Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

Officieel klinkende titel. Check. :) Mannen weggejaagd. Check. :) Zo niet, dan toch in 3... 2... 1...

Ok, ik heb 3 puntjes die ik jullie wil vragen/voorleggen.

Eerst de meest eenvoudige: ik ben zomaar ineens ongesteld! :shock: Niet veel, maar genoeg om te klagen uiteraard. 8-) En dan kom ik tot de ontdekking dat ik al zolang niet meer ongesteld ben geweest dat ik alleen inlegkruisjes voor vlinderbroekjes in huis heb - ook alleen maar omdat ik die ergens gratis kreeg. Toen ik voor het laatst maandverband gebruikte, waren de vleugeltjes en nieuw en hip enzo. Wat is er nu gaande? Welk merk/type gebruik je en/of raad je aan of af en waarom?

De tweede is wat minder smakelijk. Gisteren en eergisteren dus ongesteld geweest (voor zover je het dat mag noemen als je het met inlegkruisjes en vaak verschonen af kan), maar vandaag is het niet rood meer, maar heeeeeel donker. Echt bijna zwart! :shock: Moet ik me zorgen maken?

En de derde: PMS. Wie kan me vertellen wanneer PMS plaats vindt in de cyclus ten opzichte van menstruatie en eisprong? Want ik ben mijn buien bij gaan houden op een kalender, maar als ik deze ene menstruatie erbij zet, dan komt mijn PMS uit op het eisprong moment. (Heb ik eigenlijk wel een eisprong met Mirena? Ja toch?)

Dus dames, vertel me jullie horror verhalen maar, de mannen zijn nu toch wel afgehaakt. ;)
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door cinderella »

Heel donker duidt bij mij meestal op dat het de laatste dag gaat zijn.
En met de mirena heb je wel een eisprong, want het werkt alleen op je baarmoederslijmvlies.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

kitten schreef: Wat is er nu gaande? Welk merk/type gebruik je en/of raad je aan of af en waarom?
Ik gebruik altijd tampons. Ik haat maandverband/inlegkruisjes whatsoever. Ik vind het een rotgevoel, dat geglibber en dat gevoel dat er *iets* uit je loopt. Als je echt maandverband wilt gebruiken, dan kan ik je niet adviseren.
kitten schreef: Moet ik me zorgen maken?
Nope, heb ik ook. Ik ben geen arts ofzo, maar volgens mij zijn dat de slijmvliezen uit de baarmoeder die loskomen. En die zijn erg doorbloed omdat het voorbodes van de placenta zijn. (Ooit eens gelezen, kan goed zijn dat het niet klopt.) Maar goed, ik heb dat dus ook.
kitten schreef: PMS. Wie kan me vertellen wanneer PMS plaats vindt in de cyclus ten opzichte van menstruatie en eisprong?
Geen idee, ik herken die buien niet echt bij mezelf. Volgens mij is PMS het enige ongemak dat ik niet heb als vrouw zijnde.

Kijk anders ff op wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Premenstrueel_syndroom" onclick="window.open(this.href);return false;
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

Zijn er hier nog meer dames die helemaal niks gebruiken? Ik ben sinds een half jaar weer ongesteld met de regelmaat van een Zwitsers uurwerk na 13 jaar anti-conceptiegebruik waarvan de laatste 8 jaar de prikpil (en dus helemaal geen cyclus).

Ik ben dusdanig ongesteld dat ik er iedere 2 uur een nieuwe 'super' tampon in moet jassen, anders.. euh.. heb ik Tsunami zeg maar. :shutup:

En de eerste dag voel ik me echt klote. Enorme buikpijn, chagrijnig, gewoon een algeheel bluh-gevoel.
Ook normaal, of is dat iets (die hevigheid) waar ik me zorgen om moet maken?
MILF :grin_ani:
brabbeldasje

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door brabbeldasje »

uhh ja ik ga toch voor het maandverband, en dan wel die nacht dingen van libresse....die zitten zo dat je het niet kan zien door de broek heen en selfs niet echt als ik alleen slipje aanheb....ligt wel aan welk slipje :S en die zijn erg uhh fijn, zacht materiaal en het houd goed vormt mee....en god dit is raar om over te praten.

ik ben altijd de eerste 2 dagen best erg en dan nog een beetje nabloeden voor een dagje of 3....
tampons vind ik kut....die voel ik altijd zitten en krijg dan altijd het gevoel dat iedereen kan zien dat ik een tampon draag door hoe ik loop ofzo en dan loop ik de hele dag met een rode kop rond....

en idd...dat donkere is de laatte dagen bij mij...is ook wat uhh (leguber) uhm dikker...
das echt het einde als dat komt benk altijd erg blij...maarja ik ben momenteel ook....zo dom bennet namelijk anderhalve week geleden geweest....zo stom...ga maar ff naar de dokter binnekort.

eerste dag heb ik altijd enorme buien wisselingen....kan ik heel snel van vrolijk naar super depri gaan... 2e dag vreetbui...

3e dag choco kick en ja....das echt een rooster want zo gata het elke keer.
phedre

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door phedre »

pms varieert van dag van eisprong met één of twee ervoor of erna tot een of twee dagen voor aanvang menstruatie... of tijdstip van menstruatie, want ondanks dat ik geen baarmoeder meer heb, heb ik nog wel degelijk last van pms.... hormonen doen gewoon hun werk.
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door pluis »

Bij mij is de menstruatie vaak donker op de eerste en de laatste dag. Niet dat ik tegenwoordig nog veel ongesteld ben, maar daarvoor was dat zo.

Nou bloed ik sowieso volgens mij heel weinig (te weinig voor mini-tampons, ik doe/ deed t altijd met inlegkruisjes af) maar stel dat ik nou were ns van mn Mirena afga, dan ga ik denk ik een Moon cup of Diva cup proberen. Da's milieuvriendelijk, t voelt frisser dan maandverband, maar t drogt niet uit zoals tampons doen.
Wever

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Wever »

kitten schreef:Officieel klinkende titel. Check. :) Mannen weggejaagd. Check. :) Zo niet, dan toch in 3... 2... 1...
:bye:

IK ZIT HIER NOG MEE TE LEZEN, HOOR!!! :devilish:



(niet dat ik dat ga blijven doen...daar is't te saai voor)
brabbeldasje

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door brabbeldasje »

nou wever dan weet je nu dat vrouwen last hebben van tsunamis :)en uhh vandaag is mijn eerste dag....dus moodswings...zou maar uitkijken als ik jou was :P *gromt eens engig*
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door JJV »

brabbeldasje schreef: last hebben van tsunamis

... don't get me started
~\v/~
fantashe

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door fantashe »

*is gezegend met een menstruatie die altijd maar anderhalf, hooguit 2 dagen duurt.* Niet of nauwelijks bloedverlies, geen voortekenen, niets. Ben aan de pil gegaan omdat ik het anders vergat.

Wel fanatiek tampongebruiker. Maandverband vind ik echt vreselijk. Het zit niet, het voelt niet, en dat geblubber tussen je benen... brrrr....
Gebruikersavatar
pluis
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:03

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door pluis »

Da's niet ongesteldheidsgerelateerd :P

'n vrouwelijk 'ongemak' is t dan weer wel :P
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door juffie »

pluis schreef: ... dan ga ik denk ik een Moon cup of Diva cup proberen. Da's milieuvriendelijk, t voelt frisser dan maandverband, maar t drogt niet uit zoals tampons doen.
Zo leer je nog eens wat! Had er nog nooit van gehoord joh!

Zou niet mijn ding zijn, ik denk dat ik het niet fris/hygiënisch zou vinden om dat ding te reinigen zeg maar, maar goed, dat is mijn eerste gedachte/gevoel erover.
MILF :grin_ani:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door eireann »

Tegenwoordig ben ik nog maar een dag of 2 ongesteld en kan ik het met 1 tampon af.
Bijzonder weinig dus. Toen ik nog 3 tot 4 dagen de klos was was het idd de laatste dag heel donkerbruin.

Maar zwart lijkt me wel apart...
**Self Rescuing Princess**
rubyvita

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door rubyvita »

Ik draag een koperspiraaltje. ( nee, niet aan mijn nek :mrgreen: )
Ben gewoon regelmatig ongesteld, meestal zit er 28 dagen tussen mijn periodes. ( keurig he...periodes!)

De eerste dag beetje bloed, tweede dag meer bloed, derde dag veul bloed, vierde dag weer weinig, en dan nog ongeveer drie dagen met niet noemanswaardig bloedverlies.

PMS: Huh..uhhh....soms heb ik het gevoel dat mijn pms zichzelf gewoon overlapt, dus dat ik het gevoel heb de hele maand last te hebben van PMS :mrgreen:
Symptomen als de vloegdgolf er dan toch echt aan gaat komen zijn: horny, horny, horny...is een slechte combi met mijn emotionele overgevoeligheid veroozaakt door PMS. ( recent voorbeeld: ik trok de deur van mijn koelkast net iets te hard open -chagarijnig, want PMS-valt er een ei uit het eierdingbakje, zo flats op de grond..kapot!
Ik heb geloof ik een half uur zitten huilen van frustratie en oneerlijkheid en boosheid op de hele wereld omdat die er ook nog voor had gezorgd dat mijn ei uit het eierding viel. :confused: ....hoezo overgevoelig?)
En ik krijg altijd een enorme schoonmaakkick net voordat ik ongesteld ga worden, een schoonmaakkick als in: Goh, de voegen van de tegels achter de wasmachine zijn toch best vies, laat ik ze eens met een uitbijtmiddel en een heel klein tandenborsteltje goed schoon gaan poetsen :smiley_panic: . En daar heb ik de rest van de maand gelukkig geen last van.

Ik heb ook een hekel aan tampons, ik voel ze ook zo zitten, ik heb ook een hekel aan maandverband met vleugles want die schuren en plakken altijd aan de binnenkant van mijn benen. Ik ga voor de good old fashioned matras-like maandverbanden. Dik, zacht en groot...en dan het liefst in een oude grote herenonderbroek. Geil he?

zo mijn waardevolle bijdrage aan dit vrouwenzaken topic :geek:

Hier in brabant zeiden ze vroeger dat je opoe op bezoek was, ofzo. Of :De rode vlag hangt uit!
Ik en mijn vriendinnen haden het altijd over een broodje ongesteld,of een rood broodje :pukey:
Plaats reactie