Onbeschoft reageren op een vraag.

Blauwtje gelopen in de chatbox? Overvallen door een priveespringert? Zet het neer en er wordt ingegrepen...
meiss

Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door meiss »

Gister mijn eerste ervaring met de chat gemaakt, en ik was ook zo weer weg.
Het viel mij op dat er niet echt gebruik werd gemaakt van hoofdletters bij een Dom, of kleine letters bij een sub.

Ik stelde dus de vraag wat hier op de chat eigenlijk de regels waren wat hoofdletters betreft,
maar echt een normale reactie kon ik niet verwachten.

Er werd enorm kinderachtig gereageerd, en ik verbaasde mij dat ik hier dus gewoon met een volwassen persoon te maken had.
Om er een schepje bovenop te doen, begon ze enkel nog de eerste letter van een naam op te noemen, en expres de hoofdletters om te draaien.
De rest joelde met: "Fight! Fight! Fight!" "gaat er even goed voor zitten" "even popcorn halen" en joelen....

Je kunt nagaan dat ik mij op dat moment niet echt "welkom" voelde,
en ik besloot dan ook weer te gaan.

Toen andere leden dat lazen, kwamen ze prive:
Ik moest mij niet zo aantrekken van die persoon, ze verziekte altijd de chat, en als ze weg was, dan was het er altijd wel heel gezellig.
Niet 1, niet 2 maar 3 personen kwamen ieder apart met dat verhaal, en dan vraag ik mij af: wat doet zo iemand op en chat, als diegene het voor zoveel mensen ongezellig maakt.... ?

Zelfs na een half uur prive zitten met andere leden moest ze het in de scroll nog steeds over mij hebben.
Ik heb toen maar "mijn spulletjes" gepakt.....
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door kitten »

:shock: :shock: :shock:

wordt de chat eigenlijk gemodereerd? :icon_confused:
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Frodo »

Yupz - alleen is er niet continu een politieagent moderator in de box.

Meestal lossen de aanwezigen het ook wel onder elkaar op.

Voor sommige mensen moet je gewoon iets meer de tijd nemen om ze te leren kennen - of ze gewoon straal negeren, ook een optie. En dat graag zonder die stupide Ignore-knop te gebruiken.


Enneh... als ik in dit geval de betrokken persoon weggemodderd had, had ik het gansche forum over me heen gekregen geloof ik :)


F.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door JJV »

als ik't me goed herinner heb ik meiss die tip "joh, da's tink eigen.. gewoon niet te veel aandacht aan besteden, houdt ze vanzelf op".. ook gedaan...

blijkbaar paste dat niet in'r overtuiging

ik heb wel ruigere avonden op de ws-chat meegemaakt .. maar inderdaad ook wel meer gezelliger
hoop dat meiss gewoon de wijste is en't nog een paar keer probeert
~\v/~
phedre

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door phedre »

ik was er ook bij, heb ook niets gemerkt van fight fight of joelen.

Zelf heb ik aangegeven dat ik het prettig vind als men ze gebruikt bij inloggen,waardoor duidelijk is of men Dom of sub is, maar dat ik ze niet gebruik bij het chatten, omdat ik daar iedereen hetzelfde respect toon, en ze allemaal uit pure luiheid met een kleine letter aan spreek.

Als voorbeeld hiervoor gaf ik toen:
ja Mijnheer Guru Dominant,is goed meneer Guru-Dominant, ik zal mijn best doen meneer Guru Dominant ....
tegenover:
ja guru.. ben het met je eens, zal het beter proberen te doen voortaan...

met als vraag welke van bovenstaande dus meer respect aan zou geven. Voor mij klinkt de tweede optie veel echter, gemeender en dus respectvoller en klinkt er uit de eerste een enorme dosis sarcasme (maar dat kan uiteraard ook zijn omdat ik de intentie weet waarmee ik het typte)

Nu las ik daarnet pas in het voorsteltopic dat guru haar dominant is, dat wist ik op dat moment nog niet, dus het was puur toeval dat ik zijn naam daarvoor gebruikte. Overigens heb ik guru er zelf nog nooit een probleem van zien maken dat ik hem niet met een hoofdletter aanspreek.

Dat dit voor meiss niet oplevert wat ze wil horen/zien, kan ik even niets aan doen, maar om dit soort reacties meteen maar te zien als joelen en juichen.. overige reacties waren niet heftiger of anders van toon nl.. vind ik ietwat overdreven.

Je had ook het onderwerp dus kunnen laten rusten daarrna, antwoorden op volwassen manier accepteren en gewoon verder gaan chatten, dan had er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest.

Accepteer dat mensen soms anders denken/voelen/reageren als jij, dat we allemaal wel eens een slechte dag hebben, of dat een opmerking verkeerd valt of dat we allemaal ook wel eens dingen anders interpreteren als dat ze bedoeld zijn, de ene keer positiever, de andere keer negatiever.
silence

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door silence »

Ik ken meiss van een andere chat en zij staat daar bekend als een hele leuke meid met gezonde humor.
Op deze chat gebruik ik geen hoofdletters, (mijn keuze en ook herkenning omdat je daar je nick niet kunt vastzetten) en ik heb haar daar nooit over gehoord, dus weet ik haast zeker dat haar vraag gewoon een spontane vraag was, en niet te maken had met respect.

Ik ben laast weer eens op de chat geweest en jeetje wat een rotsfeer.
Ik kwam binnen en moest mezelf voorstellen van een aantal nicks die daar inwonen.
Ik zei dat ik daar geen behoefte aan had iedere keer een heel verhaal op te hangen wie en wat ik ben en dat ik op het forum een voorsteltopic heb wat iedereen kan lezen als ze daar behoefte aan hebben.
Na een zeer negatief rondje over het forum bleven deze nick's erop aandringen dat ik mezelf voor zou stellen en ik moest mijn profiel volledig invullen.
Nou, erg gezellig vond ik het dus niet, zo zie ik een ontspannende chat toch echt niet voor me.

Negeren hielp, maar de toon was al wel gezet.
Guilty

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Guilty »

Frodo schreef:Enneh... als ik in dit geval de betrokken persoon weggemodderd had, had ik het gansche forum over me heen gekregen geloof ik :)
En sinds wanneer trek jij je daar wat van aan? :clown:
meiss

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door meiss »

Frodo schreef:Yupz - alleen is er niet continu een politieagent moderator in de box.

Meestal lossen de aanwezigen het ook wel onder elkaar op.

Voor sommige mensen moet je gewoon iets meer de tijd nemen om ze te leren kennen - of ze gewoon straal negeren, ook een optie. En dat graag zonder die stupide Ignore-knop te gebruiken.


Enneh... als ik in dit geval de betrokken persoon weggemodderd had, had ik het gansche forum over me heen gekregen geloof ik :)


F.
Je hoeft mijn "tip" niet op te vatten...
maar als er meteen al 3 naar mij toestormen, dan weet ik zeker dat je het forum niet over je heen krijgt...
en als jij objectief iemand verwijderd... en het hele forum krijg je over je heen... dan weet je toch ook wel hoe de vork in de steel zit?

overigens was het expres niet mijn bedoeling om namen te noemen, nu word er al niet meer objectief gekeken....

@JJV, er zijn er nog wel een paar meer die wel normaal deden... daar klaag ik dan verder ook niet over.
Ik ben alleen wel een type: zat chats... dan zie je mij hier niet terug. En gezien de chat daar erg vaak nog rustig is, lijkt het mij dat je er niet ook nog eens personen moet hebben zitten, die de rest ook nog eens "weg jaagt"
meiss

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door meiss »

phedre schreef:ik was er ook bij, heb ook niets gemerkt van fight fight of joelen.

Zelf heb ik aangegeven dat ik het prettig vind als men ze gebruikt bij inloggen,waardoor duidelijk is of men Dom of sub is, maar dat ik ze niet gebruik bij het chatten, omdat ik daar iedereen hetzelfde respect toon, en ze allemaal uit pure luiheid met een kleine letter aan spreek.

Als voorbeeld hiervoor gaf ik toen:
ja Mijnheer Guru Dominant,is goed meneer Guru-Dominant, ik zal mijn best doen meneer Guru Dominant ....
tegenover:
ja guru.. ben het met je eens, zal het beter proberen te doen voortaan...

met als vraag welke van bovenstaande dus meer respect aan zou geven. Voor mij klinkt de tweede optie veel echter, gemeender en dus respectvoller en klinkt er uit de eerste een enorme dosis sarcasme (maar dat kan uiteraard ook zijn omdat ik de intentie weet waarmee ik het typte)

Nu las ik daarnet pas in het voorsteltopic dat guru haar dominant is, dat wist ik op dat moment nog niet, dus het was puur toeval dat ik zijn naam daarvoor gebruikte. Overigens heb ik guru er zelf nog nooit een probleem van zien maken dat ik hem niet met een hoofdletter aanspreek.

Dat dit voor meiss niet oplevert wat ze wil horen/zien, kan ik even niets aan doen, maar om dit soort reacties meteen maar te zien als joelen en juichen.. overige reacties waren niet heftiger of anders van toon nl.. vind ik ietwat overdreven.

Je had ook het onderwerp dus kunnen laten rusten daarrna, antwoorden op volwassen manier accepteren en gewoon verder gaan chatten, dan had er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand geweest.

Accepteer dat mensen soms anders denken/voelen/reageren als jij, dat we allemaal wel eens een slechte dag hebben, of dat een opmerking verkeerd valt of dat we allemaal ook wel eens dingen anders interpreteren als dat ze bedoeld zijn, de ene keer positiever, de andere keer negatiever.
)
ben halverwege maar afgehaakt, want blijkbaar kan jij geen waar beeld geven...
dat bevestig je ook wel al als je het hebt over dat je niet wist dat Guru mijn Dom is, want daar heeft het uitgebreid over gegaan
zelfde als dat Guru ook aangegeven heeft dat hij het niet leuk vond..... en ook dat je het joelen niet mee kreeg....

Maar het is wel duidelijk dat jij één van de mensen zult zijn, die ik als aanhang kan beschouwen, en dus over de admin heen zou gaan ja ;)
oeps2

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door oeps2 »

godzijdank is er geen echte mod daar op de chat zeg
pfff moest dr nog es bijkomen
tis heel goed dat mensen in hun eigen ding hun eigen uitwegen zoeken
en ik lekker mn gang kan gaan daar :clown: :clown:

enne ik kwam geloof k ook daar nog binnen
en heb nog gezegd dat ze zich niet moest laten wegjagen

oepzzzz :clown:
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Frodo »

Zoals ik in mijn eerste antwoord al zei (over de tijd ervoor nemen om mensen te leren kennen) moet je dat ook met ‘n chat doen denk ik. Ik denk niet dat je ‘n echt objectief oordeel over een box kunt vellen als je er maar tien minuten rondgehangen hebt. Als je op ‘n verkeerd moment binnenkomt of de verkeerde(n) treft en daarom meteen afhaakt zou het wel eens heel goed kunnen dat je daardoor juist de gezellige avonden (want die hebben we daar ook) mis zou lopen.

Dat “verplichte voorstellen” is iets wat door een paar vaste chatters in het leven geroepen is en géén onderdeel van de chatregels (die ongeveer hetzelfde zijn als de regels op dit forum). Er hangen dan ook genoeg mensen rond die dat nooit gedaan hebben en/of hun profiel niet of nauwelijks ingevuld hebben. Als iemand anoniem wenst te blijven moet dat kunnen vind ik. Ergo: Trek je daar nix van aan of trek even aan de bel bij Het Gezag.

Tenslotte: Ik moet (vind ik persoonlijk) wel ‘n verdraaid goede reden hebben om iemand de tent uit te gooien. ‘t Is ‘n beetje idioot om iemand te verwijderen omdat ze ‘n beetje erg nieuwsgierig is bijvoorbeeld. Of onverdraagzaam. Of ongeduldig. Of weinig respect vertoont. Of snauwerig is.

Maar als iemand dat allemaal tegelijk is zou ik het wel in overweging nemen...


F.
meiss

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door meiss »

prima is het duidelijk, dan zie je mij daar dus niet...
jammer dat de groeps-vorming hier zo sterk merkbaar is...
Gebruikersavatar
Frodo
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2009, 07:40
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Frodo »

meiss schreef:jammer dat de groeps-vorming hier zo sterk merkbaar is...
Valt wel mee hoor. De "groep" waar jij mot mee had bestaat maar uit drie of vier man - en er zijn momenteel 157 geregistreerde chatters (laatste telling)


F.
scorpi

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door scorpi »

ik heb hier ook wel paar keer gechat..
maar voorstellen? nee niet gemerkt?
kan natuurlijk aan liggen dat jjv me meesleepte de 1e keer

wat ik ook eng vond hoor..
en ik heb ook wel eens een mindere avond meegemaakt..maar zoals Fro al zegt..er zijn ook de leuke avonden

liefs en ik zou zeggen..
geef het nog een kansje?
niks verloren aan toch?

lotus{H}
Innercircle

Re: Onbeschoft reageren op een vraag.

Bericht door Innercircle »

Frodo schreef:Of onverdraagzaam. Of ongeduldig. Of weinig respect vertoont. Of snauwerig is.

Maar als iemand dat allemaal tegelijk is zou ik het wel in overweging nemen...


F.


Ik heb ook dezelfde ervaring in de chatbox als meiss,
en ook last van dezelfde persoon, wanneer ik diegene daar tegen het lijf loop.
Ik heb stomtoevallig al die eigenschappen in diezelfde persoon verenigd gezien.
Het gekke is dat diegene eigenlijk iedere keer als ik daar ben hetzelfde gedrag vertoont.
Plaats reactie