slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Ik ga naar Artis :) Was het leuk Anne & Daantje?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Ja! Het was een goede band, lekker meezingen. Even wennen aan de drukte, en dan ook nog goed gezelschap!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: slowchat

Bericht door JJV »

DTV: zing je dan bij 'dancing queen' ook dancing (self rescuing) princess?
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Voleuse schreef: 03 apr 2022, 11:32 Ik ga naar Artis :) Was het leuk Anne & Daantje?
Dat was niet zo'n succes gok ik?

Ik heb me gisteren prima vermaakt. Aan Fosse is niet te ontsnappen in musicals, maar mij hoor je niet klagen. Er stonden nadien daadwerkelijk echte Mormoonse missionarissen buiten Carré pamfletten uit te delen. Gok dat ze daar meer engagement hebben dan als ze langs de deuren gaan.

Alleen die stoeltjes. Theaters zijn niet gebouwd voor mensen met mijn lengte. Die staande ovatie die je van me krijgt heeft weinig te maken met hoe goed je het deed op het podium, maar meer met hoe graag ik mijn benen strek. Schoot er gisteren ook nog kramp in mijn been, en ik kon dus nergens heen om te strekken. :shutup:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

I hear you! :roll:
(over die maat stoeltjes in een theater dus ... :lol: )
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

JJV schreef: 03 apr 2022, 15:02 DTV: zing je dan bij 'dancing queen' ook dancing (self rescuing) princess?
Nee, dat past niet in de melodie
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Daantje schreef: 03 apr 2022, 21:34 Dat was niet zo'n succes gok ik?
Nou inderdaad zeg. Ik vind het echt zo raar dat de NS gewoon zegt computer bug, huppa geen treinen meer in het HELE LAND voor de rest van de dag. Vroeger deden we het ook zonder computers denk ik dan, waarom is er geen noodsysteem dat er toch in ieder geval iets gaat na een paar uur?
Ik had t geluk dat ik een vriend kon bellen om me met de auto te halen anders was ik niet meer thuis gekomen. Je zal maar je vliegtuig missen hierdoor.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: slowchat

Bericht door Mack »

Voleuse schreef: 04 apr 2022, 10:23 Ik vind het echt zo raar dat de NS gewoon zegt computer bug, huppa geen treinen meer in het HELE LAND voor de rest van de dag. Vroeger deden we het ook zonder computers denk ik dan, waarom is er geen noodsysteem dat er toch in ieder geval iets gaat na een paar uur?
Vroeger is dan voor de jaren zeventig met minder dan de helft van de treinen die tegenwoordig rijden. En er is een back-up systeem. Ze zijn nu aan het uitzoeken waarom dat niet werkte.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Ik ben echt wel benieuwd naar het onderzoek wat hier allemaal mis is gegaan, zal wel weer niet openbaar worden. Ik weet inmiddels wel dat zulke systeem issues moeilijker en complexer zijn dan ze van buitenaf lijken. En ik weet ook dat back-ups maken en back-ups testen twee heel verschillende dingen zijn.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door phedre »

Ik kreeg n paar recepten voor gratis smoothies toegestuurd! leuk, altijd fijn om wat meer over gezond eten te leren toch :)
stap 1: was n komkommer. 2: maak er met juicer of staafmixer sap van!
2e:
stap 1: was de bleekselderij. stap 2: maar er met juicer of staafmixer sap van!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Ik las dat het probleem zat in het systeem waarin ze het personeel en de treinen plannen. Daar draait geen tweede live van naast. Normaal kunnen ze zonder dat systeem wel verder als alles normaal blijft rijden, maar tegelijkertijd was er een breuk in een bovenleiding waarbij met personeel en treinen geschoven moest worden, maar dát kon niet meer aangezien ze niet konden zien wie waar was. En dat heeft zich uiteindelijk als een soort olievlek verspreid. Tegen de tijd dat het issue opgelost was en er een backup van het systeem teruggezet werd, sloeg die dus ook nergens meer op (want uren later) en moest alles handmatig bijgewerkt (door dus letterlijk de machinist te bellen en te vragen waar hij was en met welke trein).

Je zou van dit systeem dus echt gewoon een tweede moeten hebben wat standby staat en synchroniseert om dit te voorkomen. Maar ik weet ook dat daar allerlei haken en ogen aan zitten en het makkelijker gezegd is dan gedaan. Dat hadden wij bijvoorbeeld al met ons medicatiesysteem en het elektronisch cliëntendossier op mijn vorige werk. En dit is nog zoveel complexer.
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Oh blijkbaar werkte de backup niet, lees ik nu. Dat is wel slecht (en dit is waarom je altijd je backups en fallbacks en alles moet testen, stomste klusjes, zo belangrijk).

Ik ben zo blij dat ik geen ICT-er meer ben :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Dat van die back-up die nutteloos bleek is typisch. Op werk ook wel gehad:
"We gaan volgende week moeilijk ding doen."
"Hebben we een back-up voor als moeilijk ding mis gaat?"
"Ja!"
"Hebben we de back-up ook al eens getest?"
"Eh.... We gaan over twee weken moeilijk ding doen."
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

En als je zo'n tweede systeem zou laten draaien, gaan de kosten dan niet boven de baten uit?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Nou ja de trein is toch wel een stukje essentiële infrastructuur dus dan vind ik t wel normaal dat daar een plan B voor is...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Plaats reactie