upside down

Voor vragen (duh...) die niet specifiek dom, sub of switchgericht zijn
Plaats reactie
Deleted User 1996

upside down

Bericht door Deleted User 1996 »

Ik zie met enige regelmaat foto's voorbij komen -vooral op FL- waar mensen (feitelijk altijd vrouwelijke subjes) ondersteboven hangen. Een man upside down ben ik zelden tegengekomen. Nu kan het zijn dat de persoon in kwestie aan een grote draaischijf is vastgebonden waarna die draaischijf een halve slag is gedraaid. Maar ook vaak genoeg vrijhangend aan de enkels/voeten. Vooral dit laatste lijkt me een grote belasting van diverse delen van het lijf.
Nu ben ik iemand met weinig ervaring en ik ben ook geen deskundige op dit gebied, maar vraag me af welke gevolgen het ondersteboven hangen heeft. Op mij komt het over als "bepaald geen pretje" en zie soms een rood hoofd op zulke foto's.

Mijn vraag gaat dus over welke risico's je loopt waarneer je ondersteboven hangt. Vooral als het vrijhangend is, het lijf is immers niet hiervoor gebouwd.
Wel ga ik uit dat er in alle gevallen sprake is van wederzijdse instemming en dat er ook toezicht is daarbij.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: upside down

Bericht door Heidi »

Ik ben zelf erg fan van gebonden zijn aan zo’n rad, waarbij je dus ook af en toe op z’n kop hangt. Maar echt niet uren hoor ;)
En op een gegeven moment heb ik geen idee meer wat onder en boven is (want geblinddoekt graag)
Ik vind dat echt geweldig en heel opwindend.
Je moet gewoonweg goed weten wat je doet en je erin verdiepen.

Intrigeert het je, om er zelf in te willen ‘hangen’?
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: upside down

Bericht door Voleuse »

Ik hang zelf vaak genoeg ondersteboven (in touw) en ja, je krijgt een rood hoofd omdat het bloed naar beneden zakt maar verder is het niet specifiek super belastend. Ik vind het juist wel chill vaak. Nee, je lichaam is niet gemaakt om ondersteboven te hangen maar dat kun je over heel veel andere kink-activiteiten ook zeggen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Deleted User 1996

Re: upside down

Bericht door Deleted User 1996 »

Heidi schreef: 25 mei 2019, 23:44 Ik ben zelf erg fan van gebonden zijn aan zo’n rad, waarbij je dus ook af en toe op z’n kop hangt. Maar echt niet uren hoor ;)

Intrigeert het je, om er zelf in te willen ‘hangen’?
Inderdaad ja. Voor wat betreft het rad dan. Je wordt goed vastgebonden daarop (je zal er maar vanaf vallen...) en dat vooral spreekt mij wel aan, en ook voor mij graag geblindoekt. Lijkt me een heel vreemd gevoel geven als op enig moment het rad gedraaid gaat worden en eventueel in een bepaalde stand blijft staan, bv dat je in die stand upside down hangt.
Voleuse schreef: 26 mei 2019, 10:19 Ik hang zelf vaak genoeg ondersteboven (in touw) en ja, je krijgt een rood hoofd omdat het bloed naar beneden zakt.
Nee, je lichaam is niet gemaakt om ondersteboven te hangen maar dat kun je over heel veel andere kink-activiteiten ook zeggen.
Klopt. Ik verbaas me er ook heel vaak over wat ik zoal aan plaatjes voorbij zie komen.
Dat er mensen zijn die vol trots hun blauwe of roodpaarse plekken tonen aan eenieder die het wil zien. Het geeft ze kennelijk een voldaan gevoel, na een hard spel ondergaan te hebben.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: upside down

Bericht door Heidi »

Haha blauwe plekken en striemen geven inderdaad een voldaan gevoel
En ik verbaas me bijna nergens meer over ;)

Kan me herinneren dat je geen auto hebt en afhankelijk bent van openbaar vervoer toch? Of heb ik het mis?
Ik weet wel een locatie met zo’n rad en de eigenaar weet precies hoe het veilig te gebruiken (en ontvangt graag gasten) maar het is nogal in een verre uithoek van Nederland en slecht bereikbaar (middle of nowhere)...
Do more of what makes you happy
Deleted User 1996

Re: upside down

Bericht door Deleted User 1996 »

Je hebt een goed geheugen, Heidi. Klopt helemaal wat je zegt.
In the middle of nowhere? Hebben we dat in ons overbevolkte Nederland??

Als ik het goed begrijp, gaat het voor mij een lange reis worden naar die lokatie als ik daarheen zou gaan. Maar, er zullen zeker en vast wel meer lokaties zijn die ook over een dergelijk rad beschikken, toch?
Toevallig deze week het vakantiegeld ontvangen, die heeft nu dus al een andere bestemming dan vakantie...
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: upside down

Bericht door thaliya »

Ik heb een paar keer in zo'n rad gehangen en vond het niet heel fijn. Toch steeds bang dat ik niet goed vast zat en naar beneden zou vallen. Is nooit gebeurd, kan ook helemaal niet want je zit aan meerdere riemen vast, maar toch.
Blauwe plekken showen houd ik dan wel weer van, maar dat was je vraag niet :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie