slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

De kledingindustrie (en de hele wereld trouwens) maakt van wel meer dingen een "mannen" en een "vrouwen" variant terwijl dat niet nodig is. Je hebt ook vrouwenthee, bijvoorbeeld, alsof mannen dat niet zouden mogen drinken. Het verkoopt kennelijk beter. En misschien dat er wat grotere maten zijn van de "mannen" handschoen omdat mannen gemiddeld grotere handen hebben. Maar je zegt zelf al dat je het verschil niet kon zien, dus als de handschoen past zou ik me er inderdaad niet druk om maken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: slowchat

Bericht door Crownless »

Ik vind de reclame van Boldking (scheermesjes) daarom ook fantastisch, laten ze ook gewoon een vrouw zien die haar oksels scheert. Want dat er wegwerp scheermesjes zijn voor mannen of vrouwen is dikke onzin. Die voor vrouwen zijn vaak alleen een andere kleur (roze :pukey: ) en duurder.

Sommige dingen zijn logisch. Bh's zijn voor borsten, ondergoed voor mannen heeft plek voor een piemel, hebben mensen met vagina niet nodig. Meestal houdt bovenkleding voor vrouwen er rekening mee dat een vrouw meer taille heeft. En voor mannen meer schouderruimte.

Het heeft er allemaal mee te maken dat je blijkbaar geacht wordt aan de buitenkant te laten zien wat voor genitaliën je hebt. Het begint al bij babies, meisjes "moeten" roze en jongetjes "moeten" blauw. Terwijl bij babies er al helemaal geen verschil in bouw zit die bepaald wordt door geslacht. Je zou aan de kleertjes moeten kunnen zien of het een jongen of meisje is. Ik hoorde van iemand dat ze door vreemden werd aangesproken dat haar baby niet meisjesachtig genoeg was aangekleed.

Ik vind dat absurd. En toch durf ik mijn jongens geen gave glitterkleertjes met eenhoorns te kopen. Pas als ze zelf kunnen zeggen dat ze dat heel graag willen. En dan nog, stel dat mijn zoontje roze glitterschoenen zou willen, dan hoor ik mijn moeder al zeggen dat ik dat niet goed moet vinden want die zijn voor meisjes en dan gaat ie gepest worden en dat is zielig. (Mijn verweer zou dan zijn dat roze schoenen zijn voor mensen die roze schoenen aan willen)

Maar goed. Ik vind het onzin.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: slowchat

Bericht door Yara »

Vrouwen handschoenen zijn vaak wat kleiner en zussen er soms anders uit, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Die 4 vragen die Daantje steekt lijken me meer van belang dan wat het label zegt.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Crownless schreef:

Ik vind dat absurd. En toch durf ik mijn jongens geen gave glitterkleertjes met eenhoorns te kopen. Pas als ze zelf kunnen zeggen dat ze dat heel graag willen. En dan nog, stel dat mijn zoontje roze glitterschoenen zou willen, dan hoor ik mijn moeder al zeggen dat ik dat niet goed moet vinden want die zijn voor meisjes en dan gaat ie gepest worden en dat is zielig. (Mijn verweer zou dan zijn dat roze schoenen zijn voor mensen die roze schoenen aan willen)

Maar goed. Ik vind het onzin.
Mijn jongste heeft een oudere zus. Hij speelt met toverstafjes, wil glitterspeldjes in zijn haar. En ik neem hem dan gewoon mee naar de winkel. Of de peuterspeelzaal.
Om dan in een discussie te lopen met een vader die de leidster nog net niet uitscheldt want vorige week had zoon Piet een prinsessenjurk aan uit de verkleedkist toen hij hem op haalde. En dat kan natuurlijk ECHT NIET.

Nu kom ik makkelijk 'weg' met 'hij heeft een oudere zus hè....'
Maar meestal zeg ik gewoon: glitters zijn ook gewoon heel mooi

Net zoals dat mijn oudste nooit auto's krijgt voor haar verjaardag. Terwijl ze daar heel graag mee speelt.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: slowchat

Bericht door miss_meeko »

Onze zoon speelt wel heel graag met jongensspeelgoed. Niet bewust, want hij mag ook in de winkel zelf uitzoeken wat hij wil. Poppen enzo verliezen alleen heel snel zijn interesse. Dus die halen we ook niet meer. Echter vindt hij make up en nagellak wel heel mooi. Dus soms wil hij dat ook, en nagellak zit er dan ook nog weleens op als hij naar het kdv gaat. Ik weet niet op welke leeftijd ik hem moet gaan waarschuwen dat andere kindjes misschien gaan plagen. Maar dat zie ik wel als het zover is.
Met de babykleertjes uitzoeken toonde hij voor het eerst echt interesse in meidenkleding. Meestal moet er toch een dino of dier of paw patroll op staan. Maar met alle zakken meidenkleding baalde hij toch wel dat de meeste jurkjes toch te klein waren en heeft hij ruime tijd happy in een roze jas rondgehuppelt die hij wel paste. Nou ja, prima toch...
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: slowchat

Bericht door thaliya »

N is gek op nagellak en eigenlijk elke vakantie heeft hij wel gelakte teennagels. Hij wil wel vaker, ik maak er tussendoor geen tijd voor. Hij is nu 8, maar nog nooit een opmerking over gehad terwijl andere kinderen dat echt wel zien (zwemles, judo). Heb hem wel gezegd dat er mensen zijn die dat misschien gek vinden maar ook dat er genoeg mannen zijn die make-up dragen en dat dat helemaal prima is.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Deleted User 1996

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 1996 »

Jullie reacties zijn wel duidelijk hoor. En welkom!
Tsja, ik dateer nog uit de tijd dat het verschil tussen man en vrouw ook voor kleding gold. En mijn moeder (wie anders) was in deze allesbepalend. Zij bepaalde welke kleding gekocht werd en in welke winkels. De Primark bestond toen nog niet, dus werd er steevast geshopt bij Bristol, Wibra en Zeeman.
V&D, P&C, C&A en Bijenkorf waren no-go winkels om te shoppen, want veels te duur vond mijn moeder. Niet dat wij krap bij kas zaten ofzo, maar meer op de centen geloof ik.

De laatste paar jaar shop ik met een vriendin en is de Primark een no-go winkel...
Samen met haar goed geslaagd in winkels waar mijn moeder nooit wilde binnenlopen. En alles tegen goed betaalbare prijzen. Wat er thans in mijn kledingkast hangt is hoogstens 2 jaar oud. Waar voorheen mijn kleding minimaal wel 5 jaar oud was...
Maar voor zoiets als handschoenen voor koude dagen vind ik een beetje overkill om mijn vriendin weer mee te vragen. Ze woont immers niet in mijn regio.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Omg dit weekend is al sinterklaasweekend en mijn surprise is echt nog maar een beetje halfbakken (en ik wou dat ik meer geld had voor kadootjes maar het is allemaal richting dierenarts gegaan deze maand en pfffff). Nog meer mensen die Sinterklaas vieren?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
skaoot
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:08
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door skaoot »

Ja wij moeten ook nog de surprises maken. En wat cadeaus vinden. Oeps. Al vieren wij het pas volgend weekend gelukkig.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Hier alles ingepakt. Morgenavond vieren we het
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Hier geen Sinterklaas. Wel kerstkadootjes en een kerstdiner. Ik ga dit weekend dus e.e.a. proefkoken
wandering_one

Re: slowchat

Bericht door wandering_one »

Leuk! Wij vieren het zondagmiddag. Vandaag de laatste stapel cadeautjes ingepakt en de pieten die langskomen de laatste informatie doorgestuurd. Blij dat ik dit jaar op tijd klaar ben met alles, en niet dit drukke weekend nog naar de stad hoef.

Over jongens en meisjes dingen, ik vind het toch lastiger dan ik van tevoren dacht qua neutrale opvoeding, ik vind het heel belangrijk dat ze weten dat ik ze helemaal accepteer zoals ze zijn, maar tegelijkertijd ben ik toch wel gevoelig voor opmerkingen van anderen en wil ik liever niet dat ze raar aangekeken worden. Ik vind in principe alles goed, zoon met roze haarclipjes naar school, dochter de doorgeschoven kleding van zoon aan, maar... helemaal prettig voel ik me dan niet buitenshuis.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Wij hebben vanavond Sinterklaas gedaan bij familie zonder surprises, dinsdag thuis met surprises. Mijne is nog niet af...
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: slowchat

Bericht door isara »

Wij zouden het vandaag vieren en ik had me ontzettend verheugd op het gezicht van mijn driejarige nichtje als er op de deur werd gebonkt, maar zowel mijn ouders als broer als baby nichtje hebben de hele week lopen overgeven en nu is m’n schoonzus aan de beurt.

Dus alweer afgelast :(
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Ah balen
Plaats reactie