Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Zarath staat lamskoteletjes te maken in de keuken. Lagen al meer dan een jaar (misschien twee) in de vriezer. Happy doodnormale maandag! :)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door tessie »

Blijft dat echt zo lang goed in de vriezer??
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Mack »

Als je vlees meteen na de slacht invriest, ja hoor.
Het grootste probleem is als vlees (en helemaal vis) na de slacht wordt ingevroren, ontdooit en verwerkt, weer ingevroren, naar de winkel getransporteerd, en na weer ontdooit zijn in het koelvak ligt.
Dat is een van de redenen waarom wij vaak vlees groot inkopen. Een kortere keten betekend ook een leukere prijs voor dezelfde kwaliteit.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Hangt ook van je vriezer af. Hier staat een flinke grote, die lager dan -20 gaat. De richtlijn voor vlees in de vriezer bewaren is nog steeds 6 maanden, geloof ik, maar het was nog prima en je kon aan niets merken dat het er al zo lang lag. :) Het was ook inderdaad zoals Mack zegt vlees wat zo bij de boer vandaan verpakt werd en meteen ingevroren. Daarom is die grotere vriezer er ooit gekomen. :)
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Mack »

Beestje maakt voor mijn verjaardag :food: Tom Ka Kai. :food:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Omnom!
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

Ik zit in een Koreaanse fase. Dus eten we vanavond Koreaans stoofvlees uit de Instant Pot. Met rijst, kimchi, Koreaanse komkommer, edamame en bosuitjes.

Benieuwd of het lekker wordt!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door kitten »

Wij eten vanavond BÅ“uf Bourguignon. De papa van Logeetje gaat koken. :inluv:
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Pien »

Oeh lekker.
Ik denk dat ik zo snel wat voor mezelf kook. Want het eten op mijn werk is niet te doen
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door chell »

Ik heb vandaag de slowcooker weer eens gepakt en 'fluffy saté' gemaakt (dat noemen we zo omdat er zoete aardappel in zit,die door het lange garen uit elkaar valt en zorgt voor een saus die heel fluffy aanvoelt)

Straks sajoer boontjes, zoetzure komkommer en rijst erbij. Njommmm! Zin in!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ravelijne »

Er staat weer volop zevenblad langs de slootkant. Vanavond zevenblad pasta dus. En een plant waarvan ik zou zweren dat het een bloemkool van vorig jaar was die ik niet weggehaald had, is allemaal broccoli-achtige scheuten aan het maken. Iets verzinnen met broccoli en pesto, dus. Misschien dat het gewoon zo simpel als broccoli met pesto gaat zijn. :)
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door pluis »

KVGtjes: gisteren voor de paasbrunch een bulgursalade gemaakt (met bosui, wortel, paprika, rozijntjes, appel en feta (en gember, kruidnagel en kaneel). Groot deel van de kliekjes achtergelaten, maar nog een portie mee naar huis genomen.

Misschien bak ik er een eitje bij.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Mack »

Het is zomerweer. Dus een grote salade vooraf en daarna een wat kleinere pasta met paddestoelen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Heidi »

Truffelrisotto met groene asperges, pulled porc (Ibericeo varken) en cherrytomaatjes
Lachebekkie smult heerlijk mee (al eet ze nog steeds enorm giga langzaam, maar wel heel veel en ze lust alles)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door phedre »

nu ben ik helemaal geen keukenprinces en als ik al kook zijn het vooral de gewone aardappelen, gebakken of gekookt, met de gewone hollandse groente en een stukkie vlees, af en toe eens iets als nasi of rijst of roerbak, maar verder allemaal vooral erg simpel, maar vandaag heb ik n ontdekking gedaan, die voor jullie waarschijnlijk heel gewoon is, maar toch... een flinke lepel pesto in de mayonase is wel heel erg lekker!!!!!!! (is voor de eerste keer dat ik pesto in huis heb!)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie