Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Kennelijk zouden allergische reacties wel snel moeten optreden en hij zit tevreden op schoot te snorren. Wil alleen aan die kant geen kopjes geven, dus kennelijk geen reden tot zorgen, zeggen de dierenartsen websites. Ik vroeg me vooral af of het dan ook plots over een half uur nog mis kan gaan. Ik hou ‘m nog even ik de gaten, maar maak me niet echt meer ongerust.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

zit ik net op mn gemak mn kleine aquarium te bekijken, die van 1 mtr, en zie ik opeens jonge socolofi's, een jonge sewellia en kleine garnaaltjes.
Socolofi's zijn malawi chiclides, blauwe en zijn muilbroeders. Moeder broed de jongen uit in hun bek en laat ze na ongeveer 3 weken los, waarna ze groot genoeg moeten zijn om zichzelf te kunnen redden. Ik zag er drie!. Sewellia's zijn algeneters en heb er nooit geen eieren of zo van gezien, dus ws ergens onder de rotsen uitgebroed en van de garnalen wist ik niet eens dat ze er nog in zaten. Dit maakt het aquariumleven zo leuk!! Hoe meer je kijkt, hoe meer je ziet :)

Bij de grote bak (2 mtr) staat onder het aquarium n grote glazen bak als biologisch filter en toen ik daar van de week in keek, zaten er drie grote vissen in!!! die waren via de overloop vanuit de grote bak door de slangen heen in het filter terecht gekomen. Een daarvan miste ik zeker al n maand of 4. Groot deel van het filter leeg moeten halen om deze drie eruit te kunnen krijgen, maar is toch weer gelukt.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Wat gaaf, zo’n biotoop met allemaal nieuws erin! Fijn dat de missende beestjes ook weer terecht zijn. Toch leuk als je ze weer terugvindt. :)
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Heidi »

Haha ik zie nu die scène voor me uit Finding Nemo, waarbij Nemo ontsnapt uit een aquarium ;)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

lol :) Ik had zelf nog nooit met muilbroeders van doen gehad, dus vind het wel gaaf dat er nu daadwerkelijk jongen van zijn :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Post hier over je dier!

Bericht door kitten »

Als er jongen komen, is dat een teken dat ze het goed hebben, toch? Doe je goed, dan! :)
grotemuil

Re: Post hier over je dier!

Bericht door grotemuil »

Mijn Kat Donder is een sadist. Ze krabt niet, ze slaat haar nagels gewoon door mijn huid heen. Tot bloedens toe
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Ik heb net mijn kat voor een gebitsreiniging weggebracht. Ze moet dus onder narcose en nu zit ik de hele dag te wachten op het telefoontje dat alles goed is gegaan, pffffff
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Post hier over je dier!

Bericht door eireann »

Spannend voleuse, meestal gaat het gewoon goed!
**Self Rescuing Princess**
grotemuil

Re: Post hier over je dier!

Bericht door grotemuil »

Voleuse, spannend maar maak je geen zorgen. Het komt wel goed. Dat weet ik zeker
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Ocherm. Is ook best een grote ingreep voor poezen.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Pien »

Hoe is het gegaan?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Voleuse »

Prima :). Beetje chagrijnige dame hier nu alleen, ze zit echt expres met haar rug naar me toe de hele tijd en ze praat niet tegen me (normaal kletst ze me de oren van het hoofd) :mrgreen:
Ohja en ik ben weer aardig wat geld armer ook haha
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
grotemuil

Re: Post hier over je dier!

Bericht door grotemuil »

Tsja. Dierenartsen kosten veel geld. Mijn vorige kat had last van blaasgruis en moest een penisamputatie ondergaan. Ik hield van Bonny dus ik zei doe maar tegen die arts. Dat liep niet goed af met Bonny en ik was 700 euro lichterr Ik bedoel maar
grotemuil

Re: Post hier over je dier!

Bericht door grotemuil »

Maar ben blij voor je
Plaats reactie