slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Staken is ook protest. Ik weet niet of ik het altijd het aangewezen middel vind, maar ik vind wel dat het in de toolkit thuis hoort, zeker over dingen zoals sociale zekerheid. Qua verhogen van de pensioenleeftijd: ik denk dat het tegengaan van belastingontduiking nuttiger zou zijn. Er verdwijnt jaarlijks 22,2 biljoen. Met een fractie daarvan is het pensioengat opgelost. Het is niet alsof altijd maar hogere lasten de enige oplossing is.

Het blijft balen als het OV niet rijdt, maar ik ben wel voor het recht om te staken. Protest waar niemand 'last van heeft' is niet altijd een duidelijk genoeg signaal.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: slowchat

Bericht door pluis »

Ik ben ook voor het recht op staken, maar dan eerder voor zaken waar de werkgever een partij in is, zoals CAO-onderhandelingen. Als het alleen een protest naar de overheid is, zoals nu, dan vind ik persoonlijk dat mijn werkgever daar niet voor hoeft op te draaien, zeker niet also ik me toch all niet in de boodschap kan vinden.

Als we er over de CAO niet uitkomen ga ik zeker well staken. De werkgeverss zijn daarbij echt onredelijk bezig, zeker voor oudere werknemers.
Deleted User 1996

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 1996 »

Het vervelende in dit verhaal is dat men twee zaken door elkaar haalt. Namelijk de AOW-leeftijd en de pensioenleeftijd.
Die twee hoeven helemaal niet aan elkaar gelijk te zijn.

Wat de overheid doet is het verhogen van de AOW-leeftijd omdat ook de levensverwachting stijgt. De stakingsacties richten zich hierop en het heeft dan ook helemaal niets met pensioen te maken. Wel is waar dat de pensioenspaarpotten heel goed gevuld zijn en blijven, maar dat de regels betreffende de hoogte van het uit te keren pensioen wel erg rigide zijn. Maar dat is een ander verhaal dan pensioenleeftijd.

Ik heb ergens gelezen dat de AOW ooit berekend was voor een periode van 20 jaar. Maar steeds meer mensen leven langer en ontvangen daardoor ook -veel- langer dan 20 jaar AOW. Bovendien ontvangt iedereen AOW, ongeacht overig inkomen (pensioen!) en eigen vermogen. Daar zal volgens mij de meeste winst te behalen zijn waardoor de AOW betaalbaar blijft.

Ik denk dan ook dat stakingsacties niets zullen bijdragen aan een echte oplossing van dit probleem.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: slowchat

Bericht door JJV »

Daantje schreef: 28 mei 2019, 10:09 . (Ik zit nu op een voorlopige 67,5 jaar)
Laatste tabel die een collega me liet zien mag ik door tot 70 en 3 maand...

Zou ik nu nog niet op de helft zitten.
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

JJV schreef: 28 mei 2019, 21:42
Daantje schreef: 28 mei 2019, 10:09 . (Ik zit nu op een voorlopige 67,5 jaar)
Laatste tabel die een collega me liet zien mag ik door tot 70 en 3 maand...

Zou ik nu nog niet op de helft zitten.
Ik moet nog bijna net zo lang werken als ik nu heb geleefd.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Huh, maar daantje is jonger dan JJV, en JJV moet in leeftijdsjaren langer werken?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: slowchat

Bericht door cinderella »

JJV rekent vanaf dat hij is begonnen met werken, dan is hij nog niet op de helft. Daantje rekent vanaf haar geboorte. Dat scheelt een paar jaartjes.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door tessie »

Ja ik weet het niet, ik vind zulk soort stakingen echt kut. Ik ben afhankelijk van het OV en kon vandaag dus bijna niet naar een echt super belangrijke afspraak komen. Gelukkig dat een kennis mij speciaal erheen wilde brengen, anders had ik niet kunnen gaan.
Ik snap onvrede heel goed, maar ik, en de andere mensen die afhankelijk zijn van het OV, kunnen er gewoon niks aan doen. Ik vind het gewoon best wel gemeen voelen richting mensen die er niks mee te maken hebben.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Daantje moet tot 67,5 en JJV tot 70,3 ?
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: slowchat

Bericht door JJV »

Branche en beroepsgroep scheelt misschien.
En ik weet niet of de tabel die ik xag klopt.

Hoop eigenlijk dat t terug gedraaid is tegen de tijd dat ik 66 ben ofzo.
( en niet bedenken dat vroeger je met 55 de vut in mocht)
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

Ik heb het een keer bij elkaar geklikt op een site van de overheid. Zover ik weet is de maximale leeftijd nu nog 67,5, dus dat zal dan wel zijn waar dat lijstje ophoudt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 1996

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 1996 »

Op deze site staat het denk ik goed uitgelegd hoe te berekenen.
Voor mij zou dat zijn 67 jaar en 9 maanden. Maar tegen die tijd zal het weer anders (lees: later) geworden zijn.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: slowchat

Bericht door Pien »

Er is 40cm van mijn haar af. Ik voel me kaal.
Even wennen maar volgens mij ben ik er wel blij mee.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

JJV schreef: 29 mei 2019, 05:28Hoop eigenlijk dat t terug gedraaid is tegen de tijd dat ik 66 ben ofzo.
We worden steeds ouder, dus terugdraaien verwacht ik niet.
MrEd
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 nov 2016, 14:06

Re: slowchat

Bericht door MrEd »

terugdraaien niet nee,misschien bevriezen? en wie weet compensatie voor de mensen met zware beroepen, ploegendienst
Niet het geweld maar
Het goede vernietigt het kwaad
tolstoi
Plaats reactie