spijkermat "Pijn is fijn"

De beste aanbiedingen: Hier melden graag!
Plaats reactie
Deleted User 1996

spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door Deleted User 1996 »

BDSM begin nu serieus mainstream te worden. Je kan gewoon spijkermatten en spijkerkussens kopen :shock:
Oké, geen stalen spijkers maar kunststof doppen welke vergelijkbaar zijn met de bekende kroonkurken.

Op deze pagina staat de nodige info met plaatjes en wat het mag kosten.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door Ravelijne »

Toffe dingen, maar ik weet niet of het te maken heeft met BDSM-acceptatie. Ze zijn al heel lang verkrijgbaar als therapeutisch hulpmiddel voor rugpijn en allerlei aandoeningen. Ik heb er eentje, die ik inderdaad voor mijn voeten en rug gebruik omdat het de doorbloeding bevordert en dat vind ik heel fijn als ik lang stil heb gezeten. Ik heb er eentje van AliExpress waar ze nog een stukje goedkoper waren dan ik ze destijds in gezondheidswinkels kon vinden.

Grappig genoeg heb ik op BDSM gebied minder met zo'n mat, wat eigenlijk wel apart is, want het voelt redelijk als een cilice waar ik wel veel mee heb. Misschien omdat het een groter oppervlak is. Terwijl ik zo'n mat voor het gezondheidsaspect wel prettig vind voelen. Grappig toch hoe dat enorm kan verschillen.
Deleted User 2176

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door Deleted User 2176 »

Heb bij genoemde webshop een complete set besteld en dat pakket werd gisteren hier bezorgd.
Ook de handige draagtas had ik meebesteld.

Zittend op mijn burostoel of op de bank zette ik m'n voeten blootvoets op de voetenmat en dat voelde niet verkeerd. Toen ik erop ging staan werd het wel een heel ander verhaal, toch was dat wel min-of-meer het doel van de voetenmat.
De "spijkermat" had ik op bed gelegd, incl. het bijbehorende kussen. Maar dat was bepaald geen succes :cry:
Kostte me nogal wat moeite om eea proberen goed te leggen, nadat ik in bed gekropen was. Lang verhaal kort: billen, rug en ellebogen waren opengekrast en het resultaat was allemaal bloedvlekken daardoor op beddegoed.
De vulling van het kussen heb ik deels in de vuilbak gedump omdat het kussen nogal hard, stroef en dik was. Het werd daarna nauwelijks soepeler en beter.

Aan de verwachtingen (wat beschreven werd op de site, incl de revieuws) werd niet voldaan en ik vind het best zonde van mijn geld.
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door leonietje »

Ik ben niet bekend met die matten maar misschien moet je het opbouwen. Als het zittend wel gaat voor x tijd dan doe je dat. En stop je als het niet fijn meer voelt. Toen ik ging sporten kon ik ook maar een fractie van wat ik nu kan. Een lijf moet altijd wennen aan nieuwe dingen en heeft oefening nodig. Geef het niet op na 1x maar bouw rustig op.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door tessie »

Volgens mij moet je er in de eerste instantie toch ook met kleren aan op gaan liggen? En idd niet te lang. En niet bewegen/verschuiven nadat je er op bent gaan liggen, want dan gaat het idd krassen.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door Mack »

De "fakir truuk" is om in één beweging op de mat te gaan liggen en je zo snel mogelijk volledig te ontspannen zonder verder te bewegen of "goed te gaan liggen". Zolang je stil ligt en je geen spieren aanspant verdeel je jouw gewicht over alle spijkers. Het beetje pijn en ongemak wat er overblijven is juist de essentie van de oefening.
Want origineel is het liggen op een spijkerbed (of gebroken glas) geen geen doel an sich maar een middel om je te onthechten van de "aardse" ongemakken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door Crownless »

Ja, ik hem m ook. En inderdaad, als je gaat schuiven en dergelijke wordt het niks.

Ik leg m op mijn bed, want dan veert ie nog mee met de matras. En ik ga op mijn zij ernaast liggen, rug naar de mat toe, en dan rol ik op de mat. En na een paar minuten is het pas lekker.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Deleted User 2176

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door Deleted User 2176 »

@Crownless: Dat vraagt zo te lezen de nodige geoefendheid om het succesvol te laten zijn.
Ik ervaarde het probleem dat de mat niet op de juiste plek lag, meer onder mijn billen dan onder mijn rug. En het 'naar boven schuiven' ging verdomde moeilijk, ook al vanwege het nekkussen waarmee ik veel moeite had om die ook op de juiste plek te krijgen.
Het resultaat was dan ook hetgeen ik schreef in mijn vorige posting en met dat resultaat was ik bepaald niet blij mee.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door Crownless »

Je kunt als de mat niet op de goede plek ligt, beter er weer af rollen en dan naar boven/beneden verschuiven, en dan pas weer gaan liggen. Dat werkt echt stukken beter.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Deleted User 2176

Re: spijkermat "Pijn is fijn"

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik denk dat het niks voor mij is..
Gewoon stil blijven liggen is er bij mij niet bij en zo'n mat maakt daarin geen verschil. Het spul ligt nu in de kast, in die handige draagtas welke ik meebesteld had.
Plaats reactie