Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Damn, dat klinkt allemaal lekker. Ik meen dat het herkenbare tomaat was, qua textuur van de gelei & pitjes, dus die kikkererwtencurry moet ik maar een keer voor iemand anders maken (onszelf, bijvoorbeeld :D ). Misschien idd iets van een bonenschotel doen met rijst ernaast.

@Heidi Zoete aardappel gnocchi klinkt erg lekker! Heb je daar een recept van, toevallig?
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Heidi »

Maak je wel eens gnocchi? Want jij eet glutenvrij toch? Het kan vast ook wel met boekweitmeel
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Heidi
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2017, 18:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Heidi »

Ik heb niet echt een recept...
Ik pof de zoete aardappels en schep ze leeg (schil gooi ik weg) dan mengen met eidooier en peper en zout

Dan beetje voor beetje meel erbij tot het een plakkerige bal wordt, waar je rollen van kan maken
En daar dan weer gnocchi van
Ik kook ze en daarna ook nog even bakken, maar dat hieft niet perse :)
Do more of what makes you happy
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Ik zal me eens in gnocchi maken verdiepen! Klinkt doenlijk en idd boekweitmeel of rijstemeel of iets dergelijks werkt meestal ook goed.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Pien »

Pasta, cashewnoten, prei, blauwe kaas. Italiaanse kruiden, ovenschotel van maken. Salade erbij
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Klinkt ook lekker, @Pien ! Alleen reageer ik zelf verkeerd op blauwschimmel kaas, maar deze is vast ook lekker met een andere zachte Franse kaas.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Voleuse »

Mijn favo recept is tegenwoordig sushi bowls!
Sushi rijst + rauwkost naar keuze (komkommer, wortel, paprika, radijsjes) + edamame + een dotje tonijnsalade gemaakt van tonijn van de vegetarische slager en mayo en sriracha + sesamzaadjes erover.

Vast een nutteloze suggestie vanwege de erg specifieke vleesvervanger maar oke :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Klinkt erg lekker! Zal ook goed gaan met een andere vlees/vis-vervanger. Ik heb in ieder geval weer wat ideetjes om mee te spelen. :)
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Pien »

Ravelijne schreef: 15 jul 2019, 19:18 Klinkt ook lekker, @Pien ! Alleen reageer ik zelf verkeerd op blauwschimmel kaas, maar deze is vast ook lekker met een andere zachte Franse kaas.
Ja dat denk ik ook. Het originele recept is met veel soorten kaas. Geit, blauwe, en een kaassaus met 2 soorten die ik al weer kwijt ben. Was veel te veel kaas voor mij hahaha.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Dat is wel erg veel kaas, idd. :D
Blue

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Blue »

Ik krijg trek lol.

Ik kom niet verder dan de standaard recepten.

Wat ik zelf heel lekker vindt is pasta pesto en snel klaar :)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Ik heb zelf iets verzonnen en het was heel geslaagd!! :static: Ik was op zoek naar een witlof uit de oven recept zonder kaas. Niet echt gevonden, maar met een combi van twee recepten kwam ik tot dit resultaat:

Witlofquiche voor 3 personen

Ingrediënten:
4 stronkjes witlof
1 blik kipragout (zonder champignon)
100gr ongezouten cashewnoten
Pakje bladerdeeg
3 eieren
Scheutje melk

Bereiding:
Vet een springvorm in en bekleed hem met bladerdeeg.

Snij de witlof klein en hak de cashewnoten grof.

Meng witlof en cashewnoten met de ragout (ragout een beetje verwarmen maakt het beter te mengen).

Doe het ragoutmengsel in de springvorm en druk het egaal plat.

Klop de eieren luchtig met een scheutje melk en een snufje zout. Giet de eieren uit over de ragout.

Oventijd niet zeker. Het stond er 15 minuten in op 180 graden, maar dat ging niet hard genoeg, dus daarna nog een tijdje op 200 en dat was perfect. :lol:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Gisteren voor Zarath het gras ging maaien nog even handschoenen aangedaan en een vergiet vol brandneteltoppen geplukt en er pastasaus van gemaakt. Het was goed gelukt, echt het lekkerste brandnetelrecept wat ik al gemaakt heb!

Het originele recept was met ricotta maar ik had alleen cottage cheese in huis en dat heb ik al eens eerder als vervanger voor ricotta gebruikt. Verder heel simpel (ik heb alle hoeveelheden op gevoel gedaan): brandnetels in een paar minuutjes gaar koken in water en uit laten lekken (beetje aanduwen zodat het echt niet meer te nat is). Dan de brandnetels pureren met citroenrasp van één citroen (citroensap achterhouden), een beetje gehakte peterselie en een beetje gehakte munt. Cottage cheese er bij en citroensap naar smaak en nog even de staafmixer er door om het goed te mengen.

Ik vond de munt-peterselie-citroen combi echt goed samengaan met de brandnetel.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Het WS receptentopic

Bericht door chell »

Mocht je nog eens misgrijpen en wel melk in huis hebben: ricotta kun je echt heel simpel zelf maken!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Het WS receptentopic

Bericht door Ravelijne »

Cool! Als moet ik zeggen dat als ik niet effe naar de winkel kan, ik waarschijnlijk ook geen zin om nog een heel ingredient from scratch te maken. ;) Ik heb ricotta al een keer eerder door cottage cheese vervangen in een recept van Jamie Oliver, in een ver verleden toen de gemiddelde supermarkt meestal geen ricotta had, en ik vond het zelf lekkerder (vastgesteld toen ik het een keer wel met ricotta kon maken). Mogelijk hou ik niet eens van ricotta. ;)
Plaats reactie