Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door kitten »

Ooooohhhh ik erger me groen en geel aan die nieuwe Marie Kondo hype... Ze zegt toch niks nieuws, of ligt dat nou aan mij?? Voor wie het gemist heeft: ze is een opruimgoeroe en de nieuwste hit op Netflix. Ik heb de eerste aflevering bekeken en ik vind het he-le-maal niks. Of in ieder geval, ik hoor niks wat nou echt mijn leven compleet verandert. In de aflevering: een stel weet hun huis op te ruimen. Ja. Met zijn tweeën met TIEN UUR PER WEEK!! Zo lukt het mij ook inderdaad! En de echt lastige dingen benoemt ze niet. Eén van haar regels is dat je spullen van een ander moet respecteren en niet op mag ruimen. Nou, dan wordt een huis met 7,5 bewoners dus nooit opgeruimd he? Volgens mij zijn hier zelfs wel zaken, waarvan alle 7,5 bewoners denken dat het van iemand anders is. Uiteindelijk is haar wonderlijke methode hetzelfde als AAALLLLE andere: een kwestie van discipline. Een paar weken hou je het wel vol. Misschien een paar maanden zelfs. Maar life changing? Bitch, please!

En het mens zelf... *ril* Ze is gewoon typisch Japans. Heel afstandelijk, veel glimlachen, uitermate beleefd, maar nooit oprecht. Eén keer betrapte ik haar erop dat ze zich nu toch echt wel te ongemakkelijk voelde, toen de Amerikaanse vrouw van het stel (die sowieso op zijn Amerikaans álles fantástic en amazing vond) haar vertelde dat ze zelfs meer intiem was met haar man nu het huis netjes was. Toen werd de Japans getrainde glimlach toch wel heel star, met net iets te grote ogen erbij. Dat was iets teveel voor de timide, beheerste Marie.

Het is gewoon één grote marketing uiting. Kritische vragen worden niet gesteld. Weerwoord is er niet. Nope, niks voor mij. :nooo:

Oh, ik zat me óók groen en geel te ergeren aan de echtgenoot die daadwerkelijk boos was op zijn vrouw, omdat ze niet braaf de strijk deed, maar dat uitbesteedde. Hallo, mankeer jij iets aan je handen?? Hij nam het haar echt kwalijk dat het huis niet netjes was, met een 2- en een 4-jarige! :roll: Eikel.

Dus.

/rant
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Pien »

Ah dank je hiervoor. Ik was al niet van plan te kijken. Nu zeker niet.
(Kijkt woonkamer rond... mijn wederhelft zou wel heel blij worden van Marie Kondo gok ik... Maar ja. Die 2 en 4 jarige kinderen hier hebben het echt overgenomen. Mijn koffiekopje past op tafel :mrgreen: )

Ik vind opgeruimd fijn. Maar warme koffie ook.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Mack »

Ruimte op tafel voor een koffiekopje (of 3) ...

What a novel idea! :hypocrite:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Daantje »

Ik hoorde ergens dat je maar 30 boeken mag hebben. Ik neem aan dat ze 'op je nachtkastje' bedoelde.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Oh ik vind het wel een leuke methode eigenlijk. Het maakt voor mij echt wel een verschil als ik dingen opsla op een manier dat ik in een oogopslag zie hoeveel ik heb, want anders koop ik dus teveel :P. Het tv-programma is wel pure amerikaanse trash natuurlijk, maar ik vind het niet alleen onzin.

Maar dat van die man had ik ook ja. In een latere aflevering zit ook een man die echt... de hele tijd van die grapjes zit te maken. Zo van "haha vrouwen kunnen nergens afstand van nemen amirite". Hem wou ik echt wel een mep in zijn gezicht verkopen want hij zat alleen maar z'n vrouw te bekritiseren terwijl HET IS OOK JOUW HUIS.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Ravelijne »

Oh, die man inderdaad!!! Ergens snap ik het denk ik wel, ik ken ook veel mensen die een drempel hadden om iemand anders te laten schoonmaken, omdat dat gewoon iets is wat je zelf hoort te doen. Maar toen bleek geloof ik ook nog dat zijn vrouw ook nog part time werkte, en toen vond ik het wel heel stom dat hij zijn eigen neurotische ongemak daarover op haar projecteerde. Als net dat klusje teveel is, is het toch super als je een vouw- & strijkservice in de hand kan nemen, als je het geld er voor kunt missen?

Toevallig heb ik sinds een paar maanden mijn kledingkast helemaal op de Konmari manier gedaan. Er was een challenge op Facebook van een Nederlandse Konmari consulent en die was wel leuk. Ik ervaar exact wat Voleuse ook zegt: ik kan precies zien wat ik heb, dus ik heb veel meer het gevoel dat ik genoeg van alles heb (tenzij dat ook echt niet zo is). Vouwen was altijd het klusje wat ik het liefst uitbesteedde of niet deed, dus ik dacht ook eigenlijk niet dat ik het vol ging houden, maar ik doe het nu met plezier. Het blijkt het ook echt waard te zijn, omdat ik in één oogopslag kan zien wat ik nog heb en wat bij elkaar past en je gooit nooit meer een stapel om: ik pak dingen nu uit de kast (of zet ze terug) als boeken op een plank. Ik denk dat het me netto tijd bespaart om het op deze manier in de kast te leggen.

Die serie op Netflix vond ik wel zwak, volgens mij krijg je daar de essentie niet echt mee. Ik had de serie als 'brain candy' op staan bij het koken en zo, dus ik heb hem wel uitgekeken. Er zat één mooi moment in, vond ik, met die man die niks weg kan doen omdat zijn ouders vroeger niks hadden toen ze net naar de VS geëmigreerd waren en hij nu hun dromen waarmaakt. Hij kon echt nog steeds niks weggooien en toen was ze gaan zitten met hem met de oude brievenbus die op het huis zat toen ze er kwamen wonen en dat betekende nog steeds veel voor hem (want eigen huis kunnen kopen!) en hoe ze hem er toen bij begeleidde om echt te voelen of die brievenbus hem nog een goed gevoel gaf en mee moest zijn toekomst in, daar zag ik echt een stukje van wat haar dan misschien bijzonder maakt. Maar verder denk ik dat de serie niet echt een DIY handleiding is, helaas. Als ik die Facebook challenge niet had gedaan, had ik die serie niet uitgekeken denk ik, want dan had ik er helemaal niets interessants in gezien.

Ik denk dat ik het boek nog wel eens ga kopen (of misschien geeft iemand het nog eens weg in mijn omgeving). Zowel hoe je kunt kiezen welke spullen je wel/niet houdt, als hoe je je spullen opbergt en goed overzicht houdt en een fijne ruimte creëert. Vooral dat eerste ook. Ik heb mijn klerenkast nog niet eens rigoureus uitgemest, een heleboel misschien en weet-niet heb ik gewoon laten staan, voor nu. Maar ik merk wel dat het een stuk opgeruimder voelt op de plekken waar alles wat er nog ligt een 'yes' is die ik ook werkelijk draag of heel fijn vind voor zeldzamere gelegenheden. Kennelijk creëren dingen die eigenlijk niet meer bij je leven nu passen toch een soort psychische of mentale ruis op de lijn.

Maar ook als er in dat boek verder niks nuttigs staat, alleen al voor het verticaal vouwen is het het voor mij waard. :) Ook super als je een koffer moet inpakken, echt zoveel sneller. :D

Ik bedenk me trouwens dat dit het rant topic is, dus misschien waren het allemaal retorische vragen. Nou ja, ik heb het nu al uitgetypt, dus ik laat het maar staan. Maar die serie is inderdaad vrij waardeloos als beginner's guide.
Gebruikersavatar
tijgie{K}
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2009, 15:17
Locatie: Ergens onder de zon

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door tijgie{K} »

Verticaal vouwen?
All people smile in the same language.

We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other

Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".

Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Ravelijne »

Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door kitten »

Een collega van Heerscher verzuchtte dat hij naar de Ikea moest, want zijn vriendin had deze methode ontdekt, dus nu moest ze ladekasten hebben.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Crownless »

Ik wil nu eigenlijk iemands speeltjesvoorraad op die manier zien

Inclusief gevouwen tepelklemmen
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Ravelijne »

OMG dat wil ik voor mezelf!!! Alleen de dingen waar je echt blij van word en dan elk dingetje helemaal zijn eigen plekje en dat je alles in één oogopslag kunt zien en op kleur en/of maat gesorteerd en alles erop en eraan! :oops: :lol: Dat van donker naar licht sorteren in de kast vind ik trouwens ook geweldig. Het lijkt zoiets stoms en een beetje flauw, maar ik blijk toch blij te worden van de mini-zonsopgang-in-beperkt-en-verkeerd-kleurenpallet in mijn kast. :D

Ik weet welk project er nog op mijn lijst voor 2019 gaat. We zullen zien of het ook daadwerkelijk voor 2020 gebeurd, dat durf ik niet te garanderen. Maar ooit, ooit wil ik mijn speelspullen echt op een fijne manier opgeborgen hebben...
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door tessie »

Crownless schreef:Ik wil nu eigenlijk iemands speeltjesvoorraad op die manier zien

Inclusief gevouwen tepelklemmen
Oh serieus, als Marie dat kan regelen, dan moet ze echt naar mijn huis komen, want ik heb echt orde in mijn speeltjesvoorraad nodig!!!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Ravelijne »

Haha, jij zult idd wel heel veel hebben, nu. :) Kinky Konmari Consulente, ik zie een gat in de markt. ;)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door tessie »

Nou, toevallig sprak ik op een feestje laatst een kinkster die net haar eigen bedrijf aan het beginnen was als opruim coach! Ik zei al dat ze op FL reclame moest maken voor mensen die hun speelspullen netjes opgeruimd willen hebben :D
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Ravelijne »

Denk dat er best mensen zijn die superblij zouden zijn met een kinkvriendelijke opruimcoach!
Plaats reactie