Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door juffie »

@ gilraen...

Het is idd kut om dat stempeltje te krijgen, maar anderzijds is mijn ervaring wel dat wanneer je die diagnose eenmaal hebt, hoe klote ook, er wel meer begrip komt van mensen. Nog lang niet iedereen neemt het serieus ''We zijn allemaal wel eens moe...'' :roll: maar, er is een dokter die heeft gezegd (in mijn geval zelfs 2) dat je wat mankeert.

Hoe beroerd ook, je wordt wel anders bekeken. (En dat bedoel ik positief).

Knuff meis, CVS sucks.
MILF :grin_ani:
Bitemarks
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:17
Locatie: Zelhem

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Bitemarks »

*knufft Gille*
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Peter^ »

Sluit me bij juffie aan.
:close_knuf: voor Gille
Geniet van de positieve momenten.
nimueh

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door nimueh »

gilraen schreef:*knuffelt iedereen*
Dokter heeft vandaag gezegd dat hij echt chronisch vermoeidheidssyndroom vermoed. Ik heb het nog beetje van de hand proberen te doen met argumenten maar hij heeft ze vriendelijk doch beslist van de tafel geveegd. Ik had zelf ook wel regelmatig dat vermoeden, maar ik hoopte toch dat het meer mijn zwartgalligheid van het moment was dan. Om het effectief op tafel gegooid te krijgen, doet toch beetje vies.

Nu al proefmedicatie die een beetje kan helpen, wellicht achter een dikke maand naar leuven voor echt het etiketje...
Kijk, het is kut, maar... nu weet je tenminste wat je hebt en er kan iets aan gedaan worden (min of meert). Sommigen genezen ervan en jij bent jong genoeg om daar een grote kans toe te hebben *knuffelt*
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door pluis »

Motdomme :smiley_panic:

Ik dacht dat scriptiebegeleiders er waren om je voor stomme fouten te behoeden.. Kom ik er net achter dat mínstens een van mn case studies (waarschijnlijker zelf stwee of drie) haske anachronistisch zijn.. eh.. ik bedoel.. dat de geanalyseerde boeken en films ouder zijn dan de theorie die ik gebruik óm ze te analyseren.

Nou is dat denk ik geen ramp. Ik kan wel redenen verzinnen om te beargumenteren waarom ik het wél kan doen.. maar ze had me er natuurlijk best even.. op kunnen wijzen.. aan kunnen herinneren.. eh.. dinges.

Weet ik ook weer wat ik aan haar heb :frusty:

En aan mezelf, natuurlijk. Ik had putjesschepper moeten worden. Echt.
elise

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door elise »

pluis schreef:ik bedoel.. dat de geanalyseerde boeken en films ouder zijn dan de theorie die ik gebruik óm ze te analyseren.
euh hoe wil je ze dan analyseren als je wel al de theorie hebt maar de boeken nog geschreven moeten worden?
kweenie, maar lijkt mij zo logisch dat wat je analyseer ouder is dan jouw analyse :icon_confused:

nouja evengoed balen dus :(
Zeg 'r anders gewoon maar wat ik gezegt heb en dat ik zei dat 't goed was :) :hypocrite:
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door cinderella »

Ikke begrijp ook niet hoe een theorie alleen maar toepasbaar kan zijn op films en boeken die nog gemaakt moeten worden.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door pluis »

Ah ja, nee, de theorie is óók door andere mensen geschreven. K heb (nog) niet de academische geloofwaardigheid dat ik helemaal zelf theoretische kaders mag verzinnen, enzo. K moet nog braaf met andere wetenschappers aankomen. En die dateren van eh.. 2003 en 1999.. en de case studies zijn boeken en films uit 1984, 1995, 2000 en 2006.

(dat betekent dat ik niet kan vragen 'hoe volgen de case studies de theorie?' .. want in drie van de vier gevallen wás die theorie er toen dus nog niet.. Wat betekent dat ik .. nouja.. ik weet niet. Kwestie van de vraag anders formuleren en de manier veranderen waarop k naar de theorie verwijs. En dan zien hoe geloofwaardig t nog is.

Zou zo erg niet zijn, als ik t idee niet had dat mn scriptiebegeleider wél weet dat t een probleem gaat opleveren, maar er gewoon niks over gezegd heeft omdat ze.. nouja.. weet ik t.. omdat ze graag ziet dat k op mn bek ga? Of t kon r gewoon allemaal zo weinig schelen dat ze t niet gezien heeft. En da's net zo erg, denk ik.
Vooral stom van mezelf, ook.

K verzin er wel wat op. Bewijsvoering zo in elkaar zetten dat de case studies tot de theorie bijgedragen hebben, en dan daar weer conclusies uit trekken, ofzo. Scheelt dat een van de theoretici ook weer een van mn case studies bespreekt. Dat zal me wel helpen.

Maar gothfer, ik bedoel.. eh.. debiel dat ik t niet gezien heb.. en debieler dat zij t niet gezien heeft óf niks zei.
elise

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door elise »

ah zet meeks zens nouw :)

Maar idd balen dus, en ook raar inderdaad dat zij niks zag of zei.
Misschien mag ze dat niet? sturend optreden in scripties enzo?

ik weet veel, behalve van studeren :) maar dat bluf ik gewoon :)
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door pluis »

Nouja, ze is mn supervisor. Ze heeft mn voorstel moeten goedkeuren voor ik eraan begon.. of t wel haalbaar was, enzo.. en ze heeft een semi-definitieve versie nagekeken en er commentaar op gegeven. Ze is er juist om sturend op te treden..

Dus wie weet eh.. wie weet kán t wel gewoon.. Maar t vóelt voor mij alsof t niet kan.

Ga in elk geval proberen er n mouw aan te passen. Morgenochtend. Als ik gelapen heb, want ik ben nou toch te eh in de war.

Ik weet wel dat als ik op dat punt gezeik met die scriptie krijg, dat ik bij r op de stoep sta. K acht dat de begeleiding van mn scriptie vorig jaar slecht was, maar dit jaar is nog veel erger :S
nimueh

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door nimueh »

Ik weet niet wat het is, maar veel goeds heb ik nog niet gehoord van scriptiebegeleiders (zelfs degenen die bejubeld werden, bleken achteraf...). Kunnen ze niet, willen ze niet? Is er een geheime conspiracy die ervoor zorgt dat studenten gedoemd zijn niet het beste uit hun kunnen te halen? I don't know... but it sucks, really. *knuffelt*

Het is niet omdat de theorie in pakweg 1999 is verzonnen (of neergeschreven), dat ze niet geldig kan zijn op boeken uit 1984. Newton en Einstein zijn net zo actueel NU (ook al zijn ze dood), als toen hun voorouders nog niet eens geboren waren.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door cinderella »

Het probleem met scriptiebegeleiders is volgens mij dat ze alleen echt goed begeleiden als ze je onderwerp nuttig voor zichzelf vinden. En aangezien je over het algemeen zelf je onderwerp kiest, i.t.t. je stageonderwerp, is de kans nogal klein dat je dezelfde interesses hebt als je begeleider. En dan krijg je dit soort dingen.
toen doet er nu niet meer toe
Gilraen^

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Gilraen^ »

mijn scriptie was een onderdeel van mijn begeleider haar doctoraat. Dus voor haar eigenlijk ook interessant, maar ze vond het nuttiger dat ik alle praktijk deed voor haar zodat zij kon schrijven en mijn scriptie kon de boom in... Ik denk dat er mss stiekum een of andere pedagogische waarde inzit. Zoiets als: vertrouw niet teveel op anderen, of wat je zelf doet, doe je beter.
silence

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door silence »

Knuff pluis.

Waardeloos zoiets.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door pluis »

nimueh schreef:Het is niet omdat de theorie in pakweg 1999 is verzonnen (of neergeschreven), dat ze niet geldig kan zijn op boeken uit 1984. Newton en Einstein zijn net zo actueel NU (ook al zijn ze dood), als toen hun voorouders nog niet eens geboren waren.
Nee, klopt. Maar ik kan niet beweren dat iemand die schreef voor Newton, Newton volgde in zn beweringen.. Zeg maar.
Plaats reactie