Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door tessie »

Mijn tweede account was geshadowbanned, en dat was nu ineens opgeheven. Ik had het als probleem gerapporteerd en de volgende dag was het weg en had ik m'n oude account weer terug.... Geen idee hoe het allemaal werkt dus!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Ravelijne »

Yay! Ik had het ook nog willen rapporteren, maar was er nog niet aan toegekomen (ik log bijna nooit in op Insta), maar yay dat het al weer goedgekomen is!
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Heidi »

Pfew, hopelijk blijft het nu goed gaan!!
Do more of what makes you happy
Deleted User 1996

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Deleted User 1996 »

Leuk hoor dat je dankzij het gemeentelijk minimabeleid een zorgverzekering krijgt aangeboden met een beetje korting.
Kom ik er bij toeval achter dat het verplicht eigen risico amper is aangesproken door mij. Dus wil ik dat terug krijgen, want ik betaal dat eigen risico feitelijk nog steeds zelf middels die polis, in 12 maandelijkse termijnen.
Goed, ik eerst naar de zorgverzekeraar hierover en die verwijst naar de gemeente omdat die deze polis hebben aangeboden.
Dus ik naar de gemeente hierover en die zeggen doodleuk dat ik geen recht heb op teruggave, want het is onderdeel van de polis en de gemeente geeft bovendien een beetje korting.
Met andere woorden: ze hebben gewoon mijn geld (waar ik volgens mij recht op heb) in eigen zak gestoken!
Het gaat niet om een luttel bedrag, maar om een serieus bedrag van bijna 600 euro ongebruikt eigen risico over de voorbije twee jaar.
En dan nog het lef hebben om te zeggen dat ik geen recht heb op teruggave, maar wel beweren dat die polis er speciaal samengesteld is voor de laagste inkomensgroepen. Maar je wordt gewoon bestolen!! Je hebt er dus alleen voordeel van wanneer je heel veel zorgkosten maakt.
Dááááág 600 euries....
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door cinderella »

Ik begrijp je geloof ik niet. Iedereen heeft een eigen risico. Dat betaal ik voor mijn verzekering uit gaat betalen. Dus ik betaal premie, en daarnaast eigen risico voor mijn verzekering gaat betalen. Betaal jij soms elke maand 50 euro extra dat in een potje gaat en waar de gemeente je eigen risico uit betaalt? Dan had je dat in je polisvoorwaarden kunnen lezen, en je kunnen afvragen of je niet de discipline hebt om zelf zo'n potje te maken.
Volgens mij zijn die verzekeringen die via de gemeente lopen nooit de goedkoopste: er zitten vaak wat extraatjes ingebouwd waar de doelgroep wel wat aan heeft. Maak je geen ziektekosten, dan is de goedkoopste altijd het beste. Maar dan neem je ook de gok dat je uiteindelijk wel duurder uit bent als er wél wat gebeurt.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door phedre »

Ik heb ook t gemeentepakket omdat ik wist dat ik veel zorgkosten zou maken. Zodra ik met enige zekerheid weet dat die er niet zijn, ga ik echt weer voor n gewone basisverzekering omdat die veel goedkoper is. Gemeentepakket is meestal t hoogste pakket van n verzekeraar waar gemeente een contract mee heeft en dus ook t duurste pakket, waar de gemeente een deel van bijdraagt. Vaak geven ze een tandartsdekking tot bepaald bedrag er gratis bij.Bij ons kan ik kiezen of ik eigen risico meeverzeker of niet, ik heb dat wel gedaan in de wetenschap dat t toch wel opgebruikt gaat worden.

Charles, als jij niet of nauwelijks zorgkosten maakt, kan je veel beter dus ergens n basisverZekering afsluiten en vooral niet je eigen risico meeverzekeren. Kwestie van vergelijken. Echt, t is gewoon Nederlands wat er in de voorwaarden staat, die snap jij ook.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Deleted User 1996

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Deleted User 1996 »

phedre, had je dat niet eerder aan mij kunnen vertellen?
Wat jij schrijft is dus precies hetgeen waarmee ik nu pas geconfronteerd wordt.

Ik kan op de site van mijn zorgverzekeraar inloggen en mijn gegevens inzien. En zodoende kwam ik op een pagina terecht waarop duidelijk te zien is hoeveel eigen risico is verbruikt. Hey, ik heb maar een paar tientjes verbruikt van mijn eigen risico van 385.
Dus gelijk kontakt opgenomen met zorgverzekeraar en dat gaat tegenwoordig middels een on-line chat. Op zich verliep dat prettig en goed en na raadplegen van mijn dossier bleek de zorgverzekeraar niets voor mij te kunnen doen. Tot december 2019, dan is overstappen mogelijk indien ik dat wens.
Polis is een collectiviteit welke door de gemeente is aangeboden. Maar ik betaal wel zelf mijn maandelijkse premie aan de zorgverzekeraar.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door thaliya »

Ik heb dit jaar een goede verzekering met aanvullend pakket ivm zwangerschap, maar jaar hiervoor had ik mijn eigen risico op het allerhoogst staan en dat scheelde aanzienlijk in de premie. Ook dit jaar zijn alle eigen risico kosten zwangerschap gerelateerd dus ik ga volgend jaar ook weer terug naar een goedkope premie.
Je betaalt dan minder per maand, maar daar staat tegenover dat je wel moet zorgen dat als het nodig is, je je eigen risico zelf kunt betalen. En nee, ook dan krijg je je eigen risico niet terug aan het einde van het jaar, dat ben je altijd kwijt.

Edit: je kan er bij sommige verzekeringen wel voor kiezen om je eigen risico gespreid te betalen, 10 maanden van 38,50. Dit is dan bovenop je premie. Als je dan je eigen risico niet hebt gebruikt krijg je dat weer terug. Misschien ben je daarmee in de war?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door kitten »

Het was wel netjes geweest wanneer de gemeente dat ook had gedaan...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door eireann »

Ja vind ik ook kitten, het staat wel in de voorwaarden gok ik maar het is een product voor een doelgroep die daar niet altijd mee uit de voeten kan (qua inhoud of besef dat ze dat moeten uitpluizen) dus dat had de gemeente gesierd als ze het duidelijk hadden gemeld
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 1996

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Deleted User 1996 »

Dát dus, wat kitten en eireann zeggen.
Je kan redelijkerwijs niet verwachten van mensen die in de laagste inkomensgroepen zitten, dat ze in staat zijn om dit soort zaken helemaal uit te zoeken. Weliswaar hoor ik ook bij die groep, maar ik heb er minder moeite mee om zaken te bevatten.

Het is natuurlijk wel waar dat ik uit gemakszucht heb gekozen voor de zorgpolis die door de gemeente wordt aangeboden. Dan heb ik er ook geen omkijken naar. Het is dat ik eens ging inloggen op de site van de zorgverzekeraar om mijn gegevens in te zien. En dat was nog enkel om te zien of het mogelijk was. Ja, toen ontdekte ik pas hoeveel van het eigen risico ongebruikt bleek te zijn.
Blijft wel staan de opmekingen van kitten en eireann over dit onderwerp.

Nu ff wat cijfertjes op een rij, maandpremie is op hele euro's afgerond:
basisverzekering: 122
aanvullende verzekering: 36
eigen risico: 32

Totaal dus 190 p/m Daarover wordt collectiviteitskorting gegeven van 33 p/m Dan is het netto bedrag: 157 Ik vind dat best een hoog bedrag.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Ravelijne »

Dat is een paar tientjes lager dan wat ik voor die basis plus aanvullende betaalde, en dan moest ik eigen risico los nog betalen. Als je de aanvullende nodig hebt en gerede kans dat je je eigen risico moet aanspreken, is het een ENORM goeie deal.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Daantje »

Dat is een collectiviteitskorting van van 27%, ik zou het ervoor doen. Normale collectiviteitskortingen houden op ergens rond de 10%. € 157 per maand inclusief eigen risico is een koopje. Ga er maar vanuit dat je elders evenveel betaald, maar dat je eigen risico er nog bovenop komt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door phedre »

idd Ravelijne, als je hoge zorgkosten hebt, is het een heel goede deal, daarom heb ik m ook :)

wel of niet terugkrijgen 'vooruit betaalde eigen risico':

dat is het verschil tussen je eigen risico 'meeverzekeren' en het eigen risico gespreid betalen. Verzekeren is premie betalen in de hoop dat je het niet nodig hebt, maar geeft geen recht op teruggave premie. Gespreid betalen is iets betalen waarvan je niet zeker weet of het nodig is, maar alvast vooruit betaalt, en dat geeft wel recht op teruggave.j En ja.. dat is best een heel link onderscheid wat niet iedereen ziet. Daarnaast zijn er verzekeraars die wél terugbetalen, ook als ze het meeverzekeren noemen. Dus goed de voorwaarden lezen van dat 'extra meeverzekeren' .
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door thaliya »

Maar waarom zou je je eigen risico meeverzekeren? Dat geld kun je toch veel beter zelf elke maand opzij zetten, toch? Als het echt 32 euro per maand is (zoals in het voorbeeld van Charles), dan betaal je dus net zoveel premie als dat het eigen risico is én je bent het gegarandeerd kwijt.

Vorig jaar betaalde ik 78 voor mijn zorgverzekering (geen aanvullende, hoogste eigen risico), Dit jaar 115 voor basis en 20 voor aanvullend dus 135 per maand.

Ik vind een netto bedrag van 157 als je nooit zorg gebruikt helemaal niet heel netjes eigenlijk, of zie ik iets over het hoofd?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Plaats reactie