Het WS receptentopic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
fantashe

Re: Het WS receptentopic

Bericht door fantashe »

Pastasalade met rucola en magor... (mix van mascarpone en gorgonzola). Kan je evt. ook met verse spinazie maken. Aanmaken met creme fraiche, slasaus en veel verse peper


Pastasalade met vis: zalmsnippers, surimi, garnalen, aanmaken met cocktailsaus

Pastasalade met tonijn, zwarte olijven, rode ui, aanmaken met een dressing op basis van olie, azijn en verse kruiden...
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het WS receptentopic

Bericht door eireann »

Pasta moet je warm eten met gesmolten kaas. !
**Self Rescuing Princess**
asti

Re: Het WS receptentopic

Bericht door asti »

Als ik 'koude pasta' maar dan mik ik er meestal van die yogonaise doorheen met kerriepoeder. Supersimpel en snel en ik vind het zelf erg lekker. En dan gewoon dus fusili pasta ofzo met whatever ingredient you fancy. Ik doe meestal iets van worstje (van die kleine droge salamiworstjes in plakjes of gewoon knakworst in stukjes), paprika, opgebakken afgebakken paddestoelen etc.

Hm, klinkt zo niet echt lekker geloof ik maar is't wel! ;)
jill

Re: Het WS receptentopic

Bericht door jill »

Een schepje pesto of tapenade erdoor hmmmmmm!
Stukje gerookte kip in blokjes snijden, beetje paprika, cherietomaatjes..
er kan vanalles door eigenlijk..
En natuurlijk een scheutje lekkere olijfolie.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door JJV »

ik eet't meestal als zomerschotel...
(whisky/cocktailsaus.. of vage champagne/koningenedagsaus (wat de xenos ook maar in de aanbieding heeft op dat moment) .. blik spercieboontjes, stukjes zongedroogde tomaat kappertjes evt olijven en beetje dragon)


ontdek net trouwens dat ik bijna religieus wordt van een italliaanse salami, turks brood en een roodschimmelkaasje ...waar dan weer geen naam op staat vreemd genoeg
.. maar ik neem er nog eentje
~\v/~
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS receptentopic

Bericht door kitten »

Alleen pesto, wordt dat niet droog? En hoeveel pesto doe jij dan?

Wat een lekkere ideetjes hebben jullie allemaal zeg! :food:
felicia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:45

Re: Het WS receptentopic

Bericht door felicia »

Dan doe je er een scheutje olijfolie bij? Verder maak ik inderdaad ook bijna altijd een dressing van pesto met wat olijfolie. Als ie dan iets te vettig is scheutje (balsamico) azijn... Meestal mik ik er een heel potje pesto door, maar dan heb ik een slakom vol salade...

Mijn variant is met salami, pijnboompitjes, augurk en geroosterde paprika (die uit n pot). Ook errug lekker :)
jill

Re: Het WS receptentopic

Bericht door jill »

Bij Albert Heijn hebben ze in het koelversvak (bij de verse pasta en sauzen) verse pesto voor bij de pasta. Die is nogal dun en erg geschikt voor pastasalade... met van die lekkere pijnboompitten erdoor!
En het scheutje olijfolie maakt het idd wat dunner.
Ik hou niet zo van sauzen, vandaar dus de pesto mmmm
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Het WS receptentopic

Bericht door lunaaa »

Ik heb twee pastasalades die ik vaak maak, beide voor 2 personen;

Voor de eerste heb je roomkaas (philadelphia ofzo) nodig, gewoon de naturel versie. Snij peterselie fijn en roer dat met een paar druppels citroensap en peper en zout door de roomkaas. Als je de pasta afgiet, roer je dat door de warme pasta heen. Dan sla (rucolamelange ofzo) en tomaat in een schaal, pasta er over heen, door elkaar mengen... Er overheen doe ik ongeveer 250 gram knoflookgarnalen (diepvries AH), die bak je in vijf minuutjes ofzo...

De tweede; Kipfiletje in kleine blokjes snijden, kruiden met bijvoorbeeld paprika-kipkruiden of shoarmakruiden. Een eigen mixje maken kan natuurlijk ook. Bakken, eventueel met stukjes paprika en wat uit. In een schaal doe ik weer sla, tomaat, en bij deze soms ook komkommer, pasta erdoor, kip erdoor.... Slasausje maak ik meestal van 2 eetlepels mayo en 2 eetlepels yoghurt, kruiden met franse kerrie-achtige kruiden van de oil&vinegar, als je die niet in huis hebt maak je gewoon een slasausje met alle kruiden die je lekker vindt en er bij vindt passen...
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

Onderwerp: de oneindige vraag
cinderella schreef:Weet je een lekker maar makkelijk recept voor forel?
fantashe schreef:Binnenkant heel dun insmeren met mosterd (ik heb 6 smaken: ananas/gembermosterd, knoflookmosterd, groene pepermosterd, currymosterd, vijgenmosterd, grove honingmosterd, dus kies maar :P) Vullen met prei en verse kruiden. Buitenkant inzouten met grof zeezout. Daarna de oven in.
Ik was zelf vandaag in een nog-meer-doe-maar-makkelijk-bui, dus ik heb de prei achterwege gelaten net als de zoutkorst, een uitgeperst teentje knoflook toegevoegd, en het in een stuk alufolie gewikkeld. Inderdaad erg makkelijk en heerlijk. Ik heb de katten nog nooit zo zien bedelen. Je moet wel erg van vis houden, want het is met kop, vel en graten, en de graten in de buik moet je er wel stuk voor stuk uitvissen. Of heeft iemand hier nog een trucje voor?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het WS receptentopic

Bericht door cinderella »

En omdat ik toch in een kookbui was, gelijk maar de orangecurd voor straks op de worteltjestaart gemaakt:
nodig per jampotje:
100g suiker
beetje rasp van citrusschil
2 eieren
1dl citrussap
100g boter, in blokjes

De oorspronkelijke hoeveelheden waren 95g suiker en 95g boter, maar ik kijk nooit op de gram. En dit is makkelijk te onthouden: van alles 100g (1dl=100ml), behalve van de eieren, dat zijn er 2.
Alles behalve de boter au-bain-marie blijven kloppen tot het zo dik is als vla. Daarna van de pan met water af de boter erdoorheen kloppen. In een goed schone pot overdoen, af laten koelen en dan pas de deksel erop. In de koelkast een paar weken houdbaar, als je het zo lang volhoudt.
Ik heb 4 potten tegelijk gemaakt, en ben die aan het pasteuriseren, in de hoop dat het dan gewoon lang houdbaar is.
Ik had dus 4 dl sap, van 2 limoenen en 6 sinaasappels, en de rasp van beide limoenen. De sinaasappels zijn ook geraspt, maar die wachten in de vriezer tot een andere gelegenheid.

Met het restant een supermakkelijk en snel recept gemaakt, echt een aanrader voor als je orange of lemon curd in huis hebt, en even snel iets verrassends in elkaar wilt frutsen voor onverwachte visite: Bolussen met orangecurd

je hebt nodig:
4 plakjes bladerdeeg
wat orangecurd, eventueel verdund met wat losgeklopt ei
eventueel nog wat losgeklopt ei, ik gebruik liever nogmaals orangecurd
paar handjes gewelde of gewoon sappige rozijnen
kaneelsuiker

Leg de bladerdeeg twee aan twee met een randje een beetje over elkaar en rol dit ietsje uit. Bestrijk beide plakken met de orange curd, en eentje met de gewelde rozijnen. Leg de plak bladerdeeg zonder rozijnen met de ingesmeerde kant op de andere plak. Besmeer de bovenkant met het losgeklopte ei, of weer de orangecurd en bestrooi het daarna met de kaneelsuiker.
Rol de plakken samen op vanaf de korte kant. Snij de rol in 4 of 5 stukken en leg ze met het snijvlak boven op een stuk bakpapier in een voorverwarmde oven (180 graden), 15 tot 20 minuten wachten. En dan hopen dat je visite er op tijd is, anders blijft er niks over.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door JJV »

kom ik er dus net achter dat er in cincinnati-chili .. dus ook o.a. een schep donker cacao zit.

iemand had eens een zakje 'ready' poeder meegenomen
en dat was toch eigenlijk best lekker
(in deze chili zit o.a. .. chiliepoeder, piment, kaneel, komijn.. èn dus cacao. allemaal 1:1 ..
en dan wat worshister saus, en azijn iets meer .. met ui, knoflook, pepertje en rundergehakt)

wordt geserveerd met spagethi
.. ik ga t vandaag eens proberen met nacho's

als't lukt
dat is
~\v/~
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Het WS receptentopic

Bericht door pluis »

Oi hey.. die ga k ook ns proberen.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Het WS receptentopic

Bericht door JJV »

;) cacao he

ligt hier een groot chili-boek in huis trouwens.. all american chilli's..
denk dat je de source wel kunt raden
~\v/~
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Het WS receptentopic

Bericht door pluis »

Uhuh! En ik kan t dan mooi aan zn staat-genoot voorzetten, he :P

(nu alleen nog n echte crockpot aanschaffen)
Plaats reactie