Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Daantje »

Dat nieuws uit Zaandam. Iemand wordt in elkaar geslagen omdat ze* geen antwoord geeft op de vraag of ze een jongen of meisje is. Dat is op zich al erg genoeg. Maar de reacties die het uitlokt op social media en onder nieuwsberichten (ja, ik weet dat ik dat soort dingen niet moet lezen) gaan weer lekker door.

Ik zie victimblaiming. Ik zie racisme dat erbij wordt gehaald om de eigen verantwoordelijkheid te ontkennen. Ik zie extreem rechtse opiniemakers en politici de queer community misbruiken als stok om 'buitenlanders' mee te slaan. Ik zie commentaar op de trans en non-binaire gemeenschap omdat we 'genderdrammers' zijn en maar gewoon normaal moeten doen. Ik wordt er zo moedeloos en verdrietig van. Dit zijn de momenten waarop ik mijn laatste restje vertrouwen in de mensheid dreig te verliezen.

*Ik gebruik hier ze omdat haar vader het in de berichtgeving zelf ook nadrukkelijk doet. Het slachtoffer identificeert niet expliciet als trans of non-binair. Maar is wel aangevallen omdat ze niet duidelijk genoeg mannelijk óf vrouwelijk eruitziet.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door eireann »

Knuffel daantje
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door pluis »

Het is idd wel weer het meest "heuuuuu maar dat is toch ook niet normaaaaal, heuuuuuuu, t is zo mooooieeeelijk"-niveau mensen dat hun smoelwerk open trekt over die 14-jarge die in elkaar getimmerd is. Compleet incluis "ja, maar als je niet bij me smeekt en soebat om acceptatie, ga ik je lekker niet goedkeuren"-laars-in-je-nek-gezever.

Plus het hele gezeik dat Buck Angel als een vreselijke haatviool trans vrouwen onder de bus gooit in een of ander rotbriefje, en dat de halve goegemeente dan weer denkt dat alle trans mannen dus toxische vrouwenhaters zijn en een andere andere trans vent die meent in een of ander essay dat homoseksuele transmannen gewoon homofotisjistische heterovrouwtjes zijn, want de "echte transgenders, bla, bla, bla"... Van je eigen soort moet je het ook hebben :/ Stelletje hatelijke lijers. Ga een fucking gat graven, ergens.

Zou het volle maan zijn, of zo?

Goffer.
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door JJV »

( t is in amstelveen overigens, niet dat t daar beter van wordt)

op twitter gaat een adres rond voor mensen die even een kaartje oid willen sturen
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Daantje »

Ik zou nog maar even wachten met de kaarten sturen. Ik zie nu berichten dat het slachtoffer in Amstelveen (inderdaad niet Zaandam), wél mannelijke voornaamwoorden en voornaam gebruikt. De woorden van de vader die in de media zijn overgenomen lijken meelevend, maar daar ben ik nu niet meer zeker van. Mogelijk was het slachtoffer nog niet uit de kast bij diens ouders, of accepteren de ouders dat (nog) niet en is dit een klassiek geval van deadnaming.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door JJV »

Leuker wordt 't er niet op in ieder geval.
~\v/~
Deleted User 2176

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik ga uit van het verhaal zoals dat gezegd werd in het NOS-journaal van 8 uur.

Waarom werd er zo specifiek de vraag gesteld aan het slachtoffer of het een meisje of een jongen was? Dat is iets wat mij verbaasd en het lijkt erop dat die jongens doelbewust bezig waren om haar wat aan te doen, wat dus ook gebeurde. En dan het ontwijkende antwoord wat gegeven werd, waarom ontwijkend? Bang voor afwijzing ofzo?

Er wordt al tijden beweerd dat je hier in een vrij land leeft en dat elke geaardheid probleemloos geaccepteerd wordt. Maar telkens opnieuw blijkt wederom het tegendeel. In de praktijk is er amper acceptatie van het "anders zijn".
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Voleuse »

Waarom ontwijkend.... Omdat het ze niks aan gaat! Het is een rare vraag!!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Peter^ »

Laat ik voorop stelen dat ik geweld om iemands geaardheid afkeur. Het is voor de nieuwsverspreiders komkommertijd. We zijn van de nieuwsbronnen afhankelijk hoe gekleurd een bericht is en wat de werkelijke waarheid/achtergrond is. Het bericht is verspreid net voor het begin van de LHBTI week.

Ik veronderstel dat dit slachtoffer ook door de daders geslagen zal zijn als ze hem/haar een andere vraag hadden gesteld Een groepje jeugdigen die zich vervelen en (onbewust) op zoek zijn naar een manier om hun frustraties te uiten naar een toevallig slachtoffer. Een slachtoffer dat hen op één of andere manier opvalt. Die reageert op hun opmerkingen.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door kitten »

Daantje schreef: 27 jul 2021, 19:17 Ik zou nog maar even wachten met de kaarten sturen. Ik zie nu berichten dat het slachtoffer in Amstelveen (inderdaad niet Zaandam), wél mannelijke voornaamwoorden en voornaam gebruikt. De woorden van de vader die in de media zijn overgenomen lijken meelevend, maar daar ben ik nu niet meer zeker van. Mogelijk was het slachtoffer nog niet uit de kast bij diens ouders, of accepteren de ouders dat (nog) niet en is dit een klassiek geval van deadnaming.
Weet je hier al meer over?
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Daantje »

Wat ik begreep identificeert ze zich niet als trans, fluïde, of non-binair, maar heeft ze wel wat geëxperimenteerd met andere voornamen en gewoon geen expliciet vrouwelijke uitstraling. Ze was er zelf gewoon ok mee dat haar vader haar voornaam en vrouwelijke voornaamwoorden gebruikt.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door kitten »

Oh gelukkig!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door kitten »

Kutpuist.

Letterlijk. Op de labia minora.

Au. :eerie:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door eireann »

Ik raad aan om niet te fietsen.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door kitten »

:schater:
Plaats reactie