Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door puppie »

Ahh dat is flink balen Leonietje :-/
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door cinderella »

Tijd voor Rutte en co dat ze vanuit huis moeten werken lijkt me.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Peter^ »

Daantje schreef: 23 sep 2020, 16:39 Ik heb een verkoudheid die niet doorzet. Nou is minder ongemak natuurlijk wel fijn. Maar thuisblijven voor 'een klein kriebelhoestje' en 'een beetje een loopneus' voelt best wel rigoureus. Nou ja het is niet anders. Het enige wat ik moet laten zijn de boodschappen, die moeten maar online en bezorgd.
Ik loop al sinds december met verkoudheidsklachten rond. Volgens mijn huisarts komt dit door hooikoorts/pollen. Recentelijk tijdens telefonisch consult over iets anders, gevraagd of ik met deze verkoudheid klachten me moet laten testen op Corona. Zolang geen koorts of kortademig is dat niet nodig.

Ik woon in binnenstad Utrecht. Ben een paar weken terug nog wel voor kleine boodschappen (rest laat ik bezorgen) in de stad geweest. Kwam moe terug van het constant om me heen kijken om afstand te houden. De meerderheid draagt (binnen) geen mondkapje en 1,5 meter afstand houden bestaat niet meer. Het is nog drukker (zeker in weekend) in de binnenstad dan voor Corona.

Ik kom niet meer in de binnenstad en ook andere activiteiten met mensen ben ik gestaakt. Gelukkig verplicht mijn werkgever mij om thuis te werken.

Ik maak me grote zorgen om de ontwikkelingen in besmettingen.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door puppie »

‘Een paar weken terug’ was de situatie anders dan op dit moment. Hier dragen heel veel mensen (de meeste) juist wel mondmaskers in de winkels en op plaatsen waar je geen 1,5m afstand kan houden.
Ook zien wij in de teststraat dat er veel meer mensen mondkapjes dragen als ze komen testen.
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door phedre »

ik was gelukkig net op tijd met de operatie, chirurg zei voor de operatie al dat ik net op tijd was, want vanaf maandag (afgelopen maandag dus) zouden ze gaan afschalen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Wij zitten in Quarantaine. Oudste in isolatie, ze is positief getest. En nog steeds mensen die blijven roepen dat het niet bestaat... Ik snap het echt niet. Ga in een ziekenhuis kijken, in phedre's ziekenhuis dat nu moet afschalen bijvoorbeeld. Da's niet om te doen alsof! Pffff. Ondertussen maken wij er het beste van. We kunnen er nog mee lachen. Dag 3 van de 10.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door pluis »

Sterkte, kitten. Ik moest deze week ook isoleren, maar dan in afwachting van een test. Was gelukkig negatief, maar toch.

Hopelijk is oudste er niet (te erg) ziek van en kunnen jullie allemaal gauw weer gezamelijk aan tafel / op de bank.
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Ik zit tot en met donderdag mee in quarantaine, had oudste op bezoek, veel afstand gehouden maar ook aan 1 tafel gegeten samen. Heb m'n jaarlijkse snotneus (die ik niet heb laten testen want alleen als ik buiten ben geweest en koude neus heb, geen symptomen verder). Nu toch dinsdag maar even een wattestok m'n neus in laten schuiven.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Peuter mag gelukkig wel naar opvang
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door puppie »

Hihi Anne, een wattenstok in je neus. Veel mensen vinden de keelswab vervelender dan de neus :-D
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Deep throaten is (in een ver verleden) ook een paar keer gelukt, dan lukt die keelswab ook wel toch? We zullen t zien!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door tessie »

Ja, levert dat nou nog voordelen op voor het comfort van zo'n coronatest, als je deepthroatskills hebt?
Gebruikersavatar
Yara
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:51
Locatie: Bussum

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Yara »

Ik vond het tegenvallen helaas (in juni). Die in je neus valt wel mee, maar keek vond ik best naar. Gelukkig zo voorbij ook.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Mack »

Sterkte kitten!

Tsja, we zitten midden in de tweede golf. Ik vind het jammer dat het OMT en de regering meer bezig zijn met reageren dan met anticiperen.

Maar hier komen we ook wel weer doorheen.Over één à twee weken gaan de infectie cijfers wel weer omlaag. En dan kunnen we wachten op de derde golf. De vraag is of die al met de kerstvakantie komt of pas rond februari. :frusty:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door puppie »

eireann schreef: 11 okt 2020, 17:38 Deep throaten is (in een ver verleden) ook een paar keer gelukt, dan lukt die keelswab ook wel toch? We zullen t zien!
Whaha zo diep gaat ie nou ook weer niet. Maar een stokje achter je huig duwen levert bij 90% van de gevallen een kokhalsreflex op. Waarbij de mannen over het algemeen wel vele malen meer drama en geluid maken dan de vrouwen :lol:
Plaats reactie