Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door kitten »

Dat is inderdaad balen! :(
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door miss_meeko »

Ik praat in mijn slaap. Al mijn hele leven lang in meer of mindere mate. De laatste tijd zit er weer een piek in. Alleen praat ik nu niet gezellig, maar zoek ik ruzie :(
Ik stoot Toran wakker de paar keer dat hij bij mij slaapt (We slapen door onrustige nachten, zijn snurken en mijn praten meestal apart al bijna een jaar...), en als ik hem wakker maak of hij nog wakker is en ik in slaap ben gevallen dan mopper ik op hem, stuur hem weg. Zeg hem dat ie op zijn andere kant moet liggen (ongeacht hoe hij ligt) en laatst vroeg ik blijkbaar of ie nu nog steeds niet dood was.

Ik vind het echt heel irritant en ben er ook wel verdrietig om. Hoewel ik nooit de grootste fan ben geweest van samen slapen, mis ik het nu wel steeds meer om samen wakker te worden. En op praktisch gebied... als hij op zolder slaapt, wordt ie niet wakker van de kids en doe ik dus alle nachtshiften alleen. Maar bovenal, ik wil niet elke keer met ruzie gaan slapen, lelijk doen en de volgende dag van geen kwaad bewust zijn. Behalve dan dat ik merk dat hij weer weg is.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door kitten »

Wauw... dat is wel echt kut zeg! :nopompom: ik snap dat je daarvan baalt! Wat zegt Google? Is er iets tegen te doen?
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Voleuse »

Je hoeft niet samen te slapen om samen wakker te worden denk ik? Hij kan ook 's ochtends erbij kruipen.

Dat praten is wel echt kut ja!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door miss_meeko »

Google zegt dat het aanpassen van slaappatroon, meer slaap en rust kan helpen. Maar dat valt nu weinig te sturen met de nachtvoedingen nog. Ik heb het blijkbaar ook meer gehad ten tijde van pukkie1 met nachtvoedingen.
Verder is het advies om niet te reageren of terug te praten. Dus dat gaan we vanavond proberen. Ook als ik een reactie schijn te verwachten en blijf porren of aan het mopperen/schelden ben.

Het is gewoon lastig want volgens Toran praat ik redelijk helder. Heb ik ogen open en ga ik zelfs rustig half zitten. Dus hij weet ook echt niet dat ik slaap altijd. Maar hij herkende wel dat het boos worden bijna altijd begint nadat hij terugpraat (en nee... dat is niet zo als we wakker zijn ;) )

In de ochtend erbij komen liggen heeft Toran wel een tijd gedaan. Maar samen in slaap vallen, eruit gekickt worden naar zolder en dan weer terug naar het grote bed is voor hem ook best een tijdsinvestering die ten koste gaat van de nachtrust (want je valt bij bedwissels niet meteen in slaap) die tamelijk beperkt is. (Bijna 4 jarige wekker die altijd om 6.30 afgaat....)
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door miss_meeko »

Het maakt mij soms ook onzeker.... soms voelt het alsof er weinig overblijft van de relatie behalve pappa en mamma zijn. Seksleven loopt niet, spelen hebben we al tijden terug opgegeven en nu lukt zelfs het samen slapen helemaal niet meer. Ik neem hem hem niet kwalijk.... want wakker geven we beiden aan het vannacht te gaan proberen. Daarna schop ik hem het bed uit en doe ik rot en vervolgens in de ochtend vraag ik (ook soms verdrietig) waarom ie nou weer op zolder is gaan liggen.

Maar tegelijk weet ik dat we nog steeds heel verliefd op elkaar zijn. (Dat spreken we ook uit naar elkaar) alleen is er overdag niet echt te ruimte om intiem te zijn en in de avond/nacht geen energie meer. En dat co sleeping werkt daar natuurlijk ook niet aan mee...
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door tessie »

Oh wat naar miss_meeko.
Jay praat ook heel vaak in zijn slaap, soms schrik ik daar ook heel erg van. Hij praat dan nooit echt persoonlijk tegen mij, maar soms ineens trekt 'ie mijn kussen onder m'n hoofd vandaan of schrik ik gewoon wakker omdat hij ineens zo hard dingen zegt en doet. Hier helpt het als ik gewoon zachtjes/lief zeg: het is oké, ga maar weer slapen.
Misschien kunnen jullie dat ook eens proberen? Of afspreken dat als je wakker bent en je wilt praten, dat je eerst zegt dat je wakker bent ofzo? Zodat hij ook zeker weet dat je slaapt als je dat dus niet gedaan hebt. Lijkt me echt heel lastig om je elke keer rot te voelen over iets waarvan je niet eens weet dat je het gedaan hebt.
Als jullie nu gewoon slecht/weinig slapen, helpt het misschien ook om te bedenken dat dit nu gewoon een periode is. Als de kindjes ouder worden, kunnen jullie ook meer en beter slapen. En waarschijnlijk wordt het praten dan vanzelf ook weer minder en kunnen jullie weer beter bij elkaar slapen.
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pien »

Wat naar miss_Meeko.
Hopelijk vinden jullie snel een oplossing die het makkelijker maakt tot het praten weer minder is
Gebruikersavatar
isara
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 12:53

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door isara »

Dat lijkt me echt heel vervelend. Ben benieuwd of het niet reageren helpt!
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

Gaat het nu beter, @miss_Meeko ? Lijkt me heel akelig.

Ik neem ook even plaats. Net Zarath weer op de trein gezet voor een week buitenland voor een congres. Het huis is zo stillllllll...
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Voleuse »

Ik heb echt een beetje een rare dag. Krijg vanochtend een telefoontje dat a) mijn oma is overleden en b) mijn zus door haar buurvrouw is aangevallen en aan haar haren over de grond is gesleept en de politie moest bellen.
Wat kan ik doen om mijn zus te helpen in deze situatie (want de rest van de familie is nu een begrafenis aan het regelen). Iemand wijze woorden voor me?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Jezebel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2011, 08:32

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Jezebel »

Jeetje :o dat is nogal een rare ochtend ja! Gecondoleerd met je oma. Wat betreft je zus: geen echt goede tips, maar misschien vindt ze het prettig als je naar haar toe gaat en haar verhaal kwijt kan?
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door tessie »

Wat naar Voleuse! En gecontroleerd.

Als het kan idd naar je zus toe gaan, gewoon voor gezelschap en knuffels. Of anders haar bellen en met haar praten, of haar laten praten. En vragen of je iets voor haar kan doen? Misschien gewoon zeggen dat je graag wilt helpen maar niet zo goed weet hoe?
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door JJV »

Wat naar Voleuse!

Misschien je zus vragen wat ze zelf wil. Bv aanbieden dat ze even bij jou kan zijn of de stad in ofzo. Weg van de plek waar t gebeurde.
Of juist even jij naar haar voor t idee dat ze niet alleen is ofzo.

Misschien wil ze ook juist wel even alleen zijn. Verschilt vast per persoon.
~\v/~
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Ravelijne »

Wat zij zeggen. Verder: aanbieden om een of twee dingen op te pakken als het voor jou kan (en alleen als het kan: own oxygen mask first). Dingen als boodschappen, een maaltijd koken of afleveren, kattebak, vuilnis buiten, hond uitlaten, eventueel babysitten als er kindjes zijn. Niet al deze dingen, maar een of twee dingen als er iets is wat ‘moet’ maar wat even niet lukt of gewoon fijn is als iemand anders het doet en het kan zonder dat het ingewikkeld is om uit te leggen of over te dragen.

En als iemand juist liever even stilte en ruimte heeft om tot zichzelf te komen, is begrip daarvoor superfijn en helpend.
Plaats reactie