek dan meteen bij iemand thuis. De sfeer was heel gemoedelijk, de mensen waren heel aardig en het spel was een superfijn eerste spel. (En niet lang daarna spraken we bij hem thuis af. :) )

Ik vond het een stuk spannender om met Zarath voor het eerst op een feestje te spelen, nadat we juist thuis al vaker gespeeld hadden. Dat voelde wat meer zoals jij beschrijft. Iets intiems en dan ineens in een publiekere sfeer. :) Maar ik hou wel heel erg van de sfeer van een omgeving waar kink en spel welkom is, en waar mensen fijn in hun endorfine roes zitten en waar je 'onder ons' bent: allemaal kinksters, hoe verschillend we ook zijn. Dat vind ik ook fijn aan spelen op een feestje, die sfeer. :)

Misschien gewoon met je partner afspreken dat je eerst een keer naar een feestje gaat alleen om te kijken, te ervaren hoe de sfeer is en te socializen. Niet om te spelen. Ook als je al jaren naar feestjes gaat, kom je niet altijd aan spelen toe op een speelfeestje! Het is sowieso leuk om mensen te ontmoeten en andere mensen te zien spelen, vind ik. Geeft je ook een idee van hoe verschillend spel kan zijn of het geeft inspiratie. :)

Het kan ook fijn zijn om op zoek te gaan naar een feestje waar het stuk waar je gewoon kunt socializen echt apart is van de speelruimte. Dan kun je even kiezen hoeveel je van andermans spel wil meekrijgen, en als je dan even genoeg indrukken hebt opgedaan of je vind iets heftig kun je je even terugtrekken. Ik vind speelruimtes waar je een grote ruimte hebt, waar je ook hier en daar kunt zitten heel fijn. Dan kun je zonder storen toch iets meekrijgen van andermans spel, op een niet-voyeuristische manier. Als de speelruimtes allemaal kleine ruimtes zijn, dan is het snel storend omdat er geen ruimte is, of je weet niet of mensen toeschouwers prettig vinden (iedereen heeft daar zijn voorkeur in).
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Voleuse »

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door phedre »

mijn eerste keer was in Obsession Circle Fetish Cafe in Amsterdam, bovenin de bar en onder in de kelder een leuke speelruimte. Eerste keer eigenlijk alleen maar vooral boven gekletst met mensen, mensen leren kennen en heel even beneden wezen kijken, maar al snel daarna volgde idd dat we zelf gingen spelen. Toen hield ik nog n slip aan en echt subben deed ik niet, wel vooral lol maken met mn toenmalige man en n paar mensen die we daar hadden leren kennen, lol met touwtjes, met zwepen en n kroonkurkenkrukje. En langzaam aan groeide het loslaten van de omgeving en het meer opgaan in het spel en onze eigen cocon bouwen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door puppie »

Pien schreef: 07 apr 2019, 10:58 Het is intiem/persoonlijk en (bij mij) best gericht op seks/genot.
Dit is voor ons een (grote) reden om niet te spelen op feestjes. Tot nu toe geen feestjes gehad waarbij juist het sex/genot stukje goed voelde.
Veel feestjes zie ik een hoop spel vooral gericht op alles behalve seksuele handelingen, terwijl dat voor mijn beleving juist hand in hand gaat.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Pien »

Voleuse schreef: 07 apr 2019, 12:10 Misschien is dit leuk om te lezen: http://wanderingspirits.nl/forum/viewto ... 82#p288580
Ja! Dank je
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door Pien »

puppie schreef: 07 apr 2019, 12:26
Dit is voor ons een (grote) reden om niet te spelen op feestjes. Tot nu toe geen feestjes gehad waarbij juist het sex/genot stukje goed voelde.
Veel feestjes zie ik een hoop spel vooral gericht op alles behalve seksuele handelingen, terwijl dat voor mijn beleving juist hand in hand gaat.
Jullie spelen dus nooit?
Edit: op feestjes dus
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door puppie »

Het laatste feest waar we samen waren hebben we uiteindelijk iets van gespeeld, maar het was best een behoorlijke drempel om overheen te stappen
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door thaliya »

Mijn eerste was ergens in 2003 en ik vond het doodeng! Was er samen met mijn toenmalige D en elke keer als er iemand ergens een klap kreeg sprong ik een meter de lucht in. We hebben ook niet gespeeld toen.
Daarna gingen we naar de Showboat en toen begon in het spelen in het openbaar leuk te vinden. We speelden met name met pijn, niet seksueel. Vaak speelden we op feestjes harder dan thuis want ik woonde in een studentenhuis dus lastig met de buren.
Inmiddels naar redelijk wat feestjes geweest en ik speel net zo lief in het openbaar als in een meer afgesloten kamer.
Laatst bij Siren's Call geweest, ook op de showboat, en dat was ideaal: keuze tussen openbaar of kamertje met de deur dicht. En een stuk minder druk dan de vrijdagavond van Manita.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door kitten »

Siren's Call? Nog niet van gehoord? :) Is het wat? Behalve minder druk, nog andere verschillen met Manita? De kamertjes die dicht kunnen zijn natuurlijk sowieso op de Showboat, ook bij Manita.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door eireann »

Mijn eerste feestje was een prive feestje bij iemand thuis (happy memories)
Mijn tweede was een soort next achtig iets. Ook happy memories. De vrouw die in de wc (bij het omkleden) haar knie in mijn rug zette om het corset goed aan te trekken is nog steeds een goede vriendin :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Je eerste speelfeest

Bericht door thaliya »

kitten schreef: 12 apr 2019, 11:00 Siren's Call? Nog niet van gehoord? :) Is het wat? Behalve minder druk, nog andere verschillen met Manita? De kamertjes die dicht kunnen zijn natuurlijk sowieso op de Showboat, ook bij Manita.
Het belangrijkste verschil is de leeftijdsgrens; tussen de 25 en 45.
Verder stonden er minder bdsm toestellen dan bij Manita en was het bubbelbad/sauna/stoombad open. Die heb ik nooit bij Manita gezien, maar kan ook zijn dat die nieuw zijn. Entree is €10pp + minimale bar besteding van €10pp. Geen stand met kleding, geen shows, wel buffet.
En het feest is overdag, van 14u tot 20u. Uit mn hoofd is de volgende editie in juni. Het is een nieuw feest, afgelopen maand was de eerste editie.

Edit: https://www.thesirenscall.nl
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie