slowchat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

Het is voor jonge mensen ook heel, heel, heel erg niet leuk als ouderen straks financieel in de problemen komen. Het is nu vaak al zwaar als je ouders echte ouderdomsproblemen krijgen en het dagelijks leven en hun gezondheid niet meer vanzelf spreekt. Dat wordt dan alleen maar heul veul erger. Ik denk dat deel van het probleem waarom iedereen zo gefocust is op zijn eigen stukje, is dat we ook steeds minder vertrouwen in het vangnet hebben. Ik weet niet of het antwoord is om het vangnet dan maar verder af te breken.

En ik denk ook niet dat het pensioengat gezien moet worden als een touwtrekken tussen jongere en oudere burgers. Volgens mij is de hoeveelheid mensen waar een vangnet voor moet zijn en een realistische oplossing gewoon een gegeven. En zoals eerder aangekaart: Nederland is inmiddels een behoorlijk belastingparadijs, maar de staat Nederland heeft daar niet zoveel voordeel van. Zou ook anders geregeld kunnen worden. Het hoeft niet alleen maar afgewenteld te worden op òf de jongeren, òf de ouderen.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: slowchat

Bericht door kitten »

Net toch zo'n leuke serie boeken gelezen! "Old man's war" heette deel 1. De titel klinkt helemaal niet boeiend, maar het is science fiction in de toekomst. Deel 2 en 3 zijn totaal anders en toch een vervolg op 1. Fascinerend goed gedaan, vond ik!
Deleted User 1996

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 1996 »

Waar is mijn avater gebleven? Ik zie 'm niet...
Staat wel zichtbaar in het gebruikerspaneel.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: slowchat

Bericht door Ravelijne »

kitten schreef: 08 jun 2019, 21:37 Net toch zo'n leuke serie boeken gelezen! "Old man's war" heette deel 1. De titel klinkt helemaal niet boeiend, maar het is science fiction in de toekomst. Deel 2 en 3 zijn totaal anders en toch een vervolg op 1. Fascinerend goed gedaan, vond ik!
Beetje late reactie, maar ik heb daar jaren geleden een keer een review van gelezen en hij staat sindsdien op mijn lijstje om een keer te lezen, maar het is er nog niet van gekomen. Tof dat jij 'm ook goed vindt, weet ik in ieder geval dat hij terecht op mijn lijstje staat. :)

@Charles Helaas, ik heb geen idee. Misschien een goeie vraag voor dit forum onderdeel?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: slowchat

Bericht door Voleuse »

Ohhhhh ik heb geen zin in deze hittegolf klaagklaagklaag zo'n hekel aan heet weer
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Deleted User 1996

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 1996 »

same here.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Ik hoop dat het nog daalt, het wordt een lange week
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: slowchat

Bericht door chell »

Wij hebben een airco gekocht. Maar de temperaturen zijn al minder extreem in de voorspellingen dan ze waren. Aan de kust wordt het sowieso al snel koeler, dus daarheen vluchten kan ook nog.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Nog steeds 30+ 6 dagen achter elkaar ... Ik hoop op een koude wind van ergens vandaag.

Mijn keuken en achterramen Zijn bedekt met wit laken aan de buitenkant, dat scheelt wel veel maar het is, op dag 1, nu al 24.5 graad binnen
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door Daantje »

27 graden hier in huis en de lokale vooruitzichten houden het op een piek van 34 graden. Ik maak me niet te druk, en ben blij dat ik vorige week een ventilator kocht.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: slowchat

Bericht door isara »

Ik ben naar de sauna gegaan vanmiddag, heerlijk. Woensdag naar t naakstrand. Maar dinsdag en donderdag wordt niet leuk, werkplek met plat dak en geen airco :S
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: slowchat

Bericht door tessie »

Ik dacht ik zit toch de helft van de tijd in de airco in het ziekenhuis bij m'n moeder. Hebben ze daar geen airco.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: slowchat

Bericht door JJV »

eireann schreef: 23 jun 2019, 19:40 ... Ik hoop op een koude wind van ergens vandaag.
Jij bent echt erg voor dirty minds...

Of erg handig.
Hoe je t bekijkt
~\v/~
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: slowchat

Bericht door eireann »

Die snap ik niet jjv!

Ik had er niet bij stil gestaan dat ze nog/weer in het ziekenhuis lag Tessie
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 1996

Re: slowchat

Bericht door Deleted User 1996 »

Ventilatoren lijken overal uitverkocht te zijn. Blij dat ik twee weken geleden er eentje gekocht heb bij de action.
Gisteren naar Sail Scheveningen geweest, bootjes kijken. De haven uit en dan op het strand was het gisteren kil en waaide hard, je werd gewoon gezandstraald. Vandaag was het peentjes zweten... En de komende dagen dus ook.

Ramen openzetten hier is momenteel geen optie. Appartementencomplex is in groot onderhoud, dus veel opwaaiend stof en gruis :(
Schoenen doe ik buiten de voordeur uit om het in huis zoveel mogelijk schoon te houden, ondanks het vele stof en gruis van het hakken in beton. Die werklui zullen het zwaar hebben met hun zware gereedschap de hele dag in de hete zon moeten werken om in het beton te hakken. Met de nodige beschermingsmiddelen voor hunzelf...
Plaats reactie