Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik snap je angst Leonietje. Ik zag de agressie vandaag ook en ik kan iet anders dan terug denken aan wat er in de VS is gebeurd de afgelopen tijd. Ik kan me voorstellen dat je van slag bent als je daar vlakbij aan het werk was. En dan zijn er politici die deze shit nog aanmoedigen ook. Eigenlijk is het precies zoals in de VS.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

@phedre, als de bezoekjes bij/van iedereen op afstand zijn zonder knuffels en zoenen, dan zou ik lekker door gaan zoals je doet. De mensen met goede wil mogen (van mij :) ) best uit gaan van de intentie van de regels, zwart wit krijg je ze toch nooit redelijk op papier. (want jij naar je buurvrouw en daarna naar je dochter op 1 dag mag wel. Dit is toch hetzelfde....) Doe voorzichtig, houd afstand, was je handen voor en na, ventileer, zorg dat er raampjes open staan. Je bent goed bezig.

Ik denk dat er onderscheidt gemaakt moet worden tussen Corona-regel-demonstranten en Rotzooi-zoeker-hooligans.

Ik denk dat veel van de echte demonstranten weg zijn gegaan zodra het grimmig werd, door de politie werd verzocht/gesommeerd. Degene die bleven, zorgelijk zeker. Maar de echte rotzooi winkels plunderen? Dat zijn hooligans en heeft niks met corona te maken.

Knuffels voor iederene
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Voleuse »

Nou Rotterdam voelde zich kennelijk achtergesteld :roll:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Deleted User 178

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Deleted User 178 »

WTF joh, wat is er mis met al die lui?!??!?

Kunnen we misschien een stukje Nederland afzetten en alle mafketels die vinden dat ze allerlei "rechten" hebben daar verzamelen? En ook iedereen die denkt dat de overheid ons nu allemaal een chip geeft, dat we door de vaccinatie allemaal dood gaan enz enz? Artsen hebben ze toch niet nodig, want Corona bestaat niet.

Pppppfffff
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik geloof niet dat de relschoppers van gisteren het zo te doen om de samenzweringstheorieën over de vaccins en de pandemie zelf. Zondag op het Museumplein was er een groep die daadwerkelijk protesteerde tegen de maatregelen. En hoewel ik er op persoonlijk vlak ook mijn gedachten over heb vind ik uit principiële overweging wel dat ze dat moeten blijven mogen doen. Want de vrijheid van demonstratie werkt twee kanten op en moet nu niet ineens worden ingeperkt omdat ik het toevallig niet eens ben met de demonstranten.

Echter trekt de anti-vaxx/anti-maatregel club ook sujetten aan die vol in de Qanon en aanverwante samenzweringen zijn, opgezweept door een aantal politici. Vul dat aan met lui die alleen maar uit zijn op een potje knokken met de politie en op andere manieren herrie trappen en je hebt de situatie die dat nu is.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door JJV »

ik zag op twitter wat "flyers" langskomen die opriepen om hier in mn wijk te komen rellen... daar staat echt geen woord over corona in hoor

of over Qanon
~\v/~
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door phedre »

Hier in Hoorn was ook n oproep om te komen 'koffiedrinken', heb nog niet gehoord of daar ook gehoor aan is gegeven (ben net wakker)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Arno »

Ja, het is te gek voor woorden. Hier in Tiel zijn deze 2 dagen al 3 boys van rond de twintig opgepakt voor opruiing, dus het aanzetten tot rellen. Voor zover ik weet is het tot nu toe rustig gebleven hier. Maar dit moet echt stoppen.

Wel ben ik niet tegen het netjes en vreedzaam demonstreren want dat is terecht een grondrecht, maar het misbruik hier van puur om te rellen en vernielen mogen ze hard aanpakken.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
Peter^
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Peter^ »

Het kan ook anders, hier in Utrecht geen rellen of demonstraties. Verschillende reportages over geweest op tv. Ik denk dat gemeente en anderen hun lesje geleerd hebben van rellen/oproeren in de wijk "Ondiep" enige jaren terug.
Geniet van de positieve momenten.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik zie nu de berichten over de uitzonderingen dier er mogelijk gemaakt gaan worden voor schaatsen. Ik wordt daar boos van. Alweer een groep die privileges opeist, alweer een groep die vindt dat alle maatregelen voor hen niet moeten gelden want ze zijn anders zo zielig omdat ze niet een beetje kunnen schaatsen. Het is weer het ultieme egoïstische denken waar we in dit land zo goed in zijn. En het is het egoïstische denken waar ons kabinet een harde plasser van krijgt. Het is één grote circlejerk van mensen met privileges die niets over hebben voor een ander. Ik zit niet al bijna een jaar in mijn eentje thuis me te houden aan de regeltjes zodat het volgende groepje mannen de regels maar mogen negeren omdat het hen ontrieft. Als ze dat schaatsen zo belangrijk vinden, dan emigreren ze maar naar Sibirië ofzo.

Maar goed de verkiezingen komen eraan. En onder de schaatsliefhebbers zitten vast een boel rechtse boomers die op de VVD stemmen. Dus Rutte zal wel de brood en spelen aan het volk geven zodat ie herkozen kan worden en de opvolger van de toeslagenaffaire kan gaan regelen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Pien »

Ik vind schaatsen echt heel leuk. En ik verheug me eigenlijk enorm op een paar rondjes schaatsen.
Maar ik weet dat ik het niet ga doen, want corona en maatregelen en hoe ga ik afstand houden.
Wedstrijden, toertochten, het zou bizar zijn als dat door gaat.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Recreatief een rondje gaan schaatsen op de lokale plas of vaart zie ik als niet heel erg anders dan wandelen in het bos. Dat doe je meestal redelijk zelfstandig waarbij je best wat afstand kan houden van anderen. Niet vrij van risico, maar het is wellicht acceptabel met wat aandacht voor veiligheid. Maar wedstrijden en toertochten zijn evenementen waarbij je grote groepen mensen dicht op elkaar brengt.

Twee weken geleden werden demonstraties tegen de maatregelen nog met geweld door de politie uiteengeslagen. De avondklok is gisteren met 3 weken verlengd. Het RIVM voorspelt een stijging in de besmettingen door de nieuwe varianten. Maar het schaatsen moet doorkunnen. Alles voor studio sport op de zondag middag blijkbaar. En daar wordt ik boos van.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
leonietje
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2009, 21:35
Locatie: Niet meer op de zeebodem

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door leonietje »

Hoezo bizar? Proffessionele voetballers mogen toch ook voetballen en wielrenners fietsen ook nog door. Dan mogen proffessionele schaatsers toch ook? De olympische spelen willen ze ook door laten gaan en kinderen mogen ook weer naar school waar ze meerdere mensen zien. Ze gaan mensen wel weer buiten in een wachtrij voor de action neerzetten. Als ze zich nou vooraf gewoon verplicht laten testen en daarna in quarantaine gaan? Ja ik snap dat het kut is als je zelf niks mag en al je eigen dingen niet meer kunnen en een andere groep mag wel. Dat het oneerlijk voelt ofzo. Ik ga overigens wel schaatsen. Ik zoek hier wel een sloot of vijver ofzo.. ik denk dat ik die 1,5 meter echt wel kan waarborgen + buiten + dikke sjaal om en als het moet doe ik onder die sjaal wel zo'n nutteloos mondkapje. Ik denk dat het geluk wat ik er voor terug krijg me nu even meer waard is. Door het niet sporten krijg ik weer meer pijn in mn rug. Dus ik moet gaan bewegen. En btw de Elfstedentocht was toch niet gelukt. Volgende week gaat het overdag al weer dooien. Voor een Elfstedentocht moet het minimaal 3 weken dit weer zijn.. Schaatsen leeft hier in Brabant toch niet echt. Er zijn hier echt nauwelijks schaatsverenigingen. Daar verbaas ik me echt over. De gemeente waar ik vandaan kom heeft in elk dorp gewoon een eigen ijsbaan. Maar ik dwaal af. Ik ga me gewoon niet meer bang laten maken voor corona. Mijn leven bestaat echt alleen nog maar uit werk wat gelukkig wel op locatie is... En eens in de 2 weken fysio. Als ik niet al lang corona antistoffen heb. En ik zou het toch krijgen dan ga ik er maar aan dood. En dat klinkt hard en zou het kut vinden voor mn ouders als ik eraan dood zou gaan. Maar ik heb toch geen relatie. Geen kinderen. En geen leven op dit moment. En heel eerlijk niemand gaat mij echt missen. En ik ben zeker niet depressief. Het gaat best prima zelfs. Maar zo is het leven ook geen zak aan dus ik doe de dingen waar ik wel blij van wordt en ja dan neem ik soms risico's met de kans op corona.
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

leonietje schreef: 09 feb 2021, 09:30 Hoezo bizar? Proffessionele voetballers mogen toch ook voetballen en wielrenners fietsen ook nog door. Dan mogen proffessionele schaatsers toch ook?
Zoals ik hierboven al zeg: recreatief een rondje schaatsen zie ik wel als iets dat moet kunnen.

Ik vind voetbal en wielrennen en darts en alle andere topsportcompetities die doorgaan ook gewoon bizar. Maar met wedstrijdschaatsen is het nog eens extra bizar. Want er wordt al maanden geroepen dat als we een schaatswinter zouden krijgen er écht écht écht geen wedstrijden kunnen worden georganiseerd vanwege coronamaatregelen. Nu het ook maar een klein beetje vriest knakt de ruggengraat van de politiek binnen 3 dagen alsof het een grassprietje is en wordt er ineens serieus overwogen n om allerlei maatregelen maar aan de kant te schuiven om grote sportevenementen te organiseren. Gelukkig is de organisatie van de Elfstedentocht nuchterder en houdt gewoon voet bij stuk dat ze de tocht niet gaan kunnen organiseren. (Maar die weten ook gewoon dat er nooit genoeg ijs gaat zijn deze winter.)

Terwijl ik net te horen heb gekregen dat ik nog eens drie weken niet na 21.00 's avonds buiten mag komen omdat het besmettingsgevaar te groot is en dat ik niet met een bevriend koppel samen buiten een wandeling op de hei mag maken. Behalve dat het gewoon fucking oneerlijk is, ondermijnt het ook het laatste beetje restje geloofwaardigheid van de politiek en de maatregelen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Pien »

Ik vind het bizar dat alle, in mijn ogen, meer noodzakelijke dingen niet mogen en er wel stel op sprong gezegd wordt dat een elfstedentocht wel zou mogen.
Plaats reactie