slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: slowchat

Bericht door isara »

Zonder dat er meteen reddingsmissies moeten worden opgestart, nothing is forever, toch?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Tja, er zijn nou eenmaal meer mensen die geen Nederlands spreken dan mensen die geen Engels spreken. Ik post ook veel in het Engels, mijn partner spreekt geen Nederlands en ik vind t toch fijn als hij het kan volgen allemaal.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Peter^ »

phedre schreef: 28 aug 2021, 11:03 Ik snap echt wel dat iedereen n reden heeft om in t engels te posten, maar daarom hoef ik het nog niet fijn te vinden :) Mijn engels is gewoon slecht en ik merk gewoon dat het mij irriteert als er zoveel in het engels wordt gecommuniceerd door Nederlanders, vaak ook voor Nederlanders. Ik lees het niet, en daardoor blijft er weinig te lezen over op fetlife.
Ik heb zelfde ervaring met niet goed zijn in Engels. Waar ik mij groen en geel aan erger zijn de volgende voorbeelden:
- Binnen een Nederlandse kerk groep komt een nieuw lid. Hij komt uit Finland en is in Nederland om Nederlands te studeren. Zoekt ook vrije tijd besteding waar hij Nederlands kan oefenen. Hij verzoekt de groep leden om gewoon Nederlands te spreken. Dat gaat een uurtje goed Totdat hij iets niet begrijpt en een groepslid het maar in het Engels uitlegt. De volgende bijeenkomst neemt het Engels de overhand.

Het is voor mij niet meer te volgen. En zie dat de Fin ook niet happy is. Ik vertel de groep dat hier 2 mensen last van hebben.

En geef aan dat als men Engels blijft spreken, ik goede vrienden groep vaarwel zeg en andere groep ga zoeken.

Ik kom vervolgens 2 weken niet. Totdat ik gebeld wordt: Peter je kan weer komen, want de Fin heeft aangegeven niet meer te komen.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

isara schreef: 29 aug 2021, 00:36 Zonder dat er meteen reddingsmissies moeten worden opgestart, nothing is forever, toch?
Knuffel?

Ik doe mee met de seksuele renaissance trouwens.

Auto correct maakte er revolutie van, ook goed
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Peter^ »

2e voorbeeld: Op Fetlife wordt in het Nederlands een workshop bondage aangekondigd. O.a. komt er knoop techniek aan bod, met armen op rug over elkaar. Er staat bij dat het voor iedereen ongeacht afkomst. Ik vraag organisatie pm wat ze daarmee bedoelt of dat met taal te maken heeft. Zij geeft aan dat de workshop Nederlands talig is. En dat mensen die moeite er mee hebben zelf moeten zorgen voor iemand die voor hen vertaalt.

Oke, bak geld betaalt. Zijn 20 deelnemers.
Vraagt organisator. Wie heeft er moeite met Nederlands? Eén iemand steekt zijn hand op Vervolgens vraagt organisatie: Wie heeft er bezwaar tegen dat we het in het Engels doen? 2 handen, die van mij en mijn partner. Goed, dan gaan we in het Engels verder. WTF Ik kook en mijn vriendin probeert mij kalm te houden. Organisatie geeft aan dat ik niet verplicht ben te blijven.

Vriendin haalt mij over te blijven.Mijn vriendin kan haar armen niet over elkaar op de rug houden en wij lopen wat achter op tempo omdat ik wat moet improviseren. Tijdens de workshop zegt organisatie al: Je wist wat er aan bod zal komen, zoals je ziet zijn alle modellen hier slank om handen op rug te kunnen houden.

In de pauze zijn ik en mijn vriendin weggegaan. Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat zoveel mensen organisatie zo positief en rekenghoudend met iedereen kunnen vinden.
Geniet van de positieve momenten.
Deleted User 2176

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 2176 »

Maar ook gewoon in fysieke winkels is Engels spreken blijkbaar de standaard :cry:
Dat ondervond ik in de Primark en in een souvernirwinkel, grote moeite om iemand van de winkel te vinden die Nederlands spreekt en verstaat...
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: slowchat

Bericht door puppie »

dbj schreef: 29 aug 2021, 19:17 Maar ook gewoon in fysieke winkels is Engels spreken blijkbaar de standaard :cry:
Dat ondervond ik in de Primark en in een souvernirwinkel, grote moeite om iemand van de winkel te vinden die Nederlands spreekt en verstaat...
Dat ligt er denk ik ook aan in welke stad je bent.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: slowchat

Bericht door thaliya »

Peter^ schreef: 29 aug 2021, 18:42 2e voorbeeld: Op Fetlife wordt in het Nederlands een workshop bondage aangekondigd. O.a. komt er knoop techniek aan bod, met armen op rug over elkaar. Er staat bij dat het voor iedereen ongeacht afkomst. Ik vraag organisatie pm wat ze daarmee bedoelt of dat met taal te maken heeft. Zij geeft aan dat de workshop Nederlands talig is. En dat mensen die moeite er mee hebben zelf moeten zorgen voor iemand die voor hen vertaalt.

Oke, bak geld betaalt. Zijn 20 deelnemers.
Vraagt organisator. Wie heeft er moeite met Nederlands? Eén iemand steekt zijn hand op Vervolgens vraagt organisatie: Wie heeft er bezwaar tegen dat we het in het Engels doen? 2 handen, die van mij en mijn partner. Goed, dan gaan we in het Engels verder. WTF Ik kook en mijn vriendin probeert mij kalm te houden. Organisatie geeft aan dat ik niet verplicht ben te blijven.

Vriendin haalt mij over te blijven.Mijn vriendin kan haar armen niet over elkaar op de rug houden en wij lopen wat achter op tempo omdat ik wat moet improviseren. Tijdens de workshop zegt organisatie al: Je wist wat er aan bod zal komen, zoals je ziet zijn alle modellen hier slank om handen op rug te kunnen houden.

In de pauze zijn ik en mijn vriendin weggegaan. Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat zoveel mensen organisatie zo positief en rekenghoudend met iedereen kunnen vinden.
Wat een nare ervaring! Heb je dit ook teruggegeven aan de organisatie?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Crownless
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:31

Re: slowchat

Bericht door Crownless »

Nou zeg, wat stom van die organisatie. En dan ook doodleuk ook indirect een sneer naar het gewicht van je partner. Wat ontzettend stom. Welke organisatie was dat?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Peter^ »

@Thaylia wel terug gegeven aan organisatie. Ze volgde de mening van de meerderheid die geen moeite had met Engels, en Nederlanders spreken allemaal toch Engels. Een buitenlander spreekt geen Nederlands.

Wat betreft lichaam bouw. Ik had op kunnen zoeken bij de workshop beschrijving hoe dat er uit ziet, en wat model zou moeten kunnen. Daarvoor had ze het er bij gezet.

Ik denk dat ik haar binnen de groep aan de schandpaal heb genageld dat ze 'm.i. fout bezig was.

Dat zij dat als bondage goeroe snel wilde vergeten. Het is wel meer dan 8 jaar geleden. Maar mijn hoofd nog niet uit.

@Crownless zie PB
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: slowchat

Bericht door juffie »

[mod] @Peter^, ik heb je laatste bericht dat een pb aan Crownless moest zijn verwijderd. [/mod]
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Nijntje schreef: 28 aug 2021, 06:20 Al mijn social media doe ik hoofdzakelijk in het Engels. Niet om “interessant te doen”, maar omdat ik ze voornamelijk gebruik om contact te houden met mijn internationale vriendenkring. Vind het overigens prima als ik daar Nederlandse reacties op krijg, maar ik pas mij daarin wel aan mijn doelgroep aan. Wie overigens ooit mijn whatsapp ziet, ook daarin veel UK en USA contacten dus ook daar app ik Engels mee.
Nee, en dan is het ook logisch. Van jou weet ik dat ook. Mijn ooms wonen in Nieuw Zeeland, dan vind ik het ook niet raar. Of iemand met een Engelstalige partner of die een poos buiten Nederland hebben gewoond etc etc. Ik heb zelf ook wel eens iets in het Engels of tweetalig geplaatst als de doelgroep van die specifieke post erom vroeg. Maar ik bedoel mensen die dat allemaal niet hebben. Of bijvoorbeeld in profielen op fet of datingsites, vooral als de eigenaar van zo'n profiel niet fatsoenlijk Engels kan. Dat zijn de ergste.
Deleted User 2176

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 2176 »

De post van Peter^ over de workshop bondage waarin hij zegt dat het anders is verlopen dan verwacht, blijft mij bezighouden. We kennen immers enkel zijn versie daarvan. Zou graag ook de versie willen kennen van de organisator en de exacte text van de aankondiging waar Peter^ over spreekt. Ik heb namelijk vermoedens dat de zaken niet kloppen, afgaand op het verhaal die Peter^ hier postte. Immers, bij navraag was de reactie dat het Nederlandstalig zou zijn en tijdens de workshop blijkt dat wordt besloten om in het Engels te doen. Dat klopt dus al niet met het antwoord wat vooraf gegeven zou zijn. Het zou namelijk heel goed kunnen dat Peter^ de aankondiging op een andere wijze uitlegt dan de organisator heeft bedoeld. Maar dat weten we nu dus niet.
Het is mij ook al eens overkomen dat ik eea verkeerd begrepen had, wat gewoon niet heel fijn is. Vandaar dat deze kwestie mij bezighoud.
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: slowchat

Bericht door thaliya »

Ik vind het geen raar verhaal hoor, heb nu zelf ook 2x meegemaakt dat er van Nederlands op Engels werd overgegaan omdat er 1 iemand was die geen Nederlands sprak. Allebei de keren op een ropemeet en van de 2e weet ik dat ze normaal gesproken in het Nederlands zijn. Die keer gaf de Engels sprekende persoon in kwestie zelf aan dat het niet nodig was om naar het Engels te switchen, maar de organisatie koos daar alsnog voor. Hoewel ik daar zelf geen last van heb, verbaasde het me wel. Waarom zou je dan alsnog switchen?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Deleted User 2176

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik weet van Peter^ dat hij moeite heeft met de Engelse taal en begrijp zijn boosheid. Dat hij vooraf te horen krijgt dat het in het Nederlands zou zijn en ter plekke wordt besloten om de vraag te stellen in welke taal? Waarom die vraag? En waarom toch in het Engels?
Om dan aan het einde ook nog verweten te worden dan zijn vriendin een andere lichaamsbouw heeft dan de overige deelnemers, dat is gewoon een trap na geven in mijn beleving.
Echter, wij kennen niet de versie van de organisator en ook niet wat de exacte tekst was van de aankondiging. Enkel het verhaal van Peter^.
Plaats reactie