Geld is helemaal...

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Geld is helemaal...

Bericht door Ravelijne »

Whoa, € 800,- in de lucht gooien lijkt me een bijzondere ervaring! Ik weet niet of ik het gaaf of heftig zou vinden, maar zeker interessant om dat zo 'lichamelijk', echt met je lijf en je handen te ervaren.
isara schreef: 19 jun 2019, 10:24 YNAB zou goed voor me zijn, maar dat schrikt me echt af, te ingewikkeld.
Heb je er al naar gekeken, of zijn het onze verhalen die je afschrikken? Het is eigenlijk niet ingewikkeld. Het is alleen dat je even heel anders dan je gewend bent naar budgetteren moet kijken. 'Achterstevoren', zeg maar. En dan even wat handigheid in het programma kijken. Het is in ieder geval heel erg veel simpeler dan hoe ik het hier voor deed (namelijk toch grotendeels op goed geluk). Dus als het dat was, dan wil ik zeggen: het is even wennen, maar zooooo complex is het nou ook weer niet. Ik kan er mee uit de voeten en ik heb dyscalculie. Dus voor ieder andere is het waarschijnlijk een stuk makkelijker. :D En de WS-vraagbaak helpt.
grotemuil

Re: Geld is helemaal...

Bericht door grotemuil »

Ik ben niet voor niets zo sacherijnig. Maar ik heb ook goed nieuws. Ik ben die klap van die datingsite te boven. Ik krijg nog twee behoorlijke kostenposten, Gebit en Kaakchiriurg. Dan ben ik weer boven Jan.

Groetjes
grotemuil

Re: Geld is helemaal...

Bericht door grotemuil »

@MACK Ook voor jou respect. En inderdaad, het is een hobbelige weg. Ik zal blij zijn als mn gebit is afbetaald. Ik reken op November
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geld is helemaal...

Bericht door Peter^ »

...niet fijn als je van huis uit bent opgevoed om zuinig te leven en dat nog steeds doet. Waarom zal ik iets nieuws (apparatuur, kleding, auto) kopen als datgene wat ik heb nog prima werkt / bruikbaar is.
... niet fijn als je het wel hebt, het graag aan activiteiten met anderen uit wil geven en dat het door anderen wordt afgewezen.
.... als je er met de lage spaarrente toch belasting over moet betalen
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Geld is helemaal...

Bericht door miss_meeko »

Op!
Maar gelukkig morgen weer salaris.

Ik vind geld moeilijk. We hebben niets te klagen hoor want verkeren in de positie dat we gewoon een redelijk goed salaris hebben. Maar toch blijft het wel moeilijk. Het lukte eerst altijd prima om overzicht te houden maar de laatste tijd met alle veranderingen thuis, veranderde toeslagen/salarissen/kosten is het echt wel een uitdaging geworden. Binnenkort maar weer alles op een rijtje zetten....
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Geld is helemaal...

Bericht door Ravelijne »

miss_meeko schreef: 23 sep 2019, 20:15 Binnenkort maar weer alles op een rijtje zetten....
Namens het WS-YNAB-collectief, kunnen we je hiervoor interesseren? ;)
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Geld is helemaal...

Bericht door eireann »

YNAB is geweldig om overzicht te krijgen en te houden !
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
chell
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:21

Re: Geld is helemaal...

Bericht door chell »

Wat zij zeggen! En we helpen je met liefde en geduld op weg
Gebruikersavatar
miss_meeko
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010, 13:38
Locatie: Haarlem

Re: Geld is helemaal...

Bericht door miss_meeko »

Lief aangeboden, maar op dit moment is een app starten en alles invoeren juist iets wat ik niet er ook bij wil hebben. Zelfs al is het maar 1 grote eenmalige taak. Wellicht ooit, maar voorlopig voelt de vertrouwde manier van een kladblaadje nog even fijner. Jullie zijn wel lief :)
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Geld is helemaal...

Bericht door Ravelijne »

Je bent welkom als je er ooit een keer voor wil gaan zitten. :) Succes met het noeste handwerk!
Plaats reactie