Wereldnieuws

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Alle regels blijven tot 31 december hetzelfde. Tot dan is er om handelsverdragen te sluiten. Maar of de telefoonmaatschappijen het VK nu nog binnen de Europese roaming regels houden is wel een goede vraag.

Edit: vooralsnog blijft roaming gewoon zoals je gewend bent.

https://www.google.com/amp/s/androidwor ... -tarieven/
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Na al die jaren gedoe voelt het een beetje als een anticlimax eerlijk gezegd.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

Oh thx Daantje, das goed om te weten.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Wereldnieuws

Bericht door kitten »

Wat je zegt, eireann.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Het brexit moment zelf was wel een anticlimax inderdaad. Nu gaat er een nieuw slepend proces beginnen voor de nieuwe onderhandelingen, ik verwacht met een boel politieke leugens, moddergooierij en manipulatie in de media. Eigenlijk niet anders dan wat het de afgelopen 3,5 jaar was.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Toch een raar gevoel dat het nu 'echt' is. Op papier dan. Wel een beetje een ingezakte pudding dat er nog niks verandert, en dat er ook nog niks duidelijk is over wat er dan wel precies gaat veranderen en wanneer. Maar toch een gek idee. Het VK 'hoort' niet meer bij ons.
Gebruikersavatar
Nijntje
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 aug 2016, 19:08

Re: Wereldnieuws

Bericht door Nijntje »

Eigenlijk verandert er nog steeds weinig, dus eens met het anticlimax gevoel
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Wereldnieuws

Bericht door thaliya »

Eens. Ik heb ook een "nou, ben ik hier dan voor uit Londen weggegaan?" gevoel. Begrijp me goed, ik ben nu blij met mijn leven hier, maar Brexit was wel de aanleiding om weg te gaan daar.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

De echte heibel begint pas als er handelsverdragen worden gesloten, en de situatie rond Noord-Ierland duidelijk wordt. Dan zullen we zien hoe sterk de onderhandelingspositie van de Britten is als ze het zonder (of tegen) de EU moeten doen. En dan nog zal het een lang proces worden.

Ik las een opiniestuk dat voorspelde dat de Brexit de definitieve doodsteek van het Britse Rijk zal zijn: een verenigd Ierland, Schotland dat onafhankelijk opeist en mogelijk dat zelfs Wales Engeland de rug toekeert. Dat artikel sprak over ongeveer 10 jaar waarin dat allemaal zou kunnen gebeuren. Ik denk dat dat best wel realistisch is. De Schotten praten nu al over onafhankelijkheid, de Noord Ierse unionisten zullen zich ook wel bedrogen gaan voelen als London ze laat vallen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Wereldnieuws

Bericht door Ravelijne »

Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Wereldnieuws

Bericht door Voleuse »

Nou ik denk dat je er wel goed aan gedaan hebt hoor thaliya. Het duurt alleen nog ff voor de echte gevolgen komen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Wereldnieuws

Bericht door eireann »

Ik ben van slag door het nieuws uit Amerika, eerst Corona en nu de rellen met zoveel racisme van de agenten... De kans dat die rellen weer een brandhaard voor corona gaan zijn.... Het is echt droevig :(
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Wereldnieuws

Bericht door JJV »

Ik was zo dom om de trending topics te gaan uitpluizen... Nog meer van slag.
Tl/dr : iedereen geeft iedereen de schuld
~\v/~
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Wereldnieuws

Bericht door Daantje »

Ik hoef niet eens de trending ervoor uit te pluizen. Mijn beide Twitter feeds zijn alleen maar rellen en racisme. Ik heb gewoon niet de mentale capaciteit om daarmee om te gaan. Vooral niet met activisten die me een schuldgevoel aanpraten dat ik niet activistisch genoeg ben en voor heel boos moet zijn en moet doneren aan antiracisme organisaties en petities moet tekenen. En mijn feeds staan dus ook compleet vol met politie en militairen die burgers aanvallen. Zowel beelden uit het verleden zoals ultra gewelddadige arrestaties, als beelden van de rellen.

Kunnen wegkijken van onrecht omdat je er geen last van hebt is een privilege. Maar de energie en de mentale capaciteit om boos te zijn over dat onrecht en er iets aan te doen is dat in mijn ogen net zo.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Wereldnieuws

Bericht door JJV »

Dat was wat mijn bubble mij ook voerde.

..toen ik ging pluizen kwam ik de andere kant tegen.
(en ik heb voor m'n eigen bubble al geen energie)
~\v/~
Plaats reactie