nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

Je weet dat je met een aantal nerds aan het kamperen bent als je de uitleg over de WiFi verbinding twee keer moet lezen.
E8CAFB42-9B2A-4C82-AE5E-A33B236F89DA.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door chell »

Ben ik toch wel weer trots dat ik alles gewoon in één keer snap. Nog steeds niet helemaal nerd af.
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

Alle veiligheidshoepeltjes zijn voor mij nog niet standaard. :lol:
Ik ken de theorie erachter maar pas het nog te weinig toe om blindelings een optie te kiezen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Daantje »

Star Trek Discovery was wel een flinke dosis sentimentele fanservice. Ik zal niet spoiler, maar z zijn erin geslaagd om in één aflevering referenties te maken naar TOS, TNG, DS9, Voyager, Enterprise, The Motion Picture, Wrath of Kahn, de Reboot, en toen ben ik opgehouden met bijhouden. :geek:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Mack »

Niet vrolijk, wel realistisch:
Hoe Chrome gegroeid is.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door kitten »

30 pagina's! :shock: misschien een andere keer. :lol:
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door JJV »

@crownless is niet de enige fan...
_20220822_184841.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Daantje »

Dit is de nerdiest musical dan ik me kan bedenken, dus even hier. Want ik weet dat er mensen nieuwsgierig zijn.

Back to the Future the musical is de moeite waard. Ik heb mezelf gisteren in London in een theaterstoeltje geschoenlepeld om dik 2,5 uur klem te zitten. Dit waren echt de krapste plekken die ik tot nog toe heb gehad in een theater.

Wat kritiek die ik vooraf hoorde is dat er in de musical nogal hard op gespeeld wordt op de verliefdheid van Marty's moeder voor Marty. Dat klopt wel een beetje, er worden de nodige seksueel getinte grappen gemaakt. Meer dan in de film. Zowiezo ligt de humor er dikker bovenop. De grappen zou ik cheesy kunnen noemen, met ook best was slapstick humor en Doc Brown is een complete goofball. De liedjes zijn goed maar ik vind ze niet memorabel. (Ik kan er nu zo niet eentje voor je nuriën). De choreografie was dikke prima.

Maar dan is er de Delorean. O.M.G.... Dat ding is amaaaaazing. De special effects zijn zo goed in het simuleren van de snelheid en het tijdreizen. Ik weet hoe dit verhaal afloopt, maar als het had gekund, had ik op het puntje van mijn stoel gezeten.

Het publiek was ook lekker actief en meelevend. Niet alleen applaus aan het einde van liedjes. Maar ook voor de Delorean, en de juiste plotpoints. Als ik echt nog iets aan te merken heb: het geluid staat HARD. dat had wel ietsje minder gemogen.

All in all: 4,5 uit 5 sterren: would recommend!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door juffie »

Als je zowieszo verandert naar sowieso dan praten we verder. :P

En yay voor belevenissen!
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Daantje »

I blame autocorrect! Ik heb alle andere variaties dan sowieso nu verwijderd.

En nu twijfel ik over verwijderd, maar voltooid deelwoord kofschip en alles, volgens mij een d. Mijn Nederlands is roestig.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door kitten »

Goeie review!
Gebruikersavatar
Charles
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jun 2022, 23:33
Locatie: Brabant

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door Charles »

Klem zitten in een theaterstoeltje is ook wel een vorm van sm te noemen.

Tja. Foutloos Nederlands schrijven is geloof ik wel een uitdaging te noemen.
Voorbeeld: is contact of kontakt nou de juiste spelling?
En wat is de juiste spelling van party in de meervoudsvorm?
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door kitten »

Ik google het als ik twijfel.
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door lunaaa »

Woordenlijst.org is je redding.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: nerd, geek, sci-fi, en ..eh. dat dus

Bericht door pluis »

Nou hehe, er moest en zou Baldur's Gate 3 gespeeld worden. Dus eerst de kast open om een van de HDDs om te wisselen voor een SDD. Vond ik al heel wat, want nog nooit gedaan. Nieuw OS erop, de rest van de zooi weer geinstalleerd, etc. Toen ging het wel.

Maar nou begon toch de grafische kaart kuren te geven. Zou het spel best moeten kunnen draaien, maar bij elke cutscene schiet het ding volledig in de paniek, gooit z'n fans in de overdrive en verliest alle signaal naar het scherm. De enige oplossing is rebooten en dan heb je 50% kans dat Windows bij het opstarten vergeet dat de kaart er uberhaupt in zit. Schijnt bij het type kaart wel vaker voor te komente dat ie oververhit raakt en er dan uit klapt. Eerst nog een beetje gehobbiet met de curve van de fans aanpassen en een beetje stroom afknijpen naar de kaart zodat ie minder hard kan... Custom profieltje aangemaakt. Mocht allemaal niet baten, hij bleef eruit knallen.

Oke, nou ja, de bak is bijna vijf jaar oud. Jammer, maar dan het beestje maar vervangen. Maar dan gaat er toch even beerput open want dan moet je videokaartmarketing gaan lezen. Jezus. Volgens mij zijn m'n hersenen m'n oren uitgelopen.

Enfin. We stappen over naar NVidia en gaan in prestaties omhoog en in stroomgebruik achteruit, dus t zal wel goed zijm. Nu nog leveren en dan kan ik opnieuw de kast in om mezelf Heus Technisch (TM) te voelen. Fingers crossed dat het ding het doet en dat ik niet iets fundamenteels over het hoofd heb gezien.

Edit: bedenk me nu dat dit misschien in het 'wonderen der techniek' topic moest. Zal me wel bij de mods melden ter gedragscorrectie :P
Plaats reactie