Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Peter^ »

Waarschuwing Ziggo aanbieding verdubbelen internet snelheid: Heb jij ook zo'n brief gehad met aanbod om over te stappen naar ander Internet pakket? Let op voordat je bestelt:
1. Je stapt over naar een ander alles-in-1 pakket. Met andere services voor internet, telefonie en tv dan je huidige abonnement. Services waar je wellicht geen behoefte aan hebt.
2. In de brief staat er niets over, maar bij toeval ontdekte ik (verstopt) op de website de actievoorwaarden. Daarin staat o.a. dat als je nu een CI-module voor tv hebt, de aanbieding voor jou niet geldig is.
https://www.ziggo.nl/voorwaarden/
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Voleuse »

Heeft iemand een tip voor avocado's die zijn aangesneden maar toen niet rijp bleken (eetrijp my ass :eerie: ). Ik gooi ze meestal weg omdat ze een combinatie worden van rot bij het aangesneden stuk en vanbinnen nog steeds te hard maar het moet toch beter kunnen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door chell »

Ik heb daar ook nog geen goede oplossing voor gevonden. Ik heb ze wel eens in huishoudfolie bewaard, maar meestal worden ze dan idd of rot of een soort van rubber. Misschien dat zo'n avocado hugger werkt.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

Ik heb nog nooit gemerkt dat een avocado nog doorrijpt nadat ik hem heb doorgesneden. Ik heb ook wel eens gelezen dat als je het steeltje eruit wipt (bijvoorbeeld om te kijken of hij rijp is wat je o.a. kunt zien aan de kleur onder het steeltje, dat hij dan niet meer verderrijpt.

Ik probeer het aan de net-iets-zacht-niet-meer-hard als je met je vinger op de bolle ‘buik’ duwt te voelen voor ik snij. Maar helemaal foolproof is het bij mij ook niet.
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Crownless »

Hoe heet zo'n ding om groenten mee fijn te schaven/snijden die je in kookprogramma's wel eens ziet, hebben jullie er een en zo ja, is het wat?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door skaoot »

Mandoline?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Ravelijne »

De mijne heet iets van ‘amazing v-slicer’ en kan vanalles van blokjes tot golfjes en kartelfrietjes, maar is dus wel het ordinaire, tell-sell & huishoudbeurs kleine zusje van de nette chef’s choice goed culinair gereedschap mandoline. De Mike heet ook wel ‘groenteschaaf’, weet niet of mandolines ook zo genoemd worden. M
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Mandoline inderdaad.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JJV »

Mandoline inderdaad

(lidl heeft op t moment een all purpose rasp voor ik daxht 8 euro, zitten 4 rasp /snij dingen bij.. En een handgreep. Ik snij mn komkommer met blote hand, maar laatste stukje is wel altijd op letten of je de vingertop niet mee sliced)
~\v/~
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door lunaaa »

Wij hebben er toevallig net eentje overgenomen via marktplaats. Maar nog niet binnen, dus weet nog niet wat ik ervan vind.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Nijntje »

Iemand een goede tip om een oude rode wijn vlek uit witte kleding te halen, zonder bleek?
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pien »

Soda en azijn?
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door cinderella »

Qua mandoline: ja het is wat. Maar als je iets minder mooie plakjes ook prima vindt kan je ook een kaasschaaf of dunschiller gebruiken. Jamie Oliver zweert bij z'n speedpeeler als ie niet z'n slicer attachment van z'n food processor gebruikt. Als je nog een blokrasp hebt liggen: daar wil ook nog wel eens een kant voor plakjes op zitten. Ik gebruik mijn mandoline alleen voor dunne plakjes. Voor raspen pak ik liever een blokrasp, bij grote hoeveelheden m'n keukenmachine, en mocht de moestuin dit jaar weer een enorme boel voor in de vriezer leveren, dan komt de 41-jarige Braun (die m'n oma kreeg toen m'n opa maar gelijk een tweede bestelde toen hij het huwelijkscadeau voor m'n ouders uitzocht) weer van zolder.
Ze kosten niet veel, zeker niet tweedehands of bij de Lidl. Maar het kost je wel ruimte in je kastjes, en vergeet niet: een mandoline snijd zo fijn omdat het mes echt vlijmscherp is. Ik heb er plakjes vinger mee afgesneden.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door cinderella »

Wel heb ik onlangs een patatsnijder aangeschaft om appelfrietjes te maken. Die kan ook weg, want als het uit komt vreet ie een appel met schil en al ook zo wel op.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Nijntje »

Pien schreef: 07 jan 2020, 18:45Soda en azijn?
Tegelijk? Of na elkaar ?
Plaats reactie