uitlenen Sub

Ontmoetingsplaats voor hen met (te veel) superioriteitsgevoel. Hoofdletter niet verplicht
Pien

Re: uitlenen Sub

Bericht door Pien » 27 feb 2020, 14:40

Ik hoop dat het jullie brengt wat jullie zoeken!

Deleted User 2172

Bericht door Deleted User 2172 » 10 mar 2020, 10:39

dank je Pien.... Ik ook :-)

MariekeV

Bericht door MariekeV » 04 mar 2021, 16:17

Ik heb even teruggelezen en ben benieuwd hoe het jullie verlopen is.

Zelf heb ik ervaring met te worden geparkeerd bij een trainer. Dat is echt iets anders dan uitlenen. Bij uitlenen is er, volgens mij, meer sprake van gebruikmaken van wat is, daar waar een trainer een nieuwe vaardigheid komt brengen of een vaardigheid komt versterken. Eigenlijk worden doel en middel verwisseld.

Wat voor mij veilig voelde was dat mijn eigenaar de trainer al jaren kende en veel ervaringen met hem had, nog steeds, en stuurt hij met enige regelmaat (beginnende) sub bij hem langs. Wellicht is het handig om een referentie te polsen van de trainer waar jullie een goed gevoel over hebben.

Ook is een trainer alleen een trainer binnen zijn competentie en interesse. Belangrijk is vast te stellen dat trainen in zijn algemeenheid interessant is, of dat jullie een bepaald specifiek iets zoeken, en is deze trainer daar in thuis bijvoorbeeld?

In mijn geval was mijn houding en gedrag verslapt naar mijn eigenaar en die had geen zin had om het zelf op te lossen. Ik ben enkel specifiek daarvoor tijdelijk ondergebracht bij een voor hem bekende trainer.

Ik sluit mij aan bij wat eerder gezegd is; als er geen ervaring is, kies voor een mentor en communiceer. Die kijkt mee en kan richting geven.

Hoe is het jullie vergaan?

Liefs Marieke

phedre
Contacteer:

Bericht door phedre » 04 mar 2021, 16:41

ik zie niet zo hoe een trainer jouw houding naar je eigen Dom kan verbeteren. Je houding ten opzichte van jouw Dom is een interactie tussen jullie twee. Als jouw eigen D dat niet kan handelen, denk ik eerder dat hij n trainer nodig heeft dan jij.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken

MariekeV

Bericht door MariekeV » 04 mar 2021, 17:05

ik ben dat helemaal met jou eens, maar wel met de kanttekening dat er geen begin en einde bestaat bij mij. Het is. Hij hoeft in die zin niet mij als sub te faciliteren, ik ben er sowieso. Toen ik na een tijdje verslapte door gewoonte had hij simpelweg geen zin om mij zelf te corrigeren en heeft het uitbesteed. Ik zit niet in een positie waarbij ik kan (en wil) zeggen, je bent nu geen goede Dominant, dus ik ga weg.

Ik kan mij jouw reactie helemaal voorstellen wanneer er sprake is van een wisselwerking en een keuze om op te stappen als je als sub onbevredigd raakt door desinteresse in je

phedre
Contacteer:

Bericht door phedre » 04 mar 2021, 17:37

eh.. een dom die geen zin heeft om zijn sub te corrigeren?????? en dat dan uitbesteed??? tja.. sorry hoor, ik kan daar echt met mn pet niet bij. Geen zin om tijd en energie in je sub steken is toch een vorm van een tijd en zin in je relatie steken? dan was bij mij toch de relatie echt over hoor! Welke relatie in welke vorm dan ook
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken

MariekeV

Bericht door MariekeV » 04 mar 2021, 17:56

hahaha, wat ik zeg. Ik begrijp de bril waardoor jij kijkt. Ik zie geen Dom of sub. Ik ben van hem, hoe hij daar ook mee omgaat.

phedre
Contacteer:

Bericht door phedre » 05 mar 2021, 18:05

Dit leest alsof er van een kanten sprake is van een vrijwillig sub zijn, in deze relatie, naar mijn in ziens dan ook absoluut geen bdsm relatie, maar een relatie waarin een behoorlijke mate van machtsmisbruik plaatsvindt. En jij die je daarin schikt, omdat je 'niet anders' zou kunnen, en omdat het beter is dan waar je vandaan komt.

eireann
Site Admin

Bericht door eireann » 05 mar 2021, 18:40

Van geen kanten?
**Self Rescuing Princess**

Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ » 05 mar 2021, 21:56

Ik denk dat phedre bedoelt: Dit leest alsof er van GEEN enkele kant sprake is van.....
Ik krijg het gevoel dat in de beschreven situatie van MariekeV het woord bdsm(reatie) wordt gebruikt om wat er echt gebeurd te camoufleren, te legaliseren. Want ik mis in haar schrijfsel een heleboel kenmerken waarin bdsm zich juist onderscheid van misbruik.
:love3:

phedre
Contacteer:

Bericht door phedre » 05 mar 2021, 23:27

geen idd

MariekeV

Bericht door MariekeV » 06 mar 2021, 17:58

Ik denk, en voel,, dat er een kern van waarheid in schuilt wat phedre zegt. Het is ook lastig, maar camoufleren is wellicht een te uiterste. Toen ik 19 was bestond de context niet en had ik afstand moeten nemen. Uiteindelijk heeft mijn leven zich in 25 jaar ingericht dat ik bij iemand hoor, ben. Hoewel de omstandigheden destijds niets met BDSM te maken hadden, heb ik binnen die omstandigheden later wel met BDSM te maken gekregen. De BDSM context is dus geen doel, maar een middel. Zelf heb ik geen interesse in de fysieke uitvoering ervan, ook al participeer ik actief, maar het is vooral de mentale dynamiek die mij buitengewoon interesseert.

Het feit dat de eigenaar niet zelf de moeite neemt en het uitbesteedt, heeft voor mij wel een trigger gehad, omdat het past bij zijn eigenaarschap. Ik voel minder om hem te behagen, ik houd het dichter bij mijzelf namelijk door vrijheid te voelen te doen wat gezegd, ongeacht wat te doen. Andersom hoeft hij mij niet te plezieren of te bevredigen omdat ik soort meubilair ben. In de context van eigendom ligt mijn mentale trigger dus juist bij het uitbesteden en wanneer hij geen moeite doet , mij negeert of parkeerdt, onderstreept juist dat eigenaarschap. Laat onverlet dat ik wel blij ben als hij wel moeite in mij stopt, wat hij ook doet. Ik ben door de jaren heen naar school gestuurd en een HBO studie afgerond en aansluitend een goede baan.

Natuurlijk begrijp ik iedereen die stelt dat als haar/zijn D onvoldoende moeite stopt in de relatie, dat die relatie stopt en de D verantwoordelijkheid had. Als je het bekijkt, voelt en ervaart vanuit eigendom zijn, dan onderstreept desinteresse de realiteit en kan dat werken als een trigger, althans in mijn geval.

Voleuse

Bericht door Voleuse » 07 mar 2021, 22:49

Ja oke ik snap dat het heet is om eigendom te zijn, en om genegeerd te worden en dingen uitbesteden kan deel zijn van de dynamiek blablabla, been there done that, maar ik vind niet dat alles maar gewoon gezond verklaard kan worden onder het label kink. Niet alle kink is automatisch leuk en goed voor je. En bij alles wat je hier post denk ik, wtf is hier aan de hand. Je blijft er steeds vaag over maar het riekt naar een man die een jong meisje heeft gekocht in een ander land en er BDSM labels op heeft geplakt. En in zo'n situatie is er gewoon niet echt sprake van consent. Was je oud genoeg om te weten waar je aan begon? Als je zegt dat je niet weg KAN, dat is dan toch ook geen consent meer?

Consent, instemming, is echt heel erg belangrijk bij kink. Als je het doet omdat de omstandigheden je niet echt een andere optie laten, dan kan je ook niet van (gezonde) kink spreken
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa

Plaats reactie