slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Daantje schreef: 09 apr 2019, 19:48 Daarom doet ze het ook bij FwB en niet bij haar thuis. :biggrin:
Precies ja daar heb je een Friend With Bath voor :mrgreen:

(Pics or etc.)
IMG_20190407_191421611.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Glitter-selfie! <3
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Yay!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door tessie »

Dat is echt zo'n toffe foto!!
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door tessie »

Oohhh en ik heb net een vlog opgenomen waarbij ik AliExpress toys in de fik steek om te kijken of ze echt, zoals de productomschrijving zei, van siliconen waren. En het was zo leuk! :D
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

:schater: En, wat doe jij zoal met je zondagmiddag?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Jongste had huiswerk, zijn stamboom uitwerken. Brugklas VMBO-KGT dus het stelt niet zoveel voor. Tot ik ermee aan de haal ging. :shutup: Dat liep een beetje uit de hand. Bij mij dan, hij is nu druk met karton aan het knutselen. :schater: Ik krijg gewoon niet meer dan 7 generaties een beetje overzichtelijk op papier... :panic:

Mijn zus heeft het allemaal ooit uitgezocht en het gaat terug tot de 17e eeuw! :shock: Wel vet. Er zit ook adel in de lijn. We hadden ooit een kasteel. 8-) Nou ja, we... als er geen meisjes waren geweest. Jongste vindt het mega oneerlijk dat meisjes geen adelijke titels mogen doorgeven, anders was hij nu vast ook hertog geweest ofzo. :lol:

Ik: "Die huiswerkopdracht, hoeveel generaties moest dat zijn?"
Jongste: "Dat maakte niet zoveel uit."
Ik: Dat maakt wel uit als je tot 1600 terug gaat!" :panic:

:schater:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Overigens, ik zou het geweldig doen in een lekker extreem-rechtse politieke partij. Ik kan echt niet veel meer vinden dan een verdwaalde Duitser, verder alleen Nederlanders. Vooral uit Friesland en Brabant. Ik ben echt zo enorm zuiver Arisch. :lol:
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Doen mensen het niet veel beter in een extreem-rechtse politieke partij als ze stiekem hartstikke van-alles-wat-ze-beweren-niet-te-zijn zijn? ;)

Gaaf om je stamboom zo helemaal uitgewerkt te hebben. Mijn ex had ook adel in de lijn, ergens in Frankrijk.Hugenoten geloof ik. Ze zijn tot 2 keer toe hun fortuin kwijt geraakt omdat ze ergens in een geopolitiek conflict de verkeerde kant steunden en uiteindelijk, ver voor ex zijn tijd naar Nederland gevlucht. Zijn opa werkte als sloper. :D
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Een nicht van mijn moeder heeft ook de stamboom van mijn moeders meisjesnaam echt helemaal uitgezocht, echt heel tof. Die van mijn eigen achternaam heeft ook iemand uitgezocht en staat online (gaat terug tot 1685), maar de verhalen erbij weet ik dan helaas weer niet. Wat wel leuk is is om te zien dat de combinatie voornamen Johannes Andreas (de voornamen van mijn opa en vader) al sinds 18nogwat in elke generatie gebruikt werden.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: slowchat

Bericht door JJV »

Lady von Kitten.. * buigt *
~\v/~
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Wij hebben ook een stamboomboek aan vaders kant
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Het lijkt me wel grappig om uit te zoeken en uit te vinden wat mijn achternaam daadwerkelijk betekent. Daar zijn twee verschillende opties voor.

Heb nog geprobeerd om bij het wijzigen van mijn naam me in elk geval bij de bank van adel te maken. (ING, heeft een volledige set titulatuur inclusief adellijke en academische titels in de drop down voor aanhef). Barones Daantje of Freule Daantje klinkt best leuk, maar ik kreeg nogal een opgetrokken wenkbrauw van de medewerkster toen ik daarover grapte.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Wat mij verbaasde, terwijl het natuurlijk ontzettend logisch is, is hoe weinig mensen in mijn stamboom mijn achternaam delen. Zeg maar, een-achtste van de overgrootouders, een-zestiende van mijn overgrootouders etc. En rond 1600 zelfs gewoon niemand meer. :lol: Geen idee wat daar gebeurd is, zus weet het ook niet.

De achternaam is dan ineens zo onbelangrijk, er zijn zoveel andere opties die het ook geworden hadden kunnen zijn als ouders destijds al hadden kunnen kiezen ipv standaard de naam van de vader.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

De vaste achternamen zijn pas blijven hangen na het invoeren van de burgerlijke stand onder Lodewijk Napoleon. Daarvoor kan ik me goed voorstellen dat dat familienamen meer fluïde waren en afhankelijk van omstandigheden als beroep en verhuizingen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie