Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

leuke foto! Probeer eens zwart papier achter de bak te plakken, dan zal je zien dat je planten en vissen veel mooier uitkomen. Als je dat ook vindt, kan je altijd nog zien of je er een achterwand in doet :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door leonietje »

Ja i know maar ze hebben de hele achterwand vastgeplakt met kit. Dus dat laat ik voor nu nog maar ff zitten. Heb wel veel planten achterin gezet zodat je straks niet zoveel meer ziet van de achterplaat (en de kit)
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

@Frodo, hoe is t met jouw bak?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door leonietje »

Mn vissen zijn op 1 na allemaal in leven gebleven. De eerste een otocinclus (algeneter) was meteen op dag 1 al dood dus dat kwam echt door de verhuizing. Dus ik heb vandaag besloten om wat nieuwe vissen toe te voegen. Ik had gelezen dat de algeneters hele sociale vissen zijn dus ik heb er 5 bijgehaald. In totaal heb ik er nu 7 van. En ze zitten nu inderdaad de hele tijd bij elkaar in de buurt. Zo leuk om te zien. Ook heb ik gelezen dat je ze komkommer kan voeren dus dat ga ik binnenkort een keer uitproberen. Ook heb ik 5 koperzalmpjes gekocht. En die zwemmen heel leuk in een schooltje nu. Ik overweeg er nog meer van te kopen want 5 van deze soort is in mijn grote bak niet zo heel veel. Maar met 10 nieuwe vissen wil ik eerst ff checken of dit goed gaat met de andere vissen.

Ik heb 2 regenboogvissen in mijn bak zitten (die heb ik mee overgenomen) maar vooral het mannetje is echt heel dominant aanwezig in mijn bak. Ik weet ook nog niet zeker of ik die 2 wil houden. Ik vind ze op zich wel mooi maar ze jagen de boel ook best wel op en zijn echt heel brutaal. Ik overweeg ook guppen omdat ik die als kind al zo leuk vond. Ik twijfel alleen of die wel samengaan met guppen. Het kan er misschien ook juist wel voor zorgen dat de guppen straks niet overbevolkt gaan raken omdat die wel blijven doorfokken. Iemand tips?

Ik vind het wel nog steeds echt super leuk dat ik de bak heb overgenomen. Ik zit er elke dag wel een poos naar te kijken. :inluv:
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

qua waterwaardes enzo kunnen guppys en boesemanies wel samen, maar idd, ik vrees dat veel jonge guppen opgegeten gaan worden. Zorg voor voldoende beplanting, zodat de sterkste/slimste guppys schuilplaatsen vinden, dan hou je er af en toe wel een over. Zoveel meer wil je er ook niet overhouden, want je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. Fijn dat je otocinclussen het goed doen, zijn idd echte groepsdiertjes, die vaak onder elkaar op de ruit hangen. Komkommer, courgette (bevat meer voedingsstoffen dan komkommer) geblancheerde wortel, spruitjes,bloemkool, broccolie, spinazie, een blaadje sla, je kunt het allemaal geven aan je algeneters. Prik er wel even n gebaksvorkje of zo in, waardoor het op de bodem blijft liggen. Is ook een prima manier om overtollige slakken te vangen overigens, die gaan er snachts op zitten, zodat je s ochtens bij t licht worden, zo de groentje met slak en al op kunt pakken. Een stukje banaan schijnen ze ook nog al te kunnen waarderen. Laat de groentes er niet te lang in zitten, twaalf tot 24 uur maximaal, het gaat anders zorgen voor n slijmlaag in je water.

als je planten snoeit in je bak, kan je ook t groene afval blenderen en invriezen, heb je ook groenvoer voor je algeneters en/of garnalen. Lekker goedkoop :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door leonietje »

Zo dat was een snelle reactie. Ik wist niet dat je zoveel groentes kon geven. Ik ga het uitproberen! Owja en ik kocht ook nog een testsetje om zelf mn water te kunnen testen. Ik had een paar strips meegekregen bij de overname maar dat doosje was bijna leeg en ik vind zelf testen met druppeltjes veel leuker.

Hier nog een paar foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

Watertesten is wel n leuke bezigheid idd, je voelt je net zo'n laborant :) Ik test eigenlijk alleen als ik denk dat er iets mis is in de bak en vlak voor de huiskring, omdat ze daarbij om de waardes vragen
IMG_20200726_234138.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

huiskring moet zijn: Huiskeuring. Daarvoor kan je je via n aquariumvereniging inschrijven, dan komen bondskeurmeester je aquarium keuren, wordt die goed beoordeeld, mag je door naar de districtskeuring en eventueel landelijke keuring. Ik heb afgelopen jaar aan de huiskeuring meegedaan, maar vooral om te horen wat professionals vonden van mn bak, wat eventueel punten van verbetering waren, ik mocht wel door voor de districtskeuring, maar heb ik niet gedaan. Niet zo'n zin in wedstrijdelement wat daarbij bijhoort
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

voor de aquariumhouders onder ons: hou je temperatuur van je bak in de gaten. Koel je water niet door te wisselen met gewoon koud kraanwater, of er n fles bevroren water in de gooien, grote kans dat je vissen dat niet overleven. Grootste probleem is dat warm water minder zuurstof vast houdt, dus merk je dat je water echt warm wordt en je vissen bovenin gaan zwemmen, zet er een zuurstofsteentje in (zo'n bruissteentje). Zet de deksels van je bak open, als dat kan kwa vissenbestand en laat er een ventilator overheen blazen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Jezebel »

Goede tips, dankje Phedre!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

Hier ook na 7 jaar op zolder bij mijn ouders te hebben gestaan mijn aquarium weer tevoorschijn gehaald. Had er eindelijk een leuke plek voor.
Het wordt een gezellige bak met input van een 5 jarige kenner die zegt alles al te weten waardoor er nu tig kleuren stenen in komen, een glow in the dark nepplant, dory beeldje en een dino skelet...
Het geheel ga ik dan nog proberen aan te kleden (toonbaar te maken) met plantjes en over een tijdje makkelijke visjes en garnalen.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

Plantjes staan erin :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

Leuk!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Post hier over je dier!

Bericht door miss_meeko »

20200925_163424.jpg
20200925_163435.jpg
Inmiddels draait het aquarium een tijdje en is gezellig bewoond. (Grotendeels met simpele marktplaatsvisjes en garnalen maar staat wel gezellig)
Waterwaardes zijn goed en eigenlijk wel trots op hoe het eruit ziet en bijna alles goed aanslaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Post hier over je dier!

Bericht door phedre »

ziet er erg goed uit :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie